مقالات

معرفی بهترین تلویزیون ها از لحاظ کیفیت صدا و تصویر

بهترین-تلویزیون-ازلحاظ-کیفت-صدا-و-تصویر

برندهایی که با توجه به نیاز مصرف کنندگان نسبت به ارتقای کیفیت محصولات در تلاش هستند قطعاً در زمینه‌ی کاری خود موفق تر هستند. به همین علت شرکت های سازنده‌ی تلویزیون‌ها با نظر سنجی جهت بهبود عملکرد خود، سعی می‌کنند تا تمامی نیازهای کاربران را برطرف کنند. این مقاله برای کسانی که به دنبال بهترین تلویزیون از لحاظ کیفیت صدا و تصویر هستند بسیار مفید خواهد بود، ما در این مطلب به معرفی بهترین تلویزیون‌های برندهای خارجی و ایرانی، بررسی مشخصات و کیفیت صدا و تصویر هریک از آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید تا با بهترین مدل از تلویزیون‌های برندهای مختلف از لحاظ کیفیت تصویر و صدا آشنا شوید.

معرفی بهترین تلویزیون‌های سامسونگ از لحاظ کیفیت تصویر و صدا

تلویزیون سامسونگ QN90B

این تلویزیون دارای بهترین کیفیت تصویر تلویزیون  بوده و برای تماشای فیلم و بازی کردن بسیار گزینه‌ی مناسبی است زیرا قابلیت نمایش میلیاردها رنگ مختلف را دارد. دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز  تمام ویژگی های گفته شده بازی و تماشای فیلم را برای مخاطب جذاب تر می کند. خروجی صدای این دستگاه ۶۰ وات  و بهترین تلویزیون از لحاظ کیفیت صدا می باشد.

تلویزیون سامسونگ QN85B

این تلویزیون در سال ۲۰۲۲ تولید شده و برای تماشای حرفه ای فیلم، سریال و گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال تلویزیون مخصوص بازی هستید این تلویزیون می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. درباره‌ی کیفیت تصویر باید گفت که جهت بالا رفتن کنتراست تصویر در محیط‌های تاریک از پنل VA  استفاده شده است. قدرت خروجی صدای این دستگاه ۶۰ وات می باشد.

تلویزیون سامسونگ Q70B

این دستگاه از کیفیت تصویر 4K و پنل VA برخوردار است، صحنه های سریع را کاملاً روان نمایش می دهد. این تلویزیون رنگ های تیره را واقعی تر نشان داده اما به دلیل پنل آن زاویه دید محدود تری دارد. نرخ بروز رسانی این تلویزیون متغیر می باشد، به این صورت که از ۶۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز ارتقا یافته است. سیستم صوتی آن دو کاناله بوده و دارای خروجی صدای ۲۰ وات می باشد.

بهترین-تلویزیون-های-سامسونگ-از-لحاظ-کیفیت-صدا-و-تصویر

بهترین تلویزیون ها از لحاظ کیفیت صدا و تصویر برند ال جی

تلویزیون ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 ساخت سال ۲۰۲۱ بوده و دارای تکنولوژی HDR10 می باشد. همین امر باعث شده است تا تصاویر را واقعی تر نشان داده شوند. به دلیل کنتراست یکنواختی که دارد تماشای برنامه های تلویزیون را در تاریک ترین محیط ها امکان پذیر می کند. این دستگاه مجهز به سیستم صوتی ۲.۲ کاناله بوده و توان صدای آن ۴۰ وات می باشد. این تلویزیون با به کار گیری بهترین فناوری ها صدای فراگیر و فوق العاده ای ارائه می دهد.

تلویزیون ال جی CS

این تلویزیون در سال ۲۰۲۲ ساخته شده و یکی از بهترین کیفیت تصویر تلویزیون مخصوص گیمینگ را دارد. از کیفیت تصویر 4K و عمق رنگ ۱۰ بیت برخوردار است. دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بوده و صحنه های سریع را کاملاً واضح نمایش می دهد. مجهز به سیستم نویز گیر تصاویر بوده و تنظیم رزولوشن تصاویر امکان پذیر می باشد. همچنین این دستگاه طیف گسترده ای از انواع مختلف رنگ ها را تولید کرده و تماشای برنامه ها را لذت بخش تر می کند.

تلویزیون ال جی QNED90

از کیفیت تصویر 4K و عمق رنگ ۱۰ بیت واقعی برخوردار است. دارای سیستم کاهش دهنده ی نویز تصاویر و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می باشد. با تکنولوژی های به کار رفته در این تلویزیون تحت هر شرایط نوری تصاویر را واضح مشاهده خواهید کرد. صحنه های سریع فیلم ها و سریال ها را به صورت کاملاً واضح قابل نمایش است. این دستگاه مجهز به هوش مصنوعی بوده و با توجه به برنامه در حال پخش کیفیت تصویر را افزایش می دهد. تکنولوژی HDR در این دستگاه باعث نمایش تصاویر واقعی و دقیق تر صورت می‌گیرد.4

اگر دوست دارید با فناوری HDR بیشتر آشنا شوید به مقاله ی تکنولوژی HDR چیست سر بزنید. این تلویزیون با استفاده از تکنولوژی دالبی صدای فراگیر تولید می کند، از دو بلندگوی ۱۰ واتی و دو ووفر ۱۰ واتی نیز تشکیل شده است که مجموعا توان خروجی صدای سیستم صوتی آن ۴۰ وات می شود.

بهترین-تلویزیون-های-ال-جی-از-لحاظ-کیفیت-تصویر-و-صدا

معرفی بهترین تلویزیون‌های سونی از لحاظ کیفیت صدا و تصویر

تلویزیون سونی X90K

شرکت سازنده‌ی این دستگاه در سال ۲۰۲۲ تلاش برای ارتقای کیفیت تصویر این محصول کرده است. برای آگاهی بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون با مقاله ی دیگر ما آشنا شوید. بنابراین امکان پخش سریع ترین صحنه ها با بالاترین کیفیت فراهم شده است و مصرف کنندگان امکان استفاده از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را دارند. به دلیل کنتراست بالا تاریک ترین تصاویر را نمایش می دهد و برای تماشای فیلم در فضاهای تاریک بسیار مناسب است. صدای این تلویزیون با توان خروجی ۲۰ وات از طریق دو کانال صوتی پخش می شود. از فناوری های صدای فراگیر و حالت سه بعدی صدا در سیستم صوتی این دستگاه استفاده شده است.

تلویزیون سونی X95J

این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K، تکنولوژی HDR و رفرش ریت ( سرعت تازه سازی ) ۱۲۰ هرتز برخوردار است. این دستگاه دارای قابلیت کنترل نور پس زمینه و کنتراست تصویر می باشد. امکان نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها را فراهم کرده و رنگ ها را دقیق و طبیعی تر نشان می دهد. برای این تلویزیون سیستم صوتی آکوستیک و سینمایی طراحی شده است.

تلویزیون سونی A80J

این محصول از برند سونی جزو بهترین تلویزیون از لحاظ کیفیت تصویر و صدا می باشد. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K، زاویه دید گسترده ۱۱۸ درجه و صفحه نمایش OLED می باشد، برای آشنایی بیشتر با ویژگی های نمایشگر اولد به مقاله‌ی تلویزیون OLED چیست مراجعه کنید. این دستگاه دارای تکنولوژی HDR و کنتراست تصویر بسیار بالا می باشد. مجهز به سیستم صوتی دو کاناله بوده و خروجی صدای این تلویزیون به صورت دالبی با توان ۳۰ وات می باشد. صدای فراگیر در محیط و کیفیت تصویر بسیار عالی این دستگاه تماشای برنامه های تلویزیونی را برای شما لذت بخش می کند.

بهترین تلویزیون های سونی از لحاظ کیفیت صدا و تصویر

معرفی بهترین تلویزیون ها از لحاظ کیفیت تصویر و صدا برند جی پلاس

تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-65PU750N سایز 65 اینچ

صفحه نمایش این تلویزیون کیفیت تصویر 4K ارائه داده و فناوری HDR10 جهت تولید تصاویر با جزئیات بیشتر برای این دستگاه طراحی شده است. این دستگاه از پنل با کیفیت A+ برخوردار است و ویژگی منحصر به فرد این پنل پشتیبانی از طیف رنگی میلیاردی Color Rich Billion می باشد. خروجی صوتی دیجیتال در این تلویزیون به صورت اپتیکال می باشد، کابل اپتیکال بهترین گزینه برای انتقال صدای دیجیتال بوده و اختلالات الکترونیکی تأثیر منفی بر روی آن ندارد.

تلویزیون 85 اینچ جی پلاس مدل 85PQ842S

این مدل از برند جی پلاس جزو بهترین تلویزیون از نظر کیفیت تصویر و صدا می باشد. نوع صفحه نمایش این تلویزیون QLED و کیفیت تصویر آن Ultra HD – 4K است و از طیف رنگی میلیاردی Billion Rich Color پشتیبانی می کند. پنل IPS دارای رتبه کیفیت A+ می باشد بنابراین با کیفیت تصویر عالی و سایز ۸۵ اینچ صفحه نمایش این تلویزیون مخصوص خانه های بزرگ بوده و تماشای سریال ها را برای شما لذت بخش تر خواهد کرد. از سیستم صوتی دالبی و دو کاناله برخوردار است، همچنین خروجی صدای این دستگاه ۲۰ وات می باشد.

تلویزیون 75 اینچ جی پلاس مدل 75PU822S

این دستگاه از بهترین کیفیت تصویر تلویزیون Ultra HD – 4K و وضوح تصویر بسیار بالا جهت تفکیک رنگ ها برخوردار است. از طیف رنگی میلیاردی پشتیبانی کرده و مجهز به تکنولوژی HDR10 می باشد. همچنین خروجی صوتی دیجیتال این دستگاه به صورت اپتیکال است.

بهترین-تلویزیون-های-جی-پلاس-از-لحاظ-کیفیت-صدا-و-تصویر

بهترین تلویزیون های اسنوا از لحاظ کیفیت صدا و تصویر

تلوزیون اسنوا 55 اینچ مدل SSD-55Sk14100U

این دستگاه کیفیت 4K، وضوح تصویر بسیار بالایی ارائه می دهد و دارای قابلیت ارتقای کیفیت تصویر می باشد، مجهز به تکنولوژی HDR10 است. پنل IPS این محصول در برابر هرگونه ضربه مقاوم می باشد، کیفیت این پنل A+ بوده و از زاویه دید گسترده ای برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله ی انواع پنل تلویزیون را مطالعه کنید. این تلویزیون دارای دو عدد بلندگو بوده و محل قرار گیری آن ها در پایین قاب تلویزیون است، توان هر بلندگو ۱۵ وات می باشد. بنابراین توان خروجی صدا در مجموع ۳۰ وات است، همچنین در این تلویزیون از استاندارد های صوتی دیجیتال دالبی و صدای فراگیر سوراند استفاده شده است.

تلویزیون 43 اینچ اسنوا مدل SLD-43NY13600M

این تلویزیون از برند اسنوا با صدای فراگیر سوراند و افزایش تعداد کانال های صوتی، صدای پرحجم و در قدرتی را برای شما فراهم می کند و می‌تواند جزو بهترین تلویزیون از لحاظ کیفیت صدا و تصویر باشد. از بلندگوهای حرفه ای و سیستم صوتی دالبی در این دستگاه به کار رفته است که صدای شفاف و قدرتمندی را تولید می کنند. با کیفیت تصویر Full HD و زاویه دید گسترده تصاویر در زوایای مختلف قابل مشاهده است و تجربه ی لذت بخشی را برای بیننده فراهم می کند.

تلویزیون 50 اینچ اسنوا مدل SLD-50NK13000UM

این مدل از برند اسنوا از کیفیت تصویر Ultra HD – 4K و عمق رنگ ۱۰ بتی برخوردار است. پنل این دستگاه VA بوده و کیفیت این پنل A+ می باشد. دارای زاویه دید گسترده، قابلیت ارتقای کیفیت تصویر و تکنولوژی HDR10 است. دو بلندگو با توان خروجی هر یک ۱۵ وات که مجموعا ۳۰ وات محسوب می شود برای این دستگاه طراحی شده است، بلندگوها در لبه پایین کابینت پشت تلویزیون قرار دارند. سیستم صوتی این محصول مجهز به تکنولوژی دالبی و صدای فراگیر می باشد. شما این امکان را دارید تا در مقاله ی دیگر ما درباره‌ی تفاوت Full HD و 4K مطالب بیشتری بخوانید.

بهترین-تلویزیون-های-اسنوا-از-لحاظ-کیفیت-تصویر-و-صدا

بهترین تلویزیون های دوو از لحاظ کیفیت تصویر و صدا

تلویزیون 55 اینچ دوو مدل DSL-55S7000EU

کیفیت تصویر این تلویزیون Ultra – 4K و پنل آن IPS است، از مزیت های پنل IPS مقاوم بودن آن در برابر ضربه می باشد. تکنولوژی صفحه نمایش این دستگاه LED است، پنل و تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش این تلویزیون باعث افزایش زاویه دید بیننده نیز می شود. تکنولوژی HDR موجود در این دستگاه به تفکیک رنگ ها پرداخته و جزئیات دقیق تری را نمایش می دهد. همچنین مجهز به سیستم صوتی دالبی دیجیتال با توان خروجی ۳۰ وات می باشد.

تلویزیون دوو مدل DLE-43M6000EM سایز 43 اینچ

این دستگاه کیفیت تصویر Full HD و تکنولوژی صفحه ی LED برخوردار است. پنل IPS این دستگاه مقاوم در برابر ضربه می باشد، پاسخ دهی بهتر و زاویه دید بالاتری دارد. پنل این دستگاه از کیفیت A+ مگا کنتراست برخوردار است و شما شاهد تصاویر با کیفیت خواهید بود. توان خروجی بلندگوها ۲۰ وات بوده و در پایین قاب تلویزیون قرار می‌گیرند، همچنین دارای خروجی صدای دالبی می باشد.

تلویزیون 50 اینچ دوو مدل DSL-50S7200EUM

کیفیت تصویر Ultra HD – 4K و تکنولوژی LED نمایشگر این دستگاه را در رده‌ی کیفیت تصویر عالی برای تماشای برنامه های تلویزیونی قرار داده است. پنل این تلویزیون از کیفیت A+ برخوردار است که تصاویر را با روشنایی و جزئیات بیشتر نمایش می دهد. فناوری HDR10 موجود در این دستگاه لذت تماشای تلویزیون را دو چندان می کند. همچنین دارای سیستم صوتی دالبی می باشد. فراموش نکنید که از طریق تنظیمات صدا می‌توانید به تنظیم صدای تلویزیون خود بپردازید، تقریباً این قابلیت در تنظیمات بیشتر تلویزیون‌ها وجود دارد.

بهترین-تلویزیون-های-دوو-از-لحاظ-کیفیت-صدا-و-تصویر

بهترین تلویزیون ایکس ویژن از لحاظ کیفیت صدا و تصویر

تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XTU775 سایز 55 اینچ

در حال حاضر بهترین کیفیت تصویر تلویزیون فور کی می باشد، به دلیل کیفیت تصویر Ultra HD – 4K، تکنولوژی LED و زاویه دید گسترده این تلویزیون تصاویر را با وضوح بالا نمایش می دهد. سیستم صوتی این دستگاه به واسطه ی دو بلندگو با توان خروجی ۱۰ وات مجموعا ۲۰ وات صدا تولید می کند.

حرف آخر

امروزه شرکت های سازنده از تکنولوژی های جدید در ساخت تلویزیون‌های خود استفاده کرده اند تا بتوانند پاسخگوی خوبی برای نیازهای کاربران باشند. با مطالعه‌ی این مقاله اطلاعات بیشتری درباره‌ی بهترین تلویزیون از لحاظ کیفیت تصویر و صدا خواهید داشت. در این مطلب ما به بررسی کامل مشخصات نمایشگر و سیستم صوتی هریک از بهترین تلویزیون‌های جدید برندهای مختلف پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *