مقالات

برای بالا بردن کیفت تصویر تلویزیون چه کاری باید انجام داد؟

چگونه-کیفیت-تصویر-تلویزیون-را-بالا-ببریم؟

دنیای تلویزیون در حال حاضر به سوی کیفیت تصویر بهتر و امکانات کاربردی‌تر در حرکت است. با گذشت زمان کیفیت تصویر در برند‌های مختلف تغییرات زیادی کرده و انتخاب تلویزیون را برای کاربر انتخاب پر چالشی می‌کند. موقعی که می‌خواهید خرید کنید علاوه بر سایز و قیمت، مهم‌ترین معیار برای انتخاب تلویزیون، وضوح یا کیفیت تصویر آن است. شما این امکان را دارید که با مراجعه به بخش تنظیمات تلویزیون خود، به بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون بپردازید. روش‌های مختلفی برای بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون وجود دارد که ما استفاده از آن‌ها را در انواع تلویزیون‎ها برای شما توضیح می‌دهیم.

بالا-بردن-کیفیت-تصویر-تلویزیون

کیفیت تصویر به چه معناست و چگونه تعیین می‌شود؟

برای درک بهتر شما به تعریف پیکسل و رزولوشن اشاره‌ای کوچک می‌کنیم. پیکسل کوچک‌ترین واحد تشکیل‌دهنده‌ی تصویر دیجیتال است. هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، تصاویر با کیفیت و وضوح بالاتری ارائه می‌شوند. به تعداد پیکسل‌هایی که در دو بعد افقی و عمودی نمایشگر نمایش داده می‌شوند، رزولوشن گفته می‌شود. هرچه مقدار رزولوشن بیشتر باشد، تعداد پیکسل‌های بیشتری در صفحه نمایش جای گرفته و در نتیجه تصویر با کیفیت تری نمایش داده می‌شود. رزولوشن به عواملی از جمله ابعاد تلویزیون، کیفیت تصاویر پخش شده در تلویزیون و فاصله شما از تلویزیون بستگی دارد.

اگر اندازه فاصله ما با تلویزیون که بر اساس سایز تلویزیون باید انتخاب شود مناسب نباشد، به دلیل محدودیت، چشم ما قادر به تشخیص کیفیت واقعی تلویزیون نیست. بنا به تعریف رزولوشن، تلویزیون‌های با کیفیت در ابعاد بزرگ‌تر از ۵۰ اینچ ارزش خرید دارند. برای اینکه فیلم‌ها یا تصاویر پخش شده در تلویزیون به خوبی نمایش داده شوند، باید در کیفیت بالا ضبط شده باشند. به طور مثال یک تلویزیون 4k، هنگامی کیفیت واقعی خود را نشان می‌دهد که تصویر یا فیلم با همین سیستم کیفیتی ضبط شده باشد.

انواع مختلف کیفیت‌های تصویر کدام اند؟

کیفیت تصویر SD : SD مخفف Standard Definition یا کیفیت استاندارد است. در گذشته بیشتر فیلم‌های DVD با این فرمت تولید می‌شدند. کنسول‌های بازی مانند سگا و پلی استیشن ۱ با چنین کیفیتی اجرا می‌شدند. این نمایشگر‌ها در زمان خود ازکیفیت بالایی برخوردار بودند اما در حال حاضر با وجود کیفیت‌های بسیار بالاتر، کیفیت تصویر SD کمرنگ شده و مردم به سمت تلویزیون‌های باکیفیت‌تری روی آوردند.

کیفیت تصویر HD : HD مخفف High Definition یا کیفیت و وضوح بالا است. این تلویزیون‌ها ۴ برابر تلویزیون‌های SD کیفیت دارند. تصاویر این تلویزیون‌ها شفافیت و دقت بالا‌ی بیشتری دارند. رزولوشن این تصاویر 1280×720 پیکسل است. در نمایش رنگ دقیق‌تر عمل می‌کنند و طیف رنگ گسترده‌تری دارند. می‌توان فیلم‌ها را در قالب Widescreen یا نسب تصویر عریض تماشا کرد، که در تلویزیون‌های SD وجود ندارد.

کیفیت تصویر Full HD یا FHD : تلویزیون‌های FHD تصاویر را با جزئیات و کیفیت مطلوب نمایش می‌دهند. شرط تماشای با کیفیت FHD کابل HDMI است که بدون استفاده از این کابل، شاهد کیفیت پایین‌تر خواهیم بود. کیفیت تصویر FHD در تلویزیون‌هایی با نسبت تصویر ۱۶:۹ مناسب است. زیرا باعث نمایش کامل و تمام صفحه، صحنه‌ها در نمایشگر می‌شود.

کیفیت تصویر 4k یا UHD : تعداد پیکسل‌های وجود در تلویزیون UHD برابر 3840×2160 پیکسل است. کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها بسیار بهبود یافته است. علاوه بر ارتقای کیفیت تصاویر و وضوح بالا، طیف رنگی گسترده تری را دارا می‌باشد که تصویر را طبیعی تر نشان می‌دهد.

مقاله پیشنهادی برای شما: تکنولوژی HDR چیست و چه تاثیری در کیفیت تصویر شما دارد؟

چگونه کیفیت تصویر تلویزیون را بالا ببریم؟

کاربران برای انتخاب تلویزیون، به کیفیت بالا‌ی تصویر تلویزیون دقت فراوانی می‌کنند. در صورتی که تلویزیون قابلیت تنظیم کیفیت تصویر را داشته باشد، شما می‌توانید کیفیت تصویر را کاهش یا افزایش دهید. بسیاری از کاربران نحوه بیشتر کردن کیفیت تصویر تلویزیون را نمی‌دانند. به همین علت به چگونگی بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون می‌پردازیم.

روش های بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیم رزولوشن

بالا بردن کیفت تصویر تلویزیون با تنظیم کردن رزولوشن

از راه‌های بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون تنظیم کردن رزولوشن آن با توجه به نوع برنامه پخش شده از تلویزیون می‌باشد. برای وضوح تصویر بالا شما می‌بایست رزولوشن آن‌را ۱۰۸۰ تنظیم کنید. تصاویر و فیلم‌ها در رزولوشن ۱۰۸۰ واضح تر هستند و سرعت بالاتری خواهند داشت. در نتیجه کیفیت تصاویر بهتر و هیچ‌گونه تاری در تصویر دیده نمی‌شود.

بالا-بردن-کیفیت-تصویر-تلویزیون-با-تنظیم-رزولوشن

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیم مود گرم و سرد

به‌مرور زمان حین استفاده از تلویزیون امکان دارد کیفیت تلویزیون شما کمتر شود و مانند سال‌های اول که خریداری کردید، کیفیت بالا‌ی خود را نداشته باشند. در چنین مواقعی علاوه بر تنظیم رزولوشن، امکان استفاده از مود گرم و سرد را دارید. این مود‌های تلویزیون بر روی درخشندگی تصاویر تلویزیون، نور و رنگ فیلم تأثیر می‌گذارند و باعث افزایش کیفیت تصویر تلویزیون می‌شوند. شما می‌توانید نور و رنگ، تصاویر و فیم‌هارا تغییر دهید. این مد‌ها در دو حالت گرم و سرد قابل تنظیم هستند.

پنل های تلویزیون انواع مختلفی دارد که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. اگر مایلید می‌توانید با انواع پنل های تلویزیون آشنا شوید.

بالا-بردن-کیفیت-تصویر-تلویزیون-با-مود-سرد-و-گرم

بالابردن کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیم شارپنس

تنظیم میزان شارپنس، یکی از راه‌های بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون است که شما با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانید آن ‌را تغییر دهید. از طریق حالت شارپنس می‌توانید تصویر را محو یا لبه دار کنید. با بیشتر کردن میزان شارپنس، تصویر در حال پخش در تلویزیون تیز و لبه دار تر است. همانطور که به شما گفته ایم، تلویزیون‌های متعددی با کیفیت‌های HD،Full HD، 4k و … تولید می‌شوند. می‌توانید میزان شارپنس را با توجه به کیفیت تلویزیون، تغییر دهید. در هنگام تنظیم شارپنس توجه کنید که زیاد بودن یا کم بودن بیش از اندازه شارپنس، باعث آسیب دیدن چشم‌ها می‌شود. هرچه شارپنس پایین تر باشد، به علت تاری کیفیت تصاویر نیز کمتر می‌شود.

بالا-بردن-کیفیت-تصویر-تلویزیون-با-تنظیم-شارپنس

بالا بردن کیفیت تصویر در تلویزیون دوو چگونه است؟

تلویزیون‌های دوو از کیفیت تصویر‌های HD، UHDو Full HD پشتیبانی می‌کنند. کیفیت HD معمولی‌ترین سطح رزولوشن تصویر را دارد. مدل‌های متنوع تلویزیون‌های دوو از کیفیت سطح Full HD گذر کرده و به کیفیت UHD رسیده اند. این همان چیزی است که کیفیت تلویزیون‌های دوو را بالاتر کرده است و محصولات این برند را خاص می‌کند. شما با مراجعه به تنظیمات، میزان نور خروجی از تلویزیون را می‌توانید بسته به محیط زندگی خود و نور متناسب با شرایط را برای خود فراهم کنید. گزینه حالت گیم برای علاقه مندان بازی طراحی شده است که دارای سرعت بالایی برای پردازش تصاویر می‌باشد.

برای خرید تلویزیون دوو با کیفیت تصویر بالا به فروشگاه خانه سپید مراجعه کنید.

بالا بردن کیفیت تصویر در تلویزیون سونی به چه شکل انجام می‌شود؟

تلویزیون‌های سونی کیفیت تصاویر بسیار خوبی دارند. ممکن است برخی از افراد که نسبت به کیفیت تصویر حساس هستند، تصاویری بی کیفیت مشاهده کنند. در تلویزیون سونی در بخش تنظیمات می‌توان به بالا بردن کیفیت تلویزیون سونی پراخت و آن را از آنچه که هست بهتر کرد. در این صورت می‌توانند با وارد شدن در قسمت تنظیمات تلویزیون، رزولوشن مناسب را انتخاب کنند و کیفیت تصاویر را براساس محتوا‌ی در حال پخش تنظیم کنند. می‌توانید از روش حالت های تصویر استفاده نمایید و یک حالت جدید ایجاد کنید. اگر احساس کردید یک ویدیو بهتر است در دمای رنگ بالاتری باشد، دمای رنگ را بالا ببرید تا ویدیو را در کیفیت تصویر بهتری تماشا کنید. برای پخش برنامه‌های ورزشی جهت افزایش کیفیت، آن را حالت گیمینگ و حالت ورزشی قرار دهید. این مسئله موجب افزایش سرعت انتقال داده‌ها و کیفیت تصاویر می‌شود.

روش بالا بردن کیفیت تصویر در تلویزیون‌های سامسونگ

تلویزیون‌های سامسونگ به دلیل کیفیت بالا‌ی تصاویر و فیلم‌هایی که دارند از برندهای محبوب تلویزیون محسوب می‌شوند. کسانی که در خانه از تلویزیون سامسونگ استفاده می‌کنند ممکن است ندانند که چطور کیفیت تصویر آن را بهتر کنند. بنابراین این سوال برایشان پیش خواهد آمد که نحوه بالا بردنhttps://sepidhouse.ir/ کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ چگونه است؟ اگر در منزل خود از تلویزیون سامسونگ استفاده می‌کنید، مطابق با مراحل زیر می‌توانید کیفیت تصویر آن را افزایش دهید. ابتدا با ورود به قسمت تنظیمات تلویزیون، گزینه‌ی تنظیمات تصاویر را انتخاب کنید. پس از ورود به تنظیمات تصاویر، حالت استاندارد تصویر را انتخاب کنید و از میان گزینه ها، کنتراست دینامیک را خاموش کنید. در ادامه برای ارتقا کیفیت تصویر می‌توانید گزینه judder روی عدد ۵ و blur را روی عدد ۸ قرار دهید.

چگونگی بالا بردن کیفیت تصویر در تلویزیون‌های ال جی

تلویزیون‌های ال جی رنگ‌های زنده و وضوح تصویر استثنایی را برای شما تضمین می‌کند. تلویزیون‌های ال جی به دلیل غنی بودن در رنگ‌ها، در سکانس‌های پر حرکت و سریع در صفحه نمایش برتر هستند. این تلویزیون‌ها دارای تنظیماتی برای افزایش کیفیت تصاویر، تنظیم رنگ و حالت آن‌ها می‌باشند. شما می‌توانید با ورود به قسمت کنتراست و خاموش کردن کنتراست دینامیک، به ارتقای کیفیت تصاویر بپردازید. می‌توانید بهترین حالت را با رنگ مناسب انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید رنگ دینامیک را کاهش دهید و از کیفیت بسیار خوب تصاویر لذت برید. جهت بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون ال جی، می‌توانید در تنظیمات به گزینه‌ی تنظیم True Motion، سرعت تصویر تلویزیون را بهتر کنید. این گزینه، میزان سرعت و نرمی تغییر سکانس‌ها را آنطور که می‌خواهید تنظیم و نمایش می‌دهد.

حرف آخر

روش‌های مختلفی برای بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون وجود دارند که باتوجه به مدل تلویزیون این روش‌ها، متفاوت هستند. افزایش کیفیت تصویر موجب بالا رفتن سطح وضوح تصویر می‌شود که با یادگیری این موضوع امکان این را دارید که فیلم و برنامه های مورد علاقه خود را با کیفیت بهتری مشاهده کنید. اگر مایل هستید، در صورت داشتن تجربه‌ای در این زمینه، خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با فروشگاه خانه سپید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *