مقالات

با انواع خرابی‌های تلویزیون دوو آشنا شوید

خرابی-تلویزیون-دوو

برای شما نیز پیش آمده است که هنگام تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود تلویزیون شما دچار ایراداتی شود و شما با خرابی تلویزیون دوو مواجه شوید. برای رفع مشکلات و خرابی‌های مختلف  تلویزیون، باید یاد بگیرید که منشأ مشکل ایجاد شده مربوط به کدام قسمت تلویزیون می‌باشد. با ما همراه باشید تا مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از تلویزیون برایتان پیش بیاید را بررسی کنیم.

خرابی-تلویزیون-دوو

خرابی‌های تلویزیون دوو

ایجاد مشکل در تصویر تلویزیون : در برخی مواقع حین تماشای برنامه‌ها  تلویزیون دوو صدا دارد تصویر ندارد. برای بررسی این اشکال بهتر است با قسمت بک لایت آشنا شوید. لامپ‌های ال ای دی در تلویزیون‌های ال ای دی و لامپ های فلورسنت در تلویزیون های ال سی دی بر روی صفحه ای به نام بک لایت قرار دارند. علت این که تلویزیون دوو صدا دارد تصویر ندارد به سوختگی بک لایت مربوط می‌شود. جهت رفع این مشکل شما می‌توانید در بخش تنظیمات نور، بک لایت را کم کنید و از حداکثر نور آن استفاده نکنید. همچنین بهتر است سعی کنیم بعد از ۲ الی ۳ ساعت از تلویزیون استفاده نکنیم و آن را خاموش نگه داریم تا خنک شود. 

در مواقعی هنگام تماشای تلویزیون با پرش تصویر مواجه می‌شوید. دلیل آن ممکن است از مین برد، خرابی پنل، ضعیف بودن لامپ های ال ای دی تلویزیون و مشکل پاور باشد. بهتر است بدانید اجزای مهم تلویزیون مانند پردازنده‌ی اصلی، انواع ورودی‌ها و خروجی‌ها و بخش‌های تیونر در بخش مین برد تلویزیون قرار دارند. همانطور که گفته شد در صورت بروز پرش تصویر یکی از علت‌های آن مربوط به بخش مین بورد است. پاور تأمین برق تلویزیون را به عهده دارد که ممکن است پرش تصویر مربوط به پاور نیز باشد. 

سیاه شدن تصویر تلویزیون هم از مشکلاتی است که در تلویزیون رخ می‌دهد و شما با خرابی تلویزیون دوو مواجه می‌شوید. این مشکل می‌تواند به علت سوختن پیکسل‌ها، سوختگی بک لایت و خرابی پنل تلویزیون ایجاد شود. هنگامی که خطوط افقی و عمودی بر روی صفحه تلویزیون  طاهر می‌شوند به علت خرابی در قطعات صفحه تلویزیون می‌باشد. در صورتی که مشکل سیاه شدن تصویر مربوط به پنل آن بود باید پنل عوض شود از آن جایی که پنل جزو قطعاتی می‌باشد که از قیمت بالایی برخوردار است. متخصصین تلویزیون دوو به شما توصیه می‌کنند که به جای تعویض پنل، تلویزیون جدید تهیه کنید. 

مقاله پیشنهادی خانه سپید برای شما: مقایسه تلویزیون دوو با جی پلاس

چرا موس کنترل تلویزیون دوو کار نمی‌کند؟

با گذشت زمان حین استفاده در مدت طولانی یا استفاده‎ی نادرست از کنترل تلویزیون دوو امکان دارد که ایراداتی در این دستگاه ایجاد شود. از مشکلات مربوط به ریموت کنترل کار نکردن آن است. ممکن است دلیل کار نکردن ریموت کنترل با بروز آسیب دیدگی یا خرابی قطعات موجود در آن مربوط باشد. همچنین تمام شدن یا خرابی باطری کنترل نیز از دیگر مشکلات مربوط به ریموت کنترل می‌باشد. احتمال این است که سنسورهای مادون قرمزی که در داخل کنترل قرار دارند، عملکرد صحیحی نداشته باشند. این امکان وجود دارد که چراغ ریموت روشن باشد اما شما متوجه تغییری در تنظیمات صفحه نمایش نشوید. در صورتی که  دکمه های قرار گرفته بر روی کنترل کار نکنند. دلایل آن ایجاد صدمه و آسیب دیدگی در کنترل و برخورد ضربه بر کنترل یا شکستگی آن می‌باشد که با تعویض کنترل تلویزیون دوو مشکل شما برطرف خواهد شد. 

چرا-موس-کنترل-تلویزیون-دوو-کار-نمی‌کند؟

چرا تلویزیون دوو سیگنال ندارد؟

دلایل مختلفی در قطع شدن سیگنال تلویزیون مؤثر هستند. سیگنال نداشتن تلویزیون به نوع آنتن، نوع تلویزیون، نوع گیرنده، نوع کابل آنتن و مشکل در اتصالات بستگی دارد. 

در صورت نداشتن سیگنال اولین اقدامی که باید بکنید به این مسئله توجه داشته باشید که منشأ مشکل سیگنال نداشتن را می‌توانید در آنتن پیدا کنید. ممکن است محل قرار گیری آنتن به دلیل تغییرات آب و هوا تغییر کرده باشد یا پایه آنتن محکم نباشد. از دلایل دیگر آن فاصله زیاد آنتن از برج فرستنده و وجود مانع میان فرستنده و گیرنده است.

اگر تلویزیون شما نیاز به کانال یابی دارد مقاله چگونه تلویزیون را کانال یابی کنیم را بخوانید

برطرف کردن مشکل قطع شدن سیگنال تلویزیون دوو

تنظیم ارتفاع تلویزیون

فرستنده‌ها معمولاً در بالاترین نقاط شهرها قرار دارند. قرارگیری آنتن باید طوری باشد که آنتن بتواند سیگنال‌های ارسالی را از مرکز فرستنده دریافت کند. 

استفاده از تقویت کنند‌ه‌ها

شما می‌توانید با استفاده از آمپلی فایر در مواقعی که آنتن شما ضعیف شده است این مشکل را برطرف کنید. این تقویت کننده‌ها مجهز به نویزگیر هستند که به راحتی مشکل ارور نبود سیگنال را رفع می‌کنند. 

تغییر محل نصب آنتن

یکی از راهکارها این است تا محل نصب آنتن را تغییر دهید. محل نصب آنتن باید در جایی باشد که با سیگنال های فرستنده هم جهت باشد تا بتواند سیگنال‌های ارسال شده را به بهترین شکل ممکن دریافت کند. استفاده از آنتن جهت دار برای تلویزیون : شما این امکان را دارید با استفاده از آنتن‌دهی جهت دار یا گردان مشکل سیگنال نداشتن را برطرف کنید. اگر در مناطقی ساکن هستید که از انتقال دهنده‌های سیگنال فاصله‌ی شما زیاد است از این آنتن‌ها استفاده کنید زیرا این آنتن‌ها سیگنال را تقویت می‌کنند.

برای خریدی مطمئن و کم ریسک مقاله راهمنمای خرید تلویزیون را بخوانید تا دید کافی برای خرید یک تلویزیون خوب را داشته باشید.

چرا-تلویزیون-دوو-سیگنال-ندارد؟

چرا تلویزیون دوو روشن نمی‌شود؟

از مهم‌ترین قطعات به کار رفته در تلویزیون برد پاور تلویزیون است. در صورتی که مشکلی در این قسمت ایجاد شد منتظر بمانید تا تلویزیون شما دیگر روشن نشود. از دلایل دیگر روشن شدن تلویزیون ممکن است به مین برد نیز مربوط باشد. این احتمال هم وجود دارد که دکمه‌ی خاموش روشن روی کنترل ایراد داشته باشد که بهتر است دکمه روی خود دستگاه هم امتحان و بررسی کنید. فراموش نکنید که در صورتی که کابل HDMI مشکل داشته باشد یا از کیفیت خوبی برخوردار نباشد باعث آسیب رسیدن به تلویزیون می‌شود. 

دیر روشن شدن تلویزیون دوو : در مواردی خرابی در خازن خروجی پاور علت دیر روشن شدن تلویزیون دوو می‌باشد. مشکل در این قسمت باعث دیر روشن شدن تلویزیون شده و ممکن است تا جایی پیش برود که دیگر تلویزیون روشن نشود. به همین منظور احتیاج است در ابتدای بروز مشکل، تلویزیون تعمیر شود. بعضی از قطعات الکترونیکی به صورت سری کنار هم قرار گرفته اند که با خراب شدن یک قطعه مشکل در تمامی قطعات به وجود می‌آید. برای مثال اگر فیوز قطع شود جریان برق در تمام دستگاه قطع خواهد شد. در موارد دیگر در صورتی که قطعات به شکل موازی در کنار هم قرار گرفته باشند مانند خازن‌ها در این حالت است که اگر مشکلی در خازن ایجاد شود  بدون هیچ تأثیری از طرف خود خازن دستگاه به کار خود ادامه می‌دهد اما جریان را نامتعادل کرده و قطعه‌های دیگر آن طور که باید تغذیه نمی‌شوند.

با رخ دادن این مشکلات در کارکرد تلویزیون اختلال ایجاد شده و در نتیجه تلویزیون دوو شما روشن نمی‌شود. یک لحظه تصویر می‌آید و خاموش می‌شود : گاهی ممکن است بعد از روشن کردن تلویزیون نگهان تصویر تلویزیون رفته و تلویزیون خاموش شود. خاموش شدن ناگهانی تلویزیون در هنگام تماشا اوایل در طی ساعات طولانی رخ می‌دهد. امکان دارد این روند تا جایی ادامه پیدا کند که در تماشا کردن تلویزیون توسط شما اختلال ایجاد کند و با تکرار این روند احتمال خاموش شدن تلویزیون وجود دارد. این مشکلات به قسمت بک لایت و مین برد تلویزیون مربوط می‌باشند. بهترین کار این است تا سریعاً اقدام به تعمیر قطعات خود کنید

چرا تلویزیون دوو صدا ندارد؟ 

نداشتن صدا در حین تماشای تلویزیون از موارد دیگر خرابی تلویزیون دوو می‌باشد. در رابطه با ایرادهای صدا باید لوازم جانبی از جمله سینما خانگی و آنتن را بررسی کنید تا دریابید مشکل از آن‌ها نباشد. بعد از بررسی لوازم جانبی و آنتن سایر ورودی‌های تلویزیون را نیز مورد بررسی خود قرار دهید. در صورت نداشتن صدا می‌توانید به بخش تنظیمات بروید و از طریق تنظیمات صدا به بررسی درست خروجی صدا بپردازید. علت نبود صدا مربوط به بلندگوها و مین برد تلویزیون می‌باشد. 

در صورتی که صدای تلویزیون ضعیف است یا ناگهان کم و زیاد می‌شود مواردی که خدمت شما توضیح داده می‌شود از طریق آن‌ها خرابی تلویزیون دوو را بررسی کنید. بر روی کنترل کلید Mute را پیدا کنید و ۳ بار بر روی آن بزنید. با انجام این کار پیامی برای شما می‌آید که آن پیام بازنشانی صدا و تصویر می‌باشد. در مرحله بعد شما پیام بازنشانی صدا و تصویر را تأیید کنید. در قسمت منوی صدا گزینه تست صدا را انتخاب کنید و وارد آن شوید. به همین منظور شما وضوح صدای در حال پخش را بررسی می‌کنید.

همچنین می‌توانید در بخش منوی صدا ، صدا را بر روی حالت استاندارد قرار دهید. برخی از تلویزیون‌ها با توجه به نوع آن‌ها دارای باندهایی با قدرت خروجی  ۱۰،۶ یا ۲۰ وات هستند که بلندی زیادی ندارند و این امر طبیعی است. شما این امکان را دارید تا برای رفع این مشکل از ساند بار یا سینما خانگی استفاده کنید.

چرا-تلویزیون-دوو-صدا-ندارد؟ 

چرا تلویزیون دوو فلش را نمی‌خواند؟

در مواقعی شما فلش خود را به تلویزیون متصل می‌کنید اما تلویزیون آن را شناسایی نمی‌کند. مشکل پیش آمده ممکن است به خود تلویزیون یا فلش مربوط باشد. در ادامه همراه ما باشید تا روش‌های رفع عدم شناسایی هارد اکسترنال به تلویزیون یا فلش را بررسی کنیم. 

خراب بودن پورت USB : یکی از دلایل نخواندن فلش می‌باشد. امکان دارد پورت سوخته باشد یا در بعضی مواقع گرد و خاک روی پورت‌ها باعث پخش نشدن محتویات داخل فلش می‌شود. به همین منظور می‌توانید با دستمال یا گوش پاک کن به آرامی پورت را تمیز کنید. در صورتی که در تلویزیون چند پورت وجود دارد، می‌توانید فلش را روی دیگر پورت‌ها هم امتحان کنید. 

بروز نبودن سیستم عامل : قدیمی بودن سیستم عامل هم یکی از علت‌های پخش نشدن فلش بر روی تلویزیون می‌باشد. با مراجعه به سایت شرکت سازنده‌ی تلویزیون می‌توانید سیستم عامل تلویزیون خود را بروز کنید. 

آب خوردگی تلویزیون‌های دوو 

مشکل آب خوردگی در تلویزیون دوو یکی از ایراداتی است که امکان دارد پیش بیاید. منظور از آب خوردگی پاشیده شدن مستقیم آب روی تلویزیون نیست. گاهی رطوبت هوا نیز موجب خرابی تلویزیون دوو می‌شود. خرابی ایجاد شده در اثر آب خوردگی با اختلال در تصویر خود را نشان می‌دهد. آب خوردگی قطعات مرتبط با نمایش تصویر در تلویزیون را مختل می‌کند. این مشکلات با ایجاد نوار مشکی یا سفید در تصویر، خطوط رنگی عمودی، دو تکه شدن تصویر، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ خود را نشان می‌دهند. 

حرف آخر

هنگامی که شما به تماشای تلویزیون دوو می‌پردازید ممکن است مشکلاتی روند استفاده‌ی شما از تلویزیون را مختل کرده و موجب خرابی تلویزیون دوو شما شود. در این مقاله برای شما مصرف کنندگان عزیز علت این مشکلات را ریشه یابی کردیم و به رفع ایرادها پرداختیم. در صورت تمایل تجربیات و سؤالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *