مقالات

تنظیم صدای تلویزیون در صورتی که تلویزیون شما کیفیت مطلوبی ندارد

تنظیم-صدای-تلویزیون

شما هم هنگام استفاده از تلویزیون مایل هستید تا صدای تلویزیون را با توجه به گزینه‌های پیش روی خود تنظیم کنید؟ احتمالاً شما نیز دوست دارید بدانید افزایش یا تغییر حالت صدای تلویزیون به چه صورت است. در برخی مواقع شما از کیفیت صدای تلویزیون خود راضی نیستید و نیاز به تقویت صدای تلویزیون است. در ادامه روند نحوه تنظیم صدای تلویزیون های مختلف را برای شما قدم به قدم آموزش خواهیم داد.

تنظیم صدای تلویزیون سامسونگ

در صورتی که تمایل به تقویت صدای تلویزیون سامسونگ دارید، می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون به بخش تنظیمات صدای آن بروید. دقت داشته باشید با توجه به نوع برند تلویزیون گزینه‌ها متفاوت است. به سه گزینه Compression، Sound Modes و Equalization توجه کنید. این موارد در برندهای مختلف نام‌های متفاوتی دارند. با توجه به این امر که شما چه انتظاری از صدای تلویزیون خود دارید، می‌توانید بهترین تنظیمات را برای تغییر صدای تلویزیون اعمال کنید. طبق نارضایتی شما از صدای تلویزیون ممکن است فقط نیاز به تغییر یک گزینه یا همه‌ی موارد در تنظیمات آن باشد. این موارد ذکر شده در نحوه تنظیم صدای تلویزیون ال جی هوشمند نیز به همین صورت است بستگی دارد که شما می‌خواهید چه تغییری در تنظیمات صدا ایجاد کنید.

تنظیم-صدای-تلویزیون-سامسونگ

تنظیمات صدا در تلویزیون سامسونگ

شما می‌توانید از طریق گزینه‌ی Sound Mode از میان حالت‌های صدا گزینه‌ای که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. برای ورود به Sound Mode دکمه‌ی هوم را بر روی ریموت کنترل فشار دهید. سپس حالت‌های صدا ظاهر می‌شوند.

حالت صدای بهینه Optimized : شما در این حالت امکان قدرتمند‌تر کردن صدا و جلوه‌های ویژه را دارید.

حالت تقویت صدا Amplify : این قسمت از حالت‌های صدا برای زمانی که صداها در محیط به‌سختی درک می‌شوند مناسب است. با این حالت شما به تقویت تن‌های بالا و متوسط صدا می‌پردازید.

حالت استاندارد صدا Standard : با تنظیم این حالت صدا را متعادل کرده و در آن هیچ تن صدایی، مثل آوا‌ها یا باس تأکید نشده است.

برای تنظیم تخصصی‌تر می‌توانید از بخش تنظیمات پیشرفته Expert Setting تلویزیون سامسونگ استفاده کنید. برای ورود به قسمت تنظیمات پیشرفته ابتدا بر روی دکمه هوم Home  کنترل بزنید و به بخش تنظیمات بروید، وارد Sound  شوید، سپس گزینه Expert Setting را انتخاب کنید. در بخش تنظیمات پیشرفته گزینه‌هایی وجود دارد، شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید صدای تلویزیون خود را به گونه‌ای که می‌خواهید تنظیم کنید.

گزینه‌ تنظیمات صدای پیشرفته تلویزیون سامسونگ

در تلویزیون سامسونگ گزینه های پیشرفته ای برای تنظیم صدای تلویزیون وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا صدای تلویزیون خود را به طور دلخواه تغییر دهید. گزینه های پیشرفته به شکل زیر می‌باشد:

Sound Feedback : این گزینه مخصوص افراد نابینا می‌باشد با قرارگیری بر روی هر گزینه راهنمای صوتی پخش می‌کند.

Reset Sound : حالتی که در حال حاضر بر روی صدا تنظیم شده است را به حالت کارخانه بر می‌گرداند.

Equalizer : این حالت در صورت کم و زیاد بودن سطح باندها را برابر و تنظیم می‌کند.

Balance : این گزینه صدای بلندگوهای راست و چپ را تنظیم می‌کند.

Auto Volume : این حالت به صورت خودکار بر اساس استفاده شما، حجم صدایی که می‌شنوید را تنظیم می‌کند.

Dolby Atmos Input : در صورتی که بلندگوهای خارجی از حالت دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید این گزینه را روشن کنید.

HDMI Input Audio Format : شما این امکان را دارید تا از طریق ورودی صوتی HDMI، فرمت صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

Digital Output Audio Format : با این گزینه می‌توانید فرمت دیجیتال خروجی را انتخاب کنید.

‍تنظیم صدای تلویزیون سونی 

در تلویزیون سونی امکان تنظیم صدا و تغییر حالت‌های مختلف صدا در وضعیت دلخواه برای شما وجود دارد.

تنظیم-صدای-تلویزیون-سونی

حالت صدای پیش فرض در تلویزیون سونی

در تنظیمات صدای همه‌ی تلویزیون‌های سونی حالت پیش فرض وجود دارد. صدای پیش فرض اولین صدای شنیده شده از تلویزیون، بدون ایجاد تغییرات می‌باشد. در صورتی که می‌خواهید صدا به حالت پیش فرض پخش شود، می‌توانید این گزینه را در داخل منوی تنظیمات صدا انتخاب کنید.

صدای پایدار : با روشن کردن این حالت صدای پایدار در برنامه‌های تلویزیونی تثبیت شده و با خاموش کردن این گزینه صدای پایدار در پخش برنامه‌ها، آگهی‌ها، فوتبال خاموش می‌شود.

صدای فراگیر : این حالت صدا را همانند صدای پایدار می‌توانید روشن و خاموش کنید.

حالت دینامیک : این حالت صدای خروجی را افزایش و به صورت شفاف ارائه می‌دهد. تماشای برنامه‌های ورزشی، موزیکال و اکشن را برای شما لذت بخش‌تر می‌کند.

حالت‌ صدای سفارشی : شما با این گزینه طبق خواسته خود صدای خروجی تلویزیون را تنظیم می‌کنید. به کاربر این امکان را می‌دهد تا صدای شفاف از دستگاه خود بشنود.

حالت افست : حالت افست ورودی صدای تلویزیون را تنظیم می‌کند.

حالت بالانس : در تلویزیون‌های مختلف حالت بالانس اندازه‌های متفاوت دارد و به توازن خروجی اسپیکرها را می‌پردازد.

تنظیم صدای تلویزیون اسنوا

هنگام تماشای تلویزیون ممکن است با مشکلاتی در صدای تلویزیون مواجه شوید یا صدای تلویزیون کاملاً قطع شود. یکی از دلایل آن ایجاد مشکل در تنظیمات صدای تلویزیون اسنوا می‌باشد، در این صورت گزینه‌های مربوط به تنظیمات صدا باید مورد بررسی قرار گرفته شود.

دستگاه‌های متصل به تلویزیون اسنوا : در بعضی مواقع علت نداشتن صدا توسط تلویزیون ایجاد مشکل در دستگاه‌های متصل به تلویزیون مانند دی وی دی پلیر و رسیور است. ممکن است این دستگاه‌ها بر روی حالت بی‌صدا نباشند، به همین منظور شما با مراجعه به تنظیمات این دستگاه‌ها از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

بسته بودن صدای تلویزیون اسنوا : با مراجعه به تنظیمات صدا بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید تا تلویزیون شما در حالت بی‌صدا نباشد.

تنظیم-صدای-تلویزیون-اسنوا

تنظیم صدای تلویزیون دوو

در هنگام استفاده از تلویزیون دوو ممکن است در پخش صدای برنامه‌هایی که تماشا می‌کنید مشکلی ایجاد شود این امر حتماً به علت خرابی تلویزیون دوو نمی‌باشد، قبل از این که چنین نتیجه‌ای بگیرید باید ریشه مشکل را بررسی کنید.

کاهش صدای اسپیکر تلویزیون دوو : در صورتی که با کم شدن صدای اسپیکر مواجه شدید، در ابتدا باید ولوم صدا را بررسی کنید که بر روی حالت کمینه minimum نباشد. 

بهم ریختن تنظیمات صوتی تلویزیون دوو : این احتمال وجود دارد که تنظیمات صوتی تلویزیون به هم ریخته باشد، شما می‌توانید دو کار انجام دهید. اولین قدم این که گزینه ریست را انتخاب کنید یا صدا را بر روی گزینه Default تنظیم کنید.

تنظیم صدای تلویزیون ایکس ویژن

در برخی مواقع امکان دارد با برخورد دست بر روی کنترل دکمه بی‌صدای کنترل را فعال کنید در این صورت دکمه بی‌صدا را مجدد فشار دهید تا تلویزیون از حالت بی‌صدا خارج شود. می‌توانید با دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا نیز تلویزیون را از حالت بی‌صدا خارج کنید. در مواقع دیگر ممکن است نیاز به بررسی تنظیمات صدای تلویزیون باشد. قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن معمولاً به خرابی پاور آن مربوط است که موجب ایجاد اختلال در کارکرد کنترل تلویزیون نیز می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و عیب یابی دقیق‌تر به مقاله خرابی تلویزیون ایکس ویژن مراجعه کنید.

حرف آخر

در این مطلب ما به شما نحوه تنظیم صدای تلویزیون های مختلف را آموزش دادیم تا با سلیقه‌ی خود همان‌طور که دوست دارید متناسب با برنامه‌ای که تماشا می‌کنید صدای تلویزیون را تغییر دهید. در صورت تمایل به اشتراک گذاری تجربیات خود با فروشگاه خانه سپید در بخش نظرات با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *