مقالات

نحوه ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی به چه شکل است؟

ریختن-وایتکس-در-ماشین-لباسشویی

تا به حال ذهن شما هم درگیر شده که آیا می‌توان وایتکس را در لباسشویی ریخت؟ وایتکس یک نوع شوینده بسیار قدرتمند می‌باشد که از مزیت سفید کنندگی برخوردار است و می‌توان با استفاده از وایتکس لباس‌ها را به‌صورت کامل تمیز کرد، از وایتکس ( آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم ) برای از بین بردن لکه‌ها استفاده می‌کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم.

محل-ریختن-وایتکس-در-ماشین-لباسشویی-ال-جی

نکات مهم در نحوه ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی

قبل از ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی باید بدانید این شوینده ماده شیمیایی بسیار خطرناکی می‌باشد. ازآنجایی که وایتکس از خاصیت اکسید کنندگی بالایی برخوردار است، هنگام ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی مراقب باشید با چشم و دستتان برخورد نداشته باشد تا از وارد شدن هرگونه صدمه‌ای به اعضای بدن خود جلوگیری کنید، یادتان باشد استفاده از وایتکس در محیط‌های بسته به دستگاه تنفسی آسیب می‌رساند، این نکته را هم در نظر داشته باشید که باید وایتکس را در ظروف مات و در بسته نگهداری کنید. 

بهتر است بدانید وایتکس یا همان سفید کننده برای شستشوی لباس‌های سفید به کار می‌رود. توجه داشته باشید وایتکس نباید به طور مستقیم بر روی لباس‌ها ریخته شود. در صورتی که لباس یا ملحفه‌ای را داخل لباسشویی انداختید و می‌خواهید وایتکس را از درب اصلی بریزید، باید سفید کننده را داخل کی پارچ ۲ لیتری همراه آب ولرم حل کنید. بعد از انجام این توضیحات توصیه می‌کنیم لباسشویی را روی درجه ۶۰ تنظیم کنید.

نحوه ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی

در این قسمت به طرز استفاده و نحوه ریختن وایتکس در لباسشویی می‌پردازیم. بهتر است بدانید دما هر چه بالاتر باشد باعث فعال شدن پاک کننده‌ها می‌شود. در صورتی که می‌خواهید لباس‌های سفیدتان را بشویید باید در قدم اول گرمای آب را در بالاترین درجه تنظیم کنید. البته قبل بالا بردن درجه آب باید برچسب مراقبت از لباس مورد نظر را مطالعه کنید، اگر آب داغ به بافت لباس آسیب می‌رساند می‌توانید به جای آن از آب ولرم استفاده کنید. توصیه می‌کنیم وایتکس را برای شستشوی لباس‌هایی از جنس ابریشم، چرم، موهر و پشم استفاده نکنید. تقریباً نحوه ریختن وایتکس در همه لباسشویی‌ها به یک شکل است اما در برخی مواقع ممکن است محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی بنا به نوع و مدل دستگاه متفاوت باشد. در ادامه نحوه ریختن وایتکس در لباسشویی‌های مختلف را برای شما توضیح می‌دهیم.

مقاله پیشنهادی: علت خروج کف از ماشین لباسشویی

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی

در داخل قسمت جا پودری ماشین لباسشویی‌های ال جی محفظه‌ای برای مایع سفید کننده وجود دارد که جلوی لباسشویی قسمت بالا در سمت چپ قرار دارد. محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی مانند لباسشویی‌های دیگر داخل محفظه‌ی مخصوص سفید کننده در نظر گرفته شده است.

وایتکس-در-ماشین-لباسشویی

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی پاکشوما

در صورتی که شما از ماشین لباسشویی پاکشوما استفاده می‌کنید، طبق مواردی که در قسمت بالا خدمتتان توضیح دادیم، بسته به مدل لباسشویی محفظه سفید کننده را بیابید. محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی پاکشوما در داخل محفظه سفید کننده می‌باشد.

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ

ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ بسته به نوع لباسشویی فرق می‌کند.

نوع درب از جلو

در صورتی که ماشین لباسشویی سامسونگ شما نوع درب از جلو می‌باشد، جلوی ماشین لباسشویی در سمت چپ یک کشو وجود دارد. با باز کردن کشو محفظه سفید کننده به وضوح قابل رؤیت است می‌توانید وایتکس را درون آن بریزید.

نوع درب از بالا

در صورتی که از ماشین لباسشویی سامسونگ نوع درب از بالا برای شستشوی لباس‌هایتان استفاده می‌کنید، در قسمت جلوی لباسشویی مخزن سفید کننده در سمت چپ آن قرار دارد. برای لکه‌بری و سفید کردن لباس‌ها می‌توانید وایتکس را درون محفظه بریزید.

محل-ریختن-وایتکس-در-ماشین-لباسشویی-سامسونگ

کدام نوع وایتکس ضرر کمتری برای لباسشویی دارد؟

در بازار دو نوع وایتکس اکسیژن دار و کلردار وجود دارد. وایتکس‌های کلردار فرایند لکه بری را با قدرت بیشتری انجام می‌دهند اما در عین حال از خورندگی بالایی برخوردارند. در مقابل وایتکس اکسیژن دار از دارای خورندگی کمتری است پس نتیجه می‌گیریم وایتکس اکسیژن دار برای استفاده در لباسشویی مناسب‌تر است. 

ممکن است این سؤال نیز برایتان پیش بیاید که آیا وایتکس برای لباسشویی ضرر دارد؟

در ترکیبات وایتکس ماده‌ای به نام هیپوکلریت وجود دارد، این ماده با دیگ استیل و فولاد ضد زنگ لباسشویی واکنش نشان می‌دهد، همین امر موجب آسیب به دیگ لباسشویی و زنگ زدگی آن می‌شود.

حرف آخر

وایتکس به دلیل قدرت پاک کنندگی بالایی که برخوردار است کارایی زیادی برای از بین بردن لکه‌ها و سفید کردن لباس‌ها دارد در این مطلب علاوه بر طریقه ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی ، با خود وایتکس و آسیب‌هایی که ممکن است به لباسشویی شما برساند بیشتر آشنا شدید.  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *