مقالات

علل لرزش ماشین لباسشویی کدامند!!

علت لرزش ماشین لباسشویی

این موضوع که چرا ماشین لباسشویی لرزش دارد ذهن شما را نیز بارها درگیر کرده است؟ آیا شما نیز دوست دارید بدانید برای رفع لرزش ماشین لباسشویی چه راه‌حل‌هایی وجود دارد؟ همه افراد برای شستشوی لباس‌های خود به صورت روزانه از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند، هنگام استفاده از لباسشویی ممکن است حین شستشو با مشکلاتی مانند تکان خوردن لباسشویی مواجه شوید. تکان خوردن و لرزش زیاد لباسشویی از رایج‌ترین مشکلاتی می‌باشد که احتمال دارد برای همه پیش بیاید و این مشکل خود را در آخرین مرحله شستشوی دستگاه هنگام خشک کردن نشان می‌دهد. علت لرزش لباسشویی در برندهای مختلف معمولاً یکسان است، در ادامه به علت لرزش ماشین لباسشویی و راهکارهایی برای رفع آن می‌پردازیم.

علت لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی چیست؟

در این قسمت با ما همراه باشید تا دریابیم که چرا ماشین لباسشویی لرزش دارد. تفاوت چندانی ندارد که شما در منزل از کدام برند لباسشویی استفاده می‌کنید، منظور این است تفاوتی میان علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ با دیگر برندها وجود ندارد. تکان خوردن و صدای زیاد لباسشویی از جمله مواردی است که به احتمال زیاد بالاخره با آن مواجه می‌شوید، البته این مشکل در لباسشویی‌های قدیمی‌تر بیشتر رخ می‌دهد. ایراداتی از این قبیل بنا به دلایل مختلفی رخ می‌دهند که در ادامه به دلایل بروز لرزش ماشین لباسشویی می پردازیم. بهتر است بدانید لرزش لباسشویی در عملکرد دستگاه تأثیر منفی ندارد اما همان‌طور که می‌دانید آلودگی صوتی که در خانه ایجاد می‌شود آرامش اعضای خانواده را برهم می‌زند.

علت-لرزش-بیش-از-حد-ماشین-لباسشویی

تراز کردن لباسشویی در علت لرزش ماشین لباسشویی

بیشترین علت لرزش ماشین لباسشویی تراز نبودن آن است. تراز بودن لباسشویی به افزایش طول عمر ماشین لباسشویی نیز کمک می‌کند. اگر در خانه دستگاه تراز دارید می‌توانید دستگاه تراز را روی ماشین لباسشویی قرار دهید و به تنظیم پایه‌های زیرین بپردازید. با استفاده از تراز محورهای افقی و عمودی را تنظیم کنید. اگر در منزلتان تراز ندارید می‌توانید از تخته‌های سه لایه استفاده کنید. بهتر است بدانید چوب و مصنوعات چوبی کاربرد فراوانی برای کاهش لرزش لباسشویی دارند. یکی از راهکار‌های دیگر برای کاهش لرزش دستگاه استفاده از کفپوش است.

علت-لرزش-ماشین-لباسشویی-سامسونگ

تنظیم کردن پایه‌های زیرین لباسشویی

تقریباً همه از پایه‌هایی برای تنظیم ارتفاع لباسشویی از سطح زمین استفاده می‌کنند. برای استفاده از پایه می‌توانید از یک تراز کمک بگیرید تا از لرزش دستگاه خود جلوگیری کنید.

معیوب بودن قطعه تاکو یا سنسور هال

قطعه تاکو یا سنسور هال در قسمت پشت موتور لباسشویی قرار دارد. عملکرد صحیح موتور و فرایند شستشوی لباسشویی به این قطعه بستگی دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شود در تکان خوردن و جابجایی عجیب لباسشویی تأثیر خواهد داشت.

گرفتگی فیلتر پمپ در علت لرزش ماشین لباسشویی

ممکن است اجسام کوچکی مانند کلید، دکمه و سکه در فیلتر گیر کرده و باعث گرفتگی و مسدود شدن آن شوند، در این صورت گرفتگی و کثیف شدن فیلتر پمپ از دلایل تکان خوردن لباسشویی می‌باشد. برای تمیز کردن پمپ ابتدا باید درپوش دستگاه را باز کنید تا به فیلتر برسید. برای درآوردن فیلتر تنها کافی است آن را به سمت خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و به عقب بکشید تا دربیاید. سپس فیلتر را در زیر آب به خوبی بشویید تا هرچه پرز و مو است از آن جدا شود. در صورتی که متوجه شدید لباسشویی شما فیلتر ندارد، شلنگ پشت دستگاه را بررسی کنید. در نظر داشته باشید تا آب به درستی از شلنگ پشت دستگاه خارج شود. برای تخلیه آب از شلنگ یا فیلتر می‌توانید از ظرف استفاده کنید تا از کثیف شدن زمین جلوگیری شود.

ایراد در تسمه کاهش حرکت دیگ

در برخی از لباسشویی‌های درب از بالا تسمه کاهش حرکت دیگ به شکل لاستیک طراحی شده است و در زمان چرخش لباسشویی کاربرد دارد. ممکن است در حین استفاده کش بیایند یا آسیب ببینند. به همین منظور در فرایند چرخش دیگ با اتاقک لباسشویی برخورد می‌کند و باعث ایجاد صدای بلند و لرزش زیاد می‌شود.

حجم لباس بیشتر یا کمتر از میزان ظرفیت

زمانی که اقدام به خرید ماشین لباسشویی کرده‌اید قطعاً ظرفیت دستگاه را نیز در نظر گرفته اید. شما باید با توجه به متوسط وزن و میزان ظرفیت دستگاه خود در آن لباس قرار دهید. پر کردن دستگاه بیش از میزان تعیین شده به کمک فنرهای دستگاه آسیب می‌رساند و آسیب به کمک فنرها هزینه تعمیر زیادی را به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید از مقدار ظرفیت مشخص شده همیشه مقدار کمتری لباس داخل دستگاه قرار دهید تا فرایند شستشوی لباس‌ها به درستی انجام شود. همین امر باعث می‌شود تا سر و صدایی ایجاد نکند. همچنین این مسئله وجود دارد که اگر کمتر از میزان استاندارد دستگاه استفاده کنید ممکن است به دستگاه شما آسیب وارد شود برای درک راحت‌تر خدمتتان بگوییم که منطقی است که شما ماشین لباسشویی را برای شستن یک جفت جوراب و یک شلوار روشن نکنید. 

نتیجه می‌گیریم ریختن مقدار معین و استانداردی از لباس درون دستگاه از جمله راهکارهایی است که باید رعایت کنید . علت تکان خوردن یا سر و صدای زیاد هنگام شستشو تقریباً در تمامی برندها یکسان است، یکی از همین موارد ریختن بیش از اندازه لباس در دستگاه است البته فرقی نمی‌کند همین امر می‌تواند علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی یا هر برند دیگری مربوط باشد.

مشکل در تخلیه آب

آب درون دستگاه ممکن است به‌خوبی خارج نشده باشد، این اتفاق باعث ایجاد مشکل در لباسشویی خواهد شد. آبی که درون دستگاه وجود دارد از وزن زیادی برخوردار است در صورتی که به‌درستی از توسط شلنگ تخلیه از دستگاه خارج نشود باعث لرزش زیاد ماشین لباسشویی می‌شود.

از پد ضد لرزش استفاده کنید

یکی دیگر از راهکارهای رفع لرزش ماشین لباسشویی استفاده از پد ضد لرزش می‌باشد. قبل از انجام هر کاری بهتر است کف زمین را تمیز کنید زیرا پدهای لاستیکی قرار است بر روی زمین قرار بگیرند، سپس با بلند کردن لباسشویی مکان پایه‌ها را مشخص کنید. لاستیک‌ها را در محلی که مشخص کردید چسبانده و روی آن‌ها را محکم فشار دهید. در مرحله بعدی که لباسشویی را بلند کردید پایه‌ها را بر روی فرورفتگی پدها بگذارید. با این اقدامات به جلوگیری صدا و لرزش زیاد کمک کرده‌اید.

رفع-لرزش-ماشین-لباسشویی

ایجاد مشکل در کمک فنر

جهت جلوگیری از صدا و لرزش زیاد در همه‌ی لباسشویی‌های اتوماتیک مانند ماشین لباسشویی پاکشوما ، دوو و اسنوا تعدادی کمک فنر به کار رفته است. معمولاً به مرور زمان بعد از گذشت ۵ تا ۷ سال باید به تعویض یا تعویض کمک فنرهای لباسشویی خود اقدام  بکنید.

پیچ ترنسلیت یا ترنسفر در علت لرزش ماشین لباسشویی

پیچ‌های ترسنلیت یا ترنسفر در لباسشویی‌ها طراحی شده اند تا حین حمل و نقل از وارد شدن ضربه یا آسیبی به دستگاه جلوگیری شود. این پیچ‌ها در انواع مختلف ماشین لباسشویی اسنوا، ماشین لباسشویی دوو و… به کار رفته اند و فقط مختص حمل و نقل استفاده می‌شوند. بهتر است قبل از استفاده و نصب پیچ‌ها باز شوند. اگر فراموش کرده باشید پیچ‌ها را باز کنید در حین شستشو باعث تکان و لرزش دستگاه می‌شوند.

خرابی فنرهای دیگ لباسشویی

در لباسشویی فنرهایی برای ثابت نگه داشتن دیگ به کار رفته است که با گذشت زمان نیاز به تعویض و تعمیر پیدا خواهند کرد. در صورت وجود لرزش شدید هنگام شستشو در لباسشویی به کمک یک متخصص فنرهای دیگ را مورد بررسی قرار دهید.

متعادل بودن بار مخزن در علت لرزش ماشین لباسشویی

متعادل نبودن بار درون مخزن دستگاه باعث لرزش لباسشویی می‌شود. حتماً برای شما پیش آمده است که در بعضی مواقع حوله بزرگ یا پتو در داخل لباسشویی قراردهید. پس از برخورد حوله یا پتو با آب وزن زیادی پیدا می‌کنند. امکان دارد به یک طرف دیگ بچسبند به همین منظور لباسشویی با صدای آزار دهنده‌ای شروع به حرکت می‌کند، برای جلوگیری از این امر باید تعادل وزنی را رعایت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که پتو، حوله بزرگ، کفش یا کیف نباید به تنهایی داخل لباسشویی قرار بگیرند همراه آن‌ها چند لباس یا حوله کوچک اضافه کنید تا تعادل وزنی را برقرار کنید.

خرابی بردهای الکترونیکی

یکی از مواردی که در علت لرزش ماشین لباسشویی در سرعت بالا تأثیر گذار است خرابی برد الکترونیکی می‌باشد. در ماشین لباسشویی‌های قدیمی برد تایمر و در سری‌های جدید برد الکترونیک به کار رفته است. اگر هر یک از این دو برد موجود در لباسشویی آسیبی دیده باشد تعادل دستگاه برهم ریخته و باعث تکان خوردن شدید ماشین لباسشویی می‌شود.

علت لرزش ماشین لباسشویی در سرعت بالا

حرف آخر

از رایج ترین مشکلاتی که در ماشین لباسشویی رخ می‌دهد، تکان خوردن و صدای بیش از حد دستگاه است. قطعاً همه به دنبال علت و برطرف کردن لرزش لباسشویی هستند. مواردی که در قسمت بالا مطالعه کردید برای شما بسیار مفید خواهد بود زیرا ما در این مطلب به بررسی علت لرزش ماشین لباسشویی و راهکارهایی برای رفع آن پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *