مقالات

دلایل خارج شدن کف از ماشین لباسشویی

علت خروج کف از ماشین لباسشویی

یکی از لوازم خانگی پر مصرف در هر خانه لباسشویی می‌باشد، در حین استفاده از این محصول پرکاربرد ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. ماشین لباسشویی در حین شستشو با ترکیب آب و مواد شوینده کف تولید می‌کند در برخی مواقع ممکن است حجم کف به وجود آمده بسیار زیاد شود، در این صورت باید منشأ و دلایل بروز چنین مشکلی را پیدا کرد. اگر شما هم به دنبال علت خروج کف از ماشین لباسشویی هستید با ما همراه باشید.

علت خروج کف از ماشین لباسشویی

دلایل مختلفی مانند اختلال در شلنگ تخلیه، بار اضافه دستگاه، استفاده نامناسب و بیش از حد از مواد شوینده وجود دارند و باعث می‌شوند تا شما با ماشین لباسشویی کف کرده مواجه شوید. 

علت خروج کف از درب ماشین لباسشویی

پر بودن مخزن لباسشویی

یکی از دلایل خارج شدن کف از ماشین لباسشویی ممکن است اضافه یا پر بودن بار مخزن دستگاه باشد. در صورت پر بودن بیش از حد دستگاه این امکان وجود دارد که کف در داخل لباسشویی تجمع پیدا کرده و راهی برای خروج نداشته باشد. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه و قطعات آن اقدام به تخلیه دستگاه خود کنید، لازم به ذکر است علت لرزش ماشین لباسشویی نیز وجود بار اضافه در مخزن می‌باشد.

استفاده از شوینده نامناسب

امروز برندهای مختلف زیادی از مواد شوینده در بازار موجود هستند. ممکن است همه‌ی این برندها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند و شما آن را تهیه و استفاده کرده باشید. برخی از مواد مانند شوینده‌های مخصوص ظرف یا شستشوی دستی لباس ممکن است حجم زیادی از کف را داخل لباسشویی تولید کنند.

سختی بالای آب

عملیات حل شدن مواد شوینده در لباسشویی بستگی به‌سختی آب دارد، سختی آب باید بررسی شود زیرا در آبی که سختی کمتری داشته باشد پودر بیشتر حل شده و در نهایت مقدار زیادی از کف ایجاد می‌شود.

مسدود شدن شلنگ تخلیه

ایجاد اختلال در پمپ تخلیه مانع تخلیه شدن آب در لباسشویی می‌شود. برای رفع این مشکل مسیر تخلیه را مورد بررسی قرار دهید تا مسدود نشده باشد. علاوه بر شلنگ تخلیه مسیر تخلیه از پمپ تخلیه، فیلتر پمپ و فاضلاب تشکیل می‌شود. وجود هرگونه ایرادی در روند تخلیه باعث باقی ماندن کف بر روی لباس‌ها می‌شود. برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود، در صورت خراب بودن هریک از این قطعات به کار رفته در فرایند تخلیه جهت تعمیر یا تعویض قطعه‌ی مورد نظر اقدام کنید.

استفاده بیش از حد از شوینده

یکی از اساسی ترین علت خروج کف از ماشین لباسشویی استفاده‌ی زیاد از مواد شوینده می‌باشد. با توجه به حجم لباس‌ها و ظرفیت دستگاه خود مقدار معینی از مواد شوینده را استفاده کنید تا از تجمع میزان زیادی کف جلوگیری شود. بهتر است بدانید همین امر باعث ایجاد لکه‌های سفید بر روی لباس‌ها و شستشوی بی کیفیت آن‌ها می‌شود. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی مقاله‌ی دیگر ما را مطالعه کنید.

علت خروج کف از درب ماشین لباسشویی

عدم تنظیم برنامه مناسب با نوع البسه

یکی دیگر از موارد تولید کف زیاد و در نهایت خارج شدن آن از لباسشویی تنظیم نبودن برنامه‌ی شستشو با نوع لباس یا زمان مناسب می‌باشد. این احتمال وجود دارد با انتخاب برنامه‌ی شستشوی کوتاه مدت دستگاه شما توانایی شستشوی کامل لباس‌ها را نداشته و کف در دستگاه باقی بماند. همچنین یادتان باشد برای شستشوی برخی از لباس‌ها و پارچه‌ها مانند البسه توری، گیپور یا پرده از پودر کمتری استفاده کنید زیرا جنس این نوع پارچه‌ها نازک بوده و مواد به راحتی در آن‌ها نفوذ پیدا می‌کند.

باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی

اگر به طور مدام برای هر بار شستشو از مقدار زیادی مواد شوینده استفاده کنید، مقداری از این مواد در لباسشویی باقی مانده و باعث تولید بیش از حد کف می‌شود.

معیوب شدن لاستیک دور درب

به این نکته توجه داشته باشید وجود روزنه یا پارگی در لاستیک درب دستگاه می‌تواند علت خارج شدن کف از درب ماشین لباسشویی باشد. در صورت مواجهه با چنین اتفاقی اقدام به تعویض لاستیک درب کنید. در این قسمت به علت خروج کف از ماشین لباسشویی توضیح داده شد، در ادامه به میزان مواد شوینده برای شستشوی البسه می‌پردازیم.

خارج-شدن-کف-از-ماشین-لباسشویی

میزان استفاده از پودر و مایع لباسشویی

یک طرز فکر اشتباه هنگام استفاده از مواد شوینده این است که اکثراً فکر می‌کنند هرچه شونده بیشتر باشد لباس‌ها تمیزتر می‌شوند اما باید بدانید که مقدار مناسب مواد شوینده روند شستشوی البسه را با کیفیت بهتری انجام خواهد داد. برای لباسشویی شش تا هشت کیلویی پودر به اندازه ۳۵ گرم یعنی اندازه ۳ قاشق غذاخوری کامل مناسب است، مقدار مایع و مواد شوینده بستگی به حجم لباس‌ها و ظرفیت لباسشویی شما دارد با چند بار شستشو مقدار مناسب دستتان می‌آید. اگر تا به حال به دنبال محل ریختن مایع لباسشویی بوده اید و ذهن شما را به خود مشغول کرده است می‌توانید از مقاله‌ی مایع لباسشویی را کجا بریزیم استفاده کنید.

آیا کف زیاد برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟

پاسخ این سؤال بله است، کف زیاد برای دستگاه شما مضر می‌باشد. هنگامی که ماشین لباسشویی با توجه به دلایل گفته شده در قسمت بالا کف می‌کند، در این صورت کف از طریق کانال‌ها و جاپودری به بیرون دیگ نشت پیدا می‌کند. با ریخته شدن کف بر روی قطعات مختلف لباسشویی مانند برد، دینام یا پمپ باعث سوختگی قطعات نام برده شده می‌شود.

نحوه تخلیه کف از ماشین لباسشویی

برای تخلیه کردن کف اولین قدم خاموش کردن دستگاه است، بعد از خاموش کردن دستگاه صبر کنید تا کف تبدیل به مایع شود. مرحله‌ی بعدی روشن کردن دستگاه روی قسمت تخلیه می‌باشد. لباسشویی را بر روی حالت شستشو قرار داده و اگر دوباره با کف مواجه شدید مراحل قسمت بالا را تکرار کنید. اگر با تکرار مراحل بالاتر دستگاه کف نکرد اجازه دهید تا ماشین فرایند شستشو را کامل انجام دهد. روش دیگر برای پاک کردن کف، تمیز کردن ماشین لباسشویی با آب است. جالب است بدانید نمک باعث از بین رفتن کف می‌شود می‌توانید درون مخزن دستگاه را با آب نمک پر کنید. اگر با استفاده از روش‌های گفته شده موفق به از بین بردن کف نشدید، از اسفنج یا پارچه‌ی خشک برای پاک کردن کف استفاده کنید.

حرف آخر

استفاده از مواد شوینده بی کیفیت یا بیش از حد تعیین شده، ریختن حجم زیادی از البسه بیشتر از ظرفیت دستگاه و ایجاد اختلال در قطعات علت خروج کف از ماشین لباسشویی هستند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و خوشحال می‌شویم سؤالات خود را با سایت خانه سپید به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *