مقالات

نحوه صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

طریقه-صحیح-چیدمان-ظروف-در-ماشین-ظرفشویی

در حین استفاده از ماشین ظرفشویی نکته‌ای که رعایت آن مهم است، نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی است. این سؤال برای همه پیش میاید که چه فرقی دارد ظروف به چه صورت در ماشین ظرفشویی چیده شوند. توجه داشته باشید هنگامی که شما به درستی ظروف را در دستگاه نچینید امکان دارد که ظرف‌های داخل ماشین ظرفشویی به خوبی تمیز نشوند و مواد شوینده کامل از روی ظروف پاک نشوند که برای سلامت مصرف کننده خطرناک می‌باشد. 

نحوه-چیدمان-ظروف-در-ماشین-ظرفشویی

نکات مربوط به چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

قبل از این که ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی بچینید باید باقی مانده غذاها را از روی آن‌ها پاک کنید. یادتان باشد اگر ته ظرفی غذای سوخته چسبیده است، قسمت سوخته ای که چسبیده را از ظرف جدا کنید و بعد ظرف را در داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.  ظروفی را که نسبت به حرارت مقاوم نیستند را داخل دستگاه نگذارید. امکان دارد بعد از اتمام شست و شو لکه‌های آب بر روی بعضی از ظروف پیرکس باقی بمانند به این علت که این ظروف به خوبی گرما را جذب نمی‌کنند. 

قبل از اقدام به شستشو ظروف با دستگاه مقدار ظروف باید به اندازه‌‌ی محدوده‌ی مشخص شده توسط ماشین ظرفشویی باشد. اگر ظروف بیشتر از حد تعیین شده در دستگاه قرار بگیرند، دستگاه ظروف را با کیفیت پایین تری شستشو می‌دهد. اگر مقدار ظروف کمی را هم در دستگاه قرار دهید. در این صورت شما برای شستشو ظروف با مقدار کم، میزان انرژی و آب زیاد را هدر داده اید. در نتیجه مقدار مناسبی را برای ظروف داخل دستگاه در نظر بگیرید. 

ظروف ساخته شده یا آبکاری شده با نقره و طلا، ظروف مسی  آلومینیومی را داخل ماشین ظرفشویی نگذارید زیرا احتمال آسیب دیدن این ظروف وجود دارد. به این مورد توجه داشته باشید که ظروف با تزیینات طلا یا نقره نباید توصیه نمی‌شود که در دستگاه قرار گیرند. همچنین یسری ظروف هستند که بر روی آن‌ها نوشته شده است Hand Wash و باید با دست شسته شوند. برای جلوگیری از آسیب‌هایی که ممکن است رخ دهد ظروف نوک تیز مانند چنگال‌ها، چاقوهای میوه خوری یا چاقو‌ی نان را می‌توانید در دستگاه به صورت وارونه قرار دهید یا آن‌ها را به شکل افقی در سبد ماشین ظرفشویی بگذارید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به شما در خرید یک ماشین ظرفشویی خوب کمک خواهد کرد.

نکات-مربوط-به-چیدمان-ظروف-در-ماشین-ظرفشویی

طرز چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی جی پلاس 

نحوه چیدمان قاشق چنگال در سبد ماشین ظرفشویی جی پلاس : این سبد برای شستشوی مؤثر تر چنگال، چاقو و قاشق به شکل مناسبی طراحی شده است. شما سبد قاشق چنگال را می‌توانید حرکت دهید. به همین منظور فضای بیشتری برای قرار دادن ظروف در اندازه‌های مختلف در اختیار دارید.

اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی جی پلاس دارید حتما به محصولات ما در فروشگاه خانه سپید سر بزنید.

از سبد قاشق چنگال بالای ظرفشویی جی پلاس چگونه استفاده کنیم؟ 

سبد قاشق چنگال بالا برای شستشوی چاقو، چنگال و قاشق طراحی شده است. برای شستشو شما باید این اقلام را بین میله‌های سبد قرار دهید. مدل‌هایی که قابلیت جابجایی دارند. فشاری از میله بر روی دسته وارد می‌شود. به همین منظور سینی مرکزی سبد به سمت سبد پایینی حرکت کرده و با این امر قفل سیستم باز می‌شود. سینی‌های سمت چپ و راست قطعاتی جابجا شونده هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. فضای خالی‌ای که با جابجایی سینی‌های کناری ایجاد می‌شود برای شما این امکان را فراهم می‌سازد تا ظروفی که بلند هستند را در سبد بالایی بگذارید.

پایین‌تر بودن سینی مرکزی امکان قرار دادن وسایل بلند مانند ملاقه را برای شما فراهم می‌کند. با تکیه دادن سینی‌های کناری به دیواره‌های کناری این امکان را دارید که دسته را بکشید تا سینی مرکزی به سمت بالا برود. به همین منظور سیستم قفل می‌شود. نتیجه می‌گیریم که برای شستشوی مؤثرتر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی اهمیت دارد. هدف از وجود جا لیوانی در سبد پایین ماشین ظرفشویی جی پلاس چیست؟ جا لیوانی یا Glass Holder Lower Basket در داخل سبد پایینی ماشین ظرفشویی قرار گرفته است که قابلیت شستشوی لیوان‌های بزرگ و بلند را دارد.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی در طول عمر ماشین ظرفشویی شما بسیار موثر است.

طرز-چیدمان-ظروف-در-ماشین-ظرفشویی-جی-پلاس 

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی دوو

نحوه چیدمان ظروف سبک در ماشین ظرفشویی دوو

در هنگام قرار دادن ظروف داخل دستگاه از سبد بالا شروع به چیدن کنید. قفسه‌ی بالایی مخصوص ظروفی مانند بشقاب، کاسه، کف‌گیر، ملاقه، ظروف پلاستیکی، انواع لیوان و فنجان می‌باشد. در مورد فنجان و لیوان‌ها آن‌ها را در اطراف قفسه بالا بگذارید. ظروف و درهای پلاستیکی را که می‌توانید در ماشین ظرفشویی آن‌ها را بشویید، وارونه در قفسه قرار دهید. برای این که ظروف پلاستیکی از سیستم گرمایش دستگاه دور باشند آن‌ها را در قفسه بالایی بگذارید. توجه داشته باشید که مقدار زیادی ظروف در این قسمت قرار ندهید از حد تعیین شده بیشتر باشد ظروف به خوبی تمیز نمی‌شوند. مخصوص اگر ظروف که بر روی این قسمت قرار می‌دهید شکستنی باشند، بهتر است که دستگاه را زیاد پر نکنید. با قرار دادن بیش از حد ظروف خطر شکستن آن‌ها وجود دارد. 

توجه داشته باشید ظروفی که در قسمت بالا قرار می‌دهید، درست جای گذاری کرده باشید تا از افتادن آن‌ها جلوگیری کنید. در صورت افتادن ظروف از بالا احتمال بسته شدن مسیر جریان آب و مواد شوینده وجود دارد. یادتان باشد در صورتی که ظروف پلاستیکی قابل شستشو با ماشین ظرفشویی دارید در قفسه بالا قرار دهید. 

نحوه چیدمان ظروف سنگین در ماشین ظرفشویی دوو

قفسه پایین طوری طراحی شده است تا شما ظروف سنگین و بزرگ را در روی آن قرار دهید. ظروفی مانند قابلمه، تابه‌های ضد زنگ، بشقاب و کاسه‌های بزرگ که قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند در قفسه پایین قرار می‌گیرند. دقت داشته باشید تا ظروف را طوری در کنار هم بچینید جلوی بازوی آب پاش را نگیرد. مور دیگر این که تابه‌ها و قابلمه را پشت قفسه پایینی یا در اطراف آن بگذارید. آن‌ها را با مقداری زاویه به سمت بازوی آب پاش بگذارید. نکته‌ی مهم در مورد طریقه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی دوو بهتر است تا شما ظروف را در یک جهت و با نظم کنار هم بچینید. 

به همین منظور می‌توانید ظروف را به طور یکسان دسته بندی کنید. بعد از دسته بندی ظروف هر دسته از ظروف را در یک جهت و کنار هم قرار دهید. به این صورت که دسته لیوان‌ها را در کنار هم و دسته بشقاب‌ها را در کنار یکدیگر بگذارید. در نتیجه با دسته بندی ظروف آن‌ها کاملاً یکنواخت شسته می‌شوند. همین نکات را در نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی پاکشوما و سایر ماشین ظرفشویی‌ها نیز رعایت کنید. 

نحوه-چیدمان-ظروف-در-ماشین-ظرفشویی-دوو

نحوه چیدمان قاشق، چنگال و چاقو در ماشین ظرفشویی دوو

قاشق، چنگال و چاقو را از هم جدا کرده و دسته بندی کنید و هر دسته را در کنار یکدیگر قرار دهید. آن‌ها را در سبد مخصوص شستشوی خودشان بگذارید. چیدمان منظم موجب می‌شود شستشو بهتر صورت گیرد. دقت کنید چاقو ها را طوری در سبد قرار دهید که دسته آن‌ها رو به بالا باشد. 

اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی دوو دارید حتما به محصولات ما در فروشگاه خانه سپید سر بزنید.

حرف آخر

شستشوی بهتر و مؤثرتر ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی مستلزم رعایت یک‌سری نکات و چیدمان منظم ظروف در داخل دستگاه می‌باشد. بنابراین حائز اهمیت است  تا نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را بدانیم. در این مطلب طریقه چیدمان ظروف از قبیل ظروف بزرگ، ظروف پلاستیکی، قاشق، چنگال را در ماشین ظرفشویی های مختلف به شما آموزش دادیم تا ظروفی تمیز از دستگاه خود تحویل بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *