مقالات

دلایل عدم شناسایی هارد بعد از اتصال به تلویزیون و چگونگی رفع آن

عدم-شناسایی-هارد-اکسترنال-بعد-از-اتصال-به-تلویزیون

مشکلات متعددی هنگام متصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون امکان است پیش بیاید. یکی از این مشکل‌ها شناسایی نکردن و نخواندن هارد توسط تلویزیون می‌باشد. این مشکل احتمالا در اثر موارد سخت افزار و نرم افزاری رخ می‌دهد. با رفع این اشکال شما دسترسی به اطلاعاتی که ذخیره کرده بودید را خواهید داشت. هنگامی که با عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون مواجه شدید، راه های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 چگونه مطمئن شویم که تلویزیون از این قابلیت پشتیبانی می‌کند؟

شما باید نسبت به پشتیبانی سیستم داخلی تلویزیون از هارد اکسترنال و انواع فلش مموری ها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که هارد اکسترنال را به تلویزیون وصل کردید، با توجه به مواردی که خدمت شما گفته می‌شود تنظیمات داخلی را بررسی کنید. به این صورت که هاردهای وسترن نوعی از هارد اکسترنال رمزگذاری شده هستند که بهتر است قبل استفاده از آن‌ها در تلویزیون غیر فعال شوند. بعضی از مواقع توسط USB SSD، پخش و ضبط قابلیت HDD صورت نمی‌گیرد. در نظر داشته باشید که قابلیت‌های HDD REC و SATELLITE با فعال بودن قابلیت You View از دسترس خارج می‌شوند. در زمان مشکل خواندن هارد بعد از اتصال به تلویزیون شما می‌توانید با بررسی سایت سازنده یا با مراجعه‌ به دفترچه راهنما از  این بابت که دستگاه شما این قابلیت را دارد یا خیر مطمئن شوید. 

دلایل عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون

  • در مشکل خواندن هارد بعد از اتصال به تلویزیون مواردی که گفته می‌شود را در نظر گرفته و بررسی کنید.
  • اولین مورد این است که فلش مموری یا هارد اکسترنال شما دارای پسورد می‌باشد و رمز گذاری شده باشد.
  • سالم بودن هارد خود را نیز بررسی کنید، جهت اطمینان کابل را جدا و سپس متصل کنید. در صورتی که می‌خواهید برنامه ها را انتقال دهید دقت کنید تا برنامه‌ها قفل نباشند و تایمر ضبط آن‌ها غیر فعال باشد. اگر هارد بر روی تلویزیون شناسایی نشود علت آن پر بودن هارد دیسک می‌باشد.
  • مورد دیگر این است که در صورت عدم پشتیبانی تلویزیون از درایوهای دارای فرمت ۳.۰ USB، شما می‌توانید فرمت آن را به ۲.۰ USB تغییر دهید.
عدم-شناسایی-هارد-اکسترنال-بعد-از-اتصال-به-تلویزیون

پیش از وصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون موارد زیر را در نظر گرفته و بررسی کنید:

پورت درست را پیدا کرده و هارد اکسترنال را به آن وصل کنید. اگر بیشتر از یک پورت در نمایشگر وجود دارد، کابل را به درگاه HDD REC متصل کنید. زمانی که می‌خواهید هارد اکسترنال را به تلویزیون وصل کنید به وسیله‌ی یک کابل USB که سالم باشد به درگاه درست آن متصل کنید. در مواقعی نیاز است تا هارد اکسترنال ریجستری شود. این هارد اکسترنال ریجستر شده در تلویزیون، هنگام اتصال به رایانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد در این صورت فرمت‌های NTFS و FAT32 را بررسی کنید.

مشکل-خواندن-هارد-در-کامپیوتر-بعد-از-اتصال-به-تلویزیون

توجه داشته باشید که فرمت کردن باعث پاک شدن اطلاعات می‌شود. هارد با فرمت NTFS زمانی که به تلویزیون متصل است قابل شناسایی نیست. پس کاری که باید انجام دهید این است که به وسیله کامپیوتر فرمت هارد را به FAT32 تغییر دهید. برای اتصال هاردهای اکسترنال ۲ ترابایتی به بالا با فرمت  GPT به تلویزیون فرمت آن‌ها را به MBR تغییر دهید. این موارد را بررسی کنید تا در هنگام اتصال با عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون مواجه نشوید. 

آموزش-رفع-مشکل-اتصال-هارد-اکسترنال-به-تلویزیون

آموزش رفع مشکل اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

یکی از راه‌ها برای حل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون تغییر MBR از GPT به Basic است. دستگاه‌هایی مانند گیرنده‌ها و تلویزیون‌های هوشمند از فرمت GPT پشتیبانی نمی‌کنند و محتویات هارد‌ دیسک‌ها در این دستگاه‌ها مشاهده نمی‌شوند. به همین منظور این امکان را دارید از نرم افزار Mini Tool Partition Wizard Professional استفاده کنید. برای اجرای Mini Tool هارد دیسک را به کامپیوتر متصل کنید. بعد از کیلیک راست کردن روی هارد دیسک Convert  را انتخاب کنید. در قسمت بالای صفحه روی Apply بزنید و در این صورت هارد دیسک روی تلویزیون قابل مشاهده است.

 از راه‌های دیگر جهت رفع مشکل خواندن هارد بعد از اتصال به تلویزیون این است که فرمت استاندارد FAT32 را نیز در نظر بگیرید. هارد اکسترنال جهت شناسایی هارد دیسک توسط تلویزیون باید از فرمت استاندارد FAT32 استفاده کند. برای اطلاع از وجود این مشکل به بررسی هارد دیسک از طریق رایانه بپردازید. برای تغییر دادن فرمت هارد اکسترنال باید در محلی مناسب داده‌ها را کپی و ذخیره کنید. اگر فرمت فایلی که ذخیره می‌کنید NTFS باشد، در این صورت با یک پیام ناشناخته مواجه می‌شوید.

کنترلر حافظه هارد اکسترنال را پیدا کنید، بر روی آن بزنید و گزینه فرمت را انتخاب کنید. بعد از این مراحل پنجره‌ای باز می‌شود. از منوی کشویی آن File System FAT32 را انتخاب کنید و سپس مراحل تأیید آن را دنبال کنید. بعد از گذشت چند دقیقه با در نظر داشتن ظرفیت هارد، عملیات تبدیل فرمت تمام می‌شود. پس از اتمام فرایند فرمت روی هارد اکسترنال اطلاعات را مجدد قرار دهید. 

با اخطار فرمت هارد اکسترنال بعد از اتصال باید چه کاری انجام داد؟

زمانی که هارد اکسترنال را از تلویزیون جدا و به کامپیوتر وصل کردید اخطار فرمت نمایان می‌شود. در این صورت دو حالت برای شما پیش می‌آید که باید به آن ها دقت داشته باشید. اگر اطلاعات برای شما اهمیت دارد طبیعتاً نباید آن ها را فرمت کنید. فرمت اطلاعات شما را از بین خواهد برد. در صورتی که اطلاعات برایتان مهم نیست می‌توانید آن ها را پاک کنید و مجددا استفاده کنید.

حرف آخر

در صورت عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون با این توضیحات داده شده توانایی این را دارید که مشکل ایجاد شده را بررسی کنید. ممکن است نیاز به تعویض کابل یا USB آن باشد. به این نکته توجه کنید که بهبود و ریکاوری داده‌ها نقش مهمی در رفع مشکل خواندن هارد بعد از اتصال به تلویزیون دارد. از طریق راه‌های گفته شده در این مقاله شما می‌توانید به عیب یابی انواع هاردهای اکسترنال بپردازید. اگر مایل هستید تجربیات خود را با فروشگاه اینترنتی خانه سپید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *