مقالات

مایع لباسشویی را کجای ماشین لباسشویی بریزیم؟

مایع-لباسشویی-را-کجا-بریزیم

همان‌طور که می‌دانید استفاده از لباسشویی‌ بخش مهمی از کار های روزمره همه ما تشکیل می‌دهد. می‌توان گفت لباسشویی به روند کار های روزانه ما سرعت بخشیده است. برای استفاده از ماشین لباسشویی باید یک سری نکات را رعایت کنید. از نظر بسیاری از مصرف کنندگان ریختن مایع در محفظه امر ساده‌ای است اما افرادی که به تازگی لباسشویی خریداری کرده‌اند. به احتمال زیاد نمی‌دانند که مایع را درون کدام محفظه بریزند. شاید برای شما نیز سؤال پیش بیاید که مایع لباسشویی را کجا بریزیم در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید مایع لباسشویی را در کدام قسمت از ماشین لباسشویی بریزید.

محل-ریختن-مایع-لباسشویی-در-ماشین-لباسشویی

چرا نیاز است بدانیم مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟

همان‌طور که مواد شوینده در تمیزی لباس‌ها نقش مهمی دارند، علاوه بر آن محافظت از ماشین لباسشویی را نیز بر عهده دارند. توجه داشته باشید استفاده از مواد شوینده بی کیفیت یا ریختن آن در جای اشتباه ممکن است به دستگاه شما آسیب بزند.

چه زمانی مایع لباسشویی را در محفظه بریزیم؟

این سؤال حتی برای مصرف کنندگان نیز پیش می‌آید. برخی فکر می‌کنند بعد از قرار دادن لباس‌ها درون ماشین لباسشویی باید مایع را در داخل لباسشویی ریخت در حالی که برخی دیگر می‌گویند قبل از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی آبسال، ماشین لباسشویی پاکشوما یا هر برند دیگری باید مایع را اضافه کرد. زمان استفاده از مایع لباسشویی به نوع آن بستگی دارد. بر روی مواد شوینده می‌توانید دستورالعمل آن را مشاهده کنید. در این صورت زمان ریختن مایع لباسشویی برایتان مشخص می‌شود.

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی‌های مختلف

نحوه استفاده و محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی موضوع بسیار مهمی است. به دلیل رایحه خوب و نرم کنندگی بالایی که مایع لباسشویی دارد مورد توجه همه قرار گرفته است. توجه داشته باشید هنگام استفاده از نرم کننده مقدار دو سوم محفظه را از مایع پر کنید. همچنین بهتر است بدانید زمان انحلال مایع لباسشویی بیشتر از شوینده‌های دیگر است به یاد داشته باشید اگر دیگ بیش از اندازه پر شده باشد مایع لباسشویی به خوبی حل نخواهد شد.

محل ریختن مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی بوش

مخزن مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی دارای سه یا چهار قسمت می‌باشد. البته قسمت چهارم محفظه در همه‌ی لباسشویی‌ها موجود نیست. بخش اول مخصوص ریختن پودر برای شستشوی اولیه است. قسمت دوم مربوط به شستشوی اصلی می‌باشد. بخش سوم مخصوص مایع نرم کننده و بخش چهارم برای مایع مخصوص لباس‌های رنگی می‌باشد. محل مایع و پودر لباسشویی یک بخش مشترک دارد اما تفاوت این دو شوینده در این است که زمانی که از مایع لباسشویی استفاده می‌کنید. شاسی را در قسمت جا پودری قرار داده و مایع تا مقدار مشخص شده به نام Max یا کمتر از آن بریزید. 

محل-ریختن-مایع-نرم-کننده-در-ماشین-لباسشویی-بوش

بهتر است بدانید امروزه مایع لباسشویی بیشتر طرفدار دارد. مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی دوو، لباسشویی بوش و سایر برندها به جای پودر لباسشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در استفاده از مایع لباسشویی به این نکته نیز توجه داشته باشید که میزان مایع لباسشویی باید مناسب با مقدار لباس‌های داخل دستگاه باشد. برخی از مدل‌های برند بوش شاسی اندازه گیری به صورت ثابت وجود دارد. در غیر این صورت می‌توانید یک شاسی که بر روی آن کلمه Max نوشته شده است در محفظه مخصوص مایع قرار دهید.

مایع-لباسشویی-را-کجای-ماشین-لباسشویی-بریزیم؟

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی سامسونگ کجاست؟

ماشین لباسشویی‌های سامسونگ در دو نوع درب از جلو و درب از قسمت بالا هستند. شما نحوه ریختن مواد شوینده را در دفترچه راهنما وجود دارد اگر وقت مراجعه به دفترچه راهنما را ندارید با ما همراه باشید. در ماشین لباسشویی‌های سامسونگ درب از جلو مخزن مایع لباسشویی در سمت چپ قرار دارد این را نیز در نظر بگیرید. در بعضی از مدل‌ها یک کشوی مخصوص مواد شوینده در قسمت پایین ماشین لباسشویی وجود دارد. شما می‌توانید بر حسب مدل مایع لباسشویی را در یکی از این کشوها بریزید. همچنین در ماشین لباسشوی‌های درب از قسمت بالا محفظه مواد شوینده در سمت چپ لباسشویی قرار دارد، شما به این امکان را دارید تا به راحتی مایع لباسشویی را در قسمت مخصوص مواد شوینده لباسشویی خود بریزید.

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین سامسونگ

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی اسنوا

در این قسمت به سؤال کدام قسمت از محفظه محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی اسنوا می‌باشد پاسخ می‌دهیم. در پاسخ به این سؤال باید گفت در ماشین لباسشویی اسنوا دقیقه در همان جایی که پودر را می‌ریزید مایع لباسشویی نیز ریخته می‌شود، در مورد میزان مایع دقت کنید که مایع را بیشتر از دو سوم محفظه پر نکنید. این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که حجم لباس‌هایی که می‌خواهید بشویید بیش از اندازه باشد، مواد شوینده یا مایع نرم کننده برای حل شدن در آب فضای کافی نخواهد داشت و در هنگام فرایند آبکشی از محفظه خارج نمی‌شود. در این صورت مایع میان الیاف گردش نداشته و نفوذ نخواهد کرد.

یادتان باشد مایع نرم کننده را حتماً در محفظه جاپودری لباسشویی اسنوا قرار دهید و از ریختن مواد شوینده به صورت مستقیم بر روی لباس‌ها خودداری نمایید در غیر این صورت باعث ایجاد لک بر روی لباس‌های شما می‌شود.

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی پاکشوما

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی پاکشوما و دیگر برندها بزرگترین محفظه لباسشویی که با فرایند اصلی شست و شو در ارتباط است می‌باشد. در صورتی که نیاز به شستشوی سریع دارید این امکان را دارید تا مایع را در جاپودری ماشین لباسشویی پاکشوما بریزید.

آیا می‌توانیم مایع لباسشویی را در داخل درام بریزیم؟

طبق موارد ذکر شده در قسمت بالا مایع لباسشویی را در محفظه و کشوی مشخص شده باید بریزید به این صورت مواد شوینده کامل حل شده و به شکل یکنواختی میان لباس‌ها پخش می‌شود. در صورتی که مایع لباسشویی را مستقیماً در داخل درام بریزید احتمال دارد مواد شوینده در بالای لباس‌ها یا زیر دستگاه قرار بگیرد، در این صورت به تمیز کردن لباس‌ها نخواهد پرداخت، یک احتمال دیگر که وجود دارد به وجود آمدن کف فراوان است، کشوی مخصوص مواد شوینده از به وجود آمدن کف زیاد جلوگیری می‌کند اما اگر محفظه بیش از اندازه استاندارد پر شود کف زیاد ایجاد می‌کند که ممکن است سرریز شده و  در شستشو اختلال ایجاد کند، همین امر باعث می‌شود تا لباس‌ها به خوبی آبکشی نشوند.

مقاله پیشنهادی: علت خروج کف از ماشین لباسشویی

محل-ریختن-مایع-لباسشویی-در-ماشین-لباسشویی-3

نکات مهم برای استفاده از مایع لباسشویی

اولین نکته این است که قبل از استفاده مایع شوینده توصیه‌های نوشته شده بر روی آن را مطالعه کنید و بر اساس دستورالعمل‌ مواد شستشو را انجام دهید.

نکته دوم این که از شوینده‌های با کیفیت استفاده نمایید تا به افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود کمک کنید، شوینده‌های باکیفیت فاقد فسفات هستند و باقی مانده‌ای از خود به جا نمی‌گذارند.

قبل از ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی آبسال، ماشین لباسشویی دوو یا هر برند دیگری حتماً میزان بار دستگاه خود را در نظر بگیرید تا بیش از حد از مایع استفاده نکنید. همچنین یادتان باشد نصف مقدار شوینده اصلی مایع لباسشویی اضافه کنید.

حرف آخر

امروزه به جای پودر لباسشویی بیشتر مایع لباسشویی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است، استقبال زیاد افراد از مایع لباسشویی به دلیل قدرت نرم کنندگی بالا و رایحه مطلوب آن می‌باشد. علاوه بر مصرف کنندگان خیلی از افراد خصوصاً کسانی که تازه به خرید ماشین لباسشویی اقدام کرده‌اند دوست دارند بدانند که مایع لباسشویی را در کدام قسمت از دستگاه خود بریزند، ما در این مطلب به پاسخ این سؤال که مایع لباسشویی را کجا بریزیم پرداختیم تا به شیوه‌ی  درستی از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *