مقالات

علت بوی بد یخچال چیست؟ طریقه از بین بردن آن چگونه است؟

از بین بردن بوی بد یخچال

یخچال شما هم بوی بد می‌دهد؟ تا به حال به این موضوع فکر کردید که بوی بد یخچال از چیست؟ برخی اوقات نیاز است تا مواد غذایی داخل یخچال را چک کنید تا فاسد نشده باشند. البته علت‌های متفاوتی مانند جنس یخچال شما و بروز مشکل در قسمت‌هایی از دستگاه هم می‌توانند بر به وجود آمدن بوی بد تأثیر داشته باشند. با توجه به دلایل مختلفی شما با بوی بد یخچال خود مواجه شوید در مقاله ما کامل با علت بروز این مشکل و روش‌های مختلف برای از بین بردن بوی بد یخچال آشنا می‌شوید.

علت-بوی-بد-یخچال

دلایل احتمالی بوی بد یخچال

نقص فنی یخچال دلیل بو بد یخچال

ممکن است یخچال و قسمت‌های مختلف آن دچار نقص فنی شود و همین امر می‌تواند علت بوی بد یخچال باشد. گاز یخچال وظیفه‌ی خنک کردن دستگاه را بر عهده دارد و به طور مداوم در حال خنک سازی یخچال می‌باشد، در صورت بروز مشکل در گاز یخچال احتمال ایجاد بوی نامطبوع در آشپزخانه وجود دارد. زمانی که هوادهی موتور یخچال دچار مشکل شود یا محل قرار گیری موتور در جای درستی نباشد نیز باعث ایجاد بوی بد می‌شود.

مقاله مرتبط: فاصله یخچال از دیوار به چه شکل باید باشد؟

جنس یخچال

داخل یخچالی که از جنس پلاستیک مقاوم باشد به مرور زمان بوی بد را در خود ذخیره می‌کند. کم کم این بوی نامطبوع انتشار پیدا کرده و شما هم متوجه بو خواهید شد. شما می‌توانید در چنین مواقعی اقدام به شستن یخچال کنید در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

تمیز نکردن یخچال

مهم نیست که یخچال شما چه برندی است، هر دو یا سه هفته یک‌بار نیاز به نظافت دارد. تمیز نکردن یخچال هم یکی از دلایل ایجاد بوی نامطبوع می‌باشد پس به نظافت یخچال خود اهمیت بدهید. برای راحتی انجام این کار می‌توانید قفسه‌ها را به ترتیب خالی کرده و اقدام به تمیز کردن آن‌ها کنید.

تاثیردمای یخچال بر بوی بد یخچال

علت بوی بد یخچال می‌تواند دمای نادرست آن باشد، دمای یخچال باید بین ۳۵ تا ۳۷ درجه فارنهایت ۲ الی ۳ درجه سانتی گراد بنابراین دمای یخچال را روی میزان مناسب تنظیم کنید.

مقاله مرتبط: سیستم انجماد سریع یخچال چیست؟

سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال

استفاده نکردن از یخچال بیشتر از دو روز

برخی اوقات ممکن است یخچال به علت خرابی یا برق رفتن خاموش شده باشد، اگر شما به مدت دو روز از یخچال خود استفاده نکرده باشید باعث فاسد شدن برخی از مواد غذایی داخل یخچال می‌شود. اگر قصد دارید به سفر بروید دمای یخچال خود را بالا تر از ۵ قرار ندهید زیرا در دمای گرم مواد غذایی خیلی سریع فاسد می‌شوند از این رو حتماً دمای دستگاه خود را بررسی کنید.

ریخته شدن مایعات در یخچال (دلیل رایج بوی بد یخچال)

بوی بد یخچال ممکن است به دلیل ریختن مایعاتی مانند شیر، شربت‌های دارویی، انواع نوشیدنی‌ها، جوشانده‌های گیاهی و دمنوش باشد.

رفع بوی بد یخچال

خراب شدن قطره چکان یخچال

یکی دیگر از علل بوی بد یخچال خراب شدن قطره چکان آن است، قطره چکان با جذب رطوبت به یخچال در سرد کردن هوا کمک می‌کند. در صورت بروز مشکل در قطره چکان رطوبت از بین نرفته و فضای درون یخچال را فرا می‌گیرد، همین امر در دراز مدت باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود. برای رفع بوی بد یخچال می‌توانید سینی قطره چکان یخچال را بیرون بیاورید و آن را بشویید.

فاسد شدن مواد غذایی در یخچال

به احتمال خیلی زیاد فاسد شدن مواد غذایی برای همه شما اتفاق افتاده است پس می‌دانید که این اتفاق در ایجاد بوی بد بسیار تأثیر گذار است. احتمال کپک زدن یا فاسد شدن برخی مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزیجات بیشتر است، بنابراین بهتر است غذاهایتان را بیشتر از سه روز داخل یخچال نگه ندارید. به همین منظور از فاسد شدن مواد غذایی و آسیب رسیدن به سلامت خود جلوگیری خواهید کرد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که مواد غذایی خود را درون ظرف‌های در بسته قرار دهید. همچنین یادتان باشد به تاریخ مصرف مواد غذایی خود توجه کنید.

علت بوی بد یخچال چیست؟ طریقه از بین بردن آن چگونه است؟

تأثیر برند یخچال

جدا از بحث برند و مارک یخچال ممکن است در اثر استفاده نادرست دچار بوی نامطبوع شود. در برندهای معتبر قطعات با کیفیت به کار رفته است، در این برندها احتمال ایجاد بوی نامطبوع خیلی کمتر است برای خرید یخچال مناسب به مقاله‌ی راهنمای خرید یخچال مراجعه کنید.

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

 محلول آب گرم و جوش شیرین

یکی از راه‌های از بین بردن بوی بد یخچال تمیز کردن آن است. برای تمیز کردن یخچال می‌توانید از محلول جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید، با  آغشته کردن این محلول به پارچه نرم یا اسفنج تمامی قسمت‌های دستگاه را تمیز کنید.

چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم

تمیز کردن جا یخی

دقت داشته باشید که برای شستشوی جا یخی هرگز از ابزار تیز استفاده نکنید یا به دنبال جدا کردن یخ از قسمت یخساز نباشید، همین امر باعث ترک خوردن یا سوراخ شدن جا یخی می‌شود. در این صورت گاز یخچال به بیرون نشت می‌کند در صورت کار نکردن یخساز یخچال می‌توانید از مقاله‌ی دیگر ما کمک بگیرید. برای شستن جا یخی باید اجازه دهید تا یخ‌ها آب شوند البته می‌توانید از سشوار یا آب گرم نیز استفاده کنید.

خوشبو کننده یخچال

خوشبو کننده‌های زیادی با برندهای مختلف برای یخچال وجود دارند می‌توانید برای رفع بوی بد یخچال از خوشبو کننده‌ها کمک بگیرید. برای خوشبو شدن یخچال و از بین بردن بوی بد می‌توانید از مواد و میوه‌های طبیعی مانند قهوه، لیمو ترش یا ذغال داخل دستگاه خود قرار دهید.

 تمیز کردن قفسه‌ها به صورت جداگانه

برای این که شستشوی با کیفیت تری داشته باشید می‌توانید به جداسازی  قفسه‌ها بپردازید. بنابراین فرایند شستشو راحت تر و بهتر انجام می‌شود و بوی بد کاملاً از بین می‌رود.

بوی بد یخچال چگونه برطرف میشود

حرف آخر

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از یخچال رخ دهد وجود بوی نامطبوع داخل دستگاه می‌باشد. راه‌های مختلفی برای رفع بوی بد یخچال وجود دارد، سریع ترین کار دور ریختن مواد غذایی فاسد و تمیز کردن قفسه‌های یخچال می‌باشد. در بعضی مواقع به دلیل خرابی قطعات مهم یخچال مانند موتور ممکن است شما با بوی بد مواجه شوید.   ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍در این مقاله به علت ایجاد بوی بد و راه‌های از بین بردن بوی بد یخچال پرداختیم. خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با سایت خانه سپید به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

بوی بد یخچال از چیست؟

دلایل مختلفی مانند تمیز نکردن دستگاه، فاسد شدن مواد غذایی و نقص فنی یخچال باعث بوی بد یخچال می‌شود.

بوی بد یخچال چگونه بر طرف می‌شود؟

راه‌های مختلفی مانند شستن با محلول آب گرم و جوش شیرین، استفاده از خوشبو کننده‌های طبیعی قهوه یا ذغال و.. برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال وجود دارد.

سریع ترین راه برای از بین بردن بوی بد یخچال چیست؟

سریع ترین راه برای از بین بردن بوی بد یخچال خالی کردن مواد غذایی است که امکان خراب شدن آن‌ها بیشتر بوده و سپس تمیز کردن طبقات مختلف یخچال است. مهم ترین و مؤثر ترین اقدام برای رفع بوی بد بیرون انداختن مواد غذایی که تاریخ مصرفشان گذشته است می‌باشد.

لینک کار نکردن یخساز یخچال- راهنمای خرید یخچال-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *