راهنمای خرید, مقالات

راهنمای خرید بهترین یخچال و فریزر + بهترین مارک ایرانی و خارجی

راهنمای خرید یخچال

اگر قصد خرید یخچالی برای خود دارید، از همین الان به شما خسته نباشید می‌گوییم؛ چون راه درازی در پیش دارید. یخچال عضو جدانشدنی و ضروری یک خانه است و زمان خرید باید نهایت دقت را به کار ببرید تا پس از خرید دچار پشیمانی نشوید. از طرفی با توجه قیمت بالای لوازم خانگی و طول عمر یک یخچال خوب، تقریبا باید 5 الی 10 سالی را با یخچال برگزیده شده سپری کنید. نتیجه این صحبت‌ها این است که پیش از خرید یک یخچال فریزر باید اطلاعات کافی را به دست آورید و با بهترین برندها و ویژگی‌های یک یخچال فریزر خوب آشنا شوید. از همین رو این راهنمای خرید یخچال را برای شما آماده کردیم تا بتوانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

نکاتی که در انتخاب یخچال باید به آن توجه داشت

نکاتی که در انتخاب یخچال باید به آن توجه داشت

یک سری نکات اصلی برای خرید یخچال فریزر وجود دارند که در ادامه سعی کردیم تمام آن‌ها را به شما انتقال دهیم تا برای خرید، اطلاعات کافی داشته باشید.

اندازه یخچال

نکته اول که راجع به اندازه یخچال در راهنمای خرید یخچال فریزر باید بدانید دقت به ظرفیت داخلی آن است. در ادامه لیستی از ظرفیت‌های متفاوت مناسب یخچال بر اساس تعداد نفرات خانواده وجود دارد که می‌توانید از آن کمک بگیرید.

  • ظرفیت یخچال مناسب برای 1 یا 2 نفر: 250 تا 380 لیتر
  • ظرفیت یخچال مناسب برای 3 یا 4 نفر: 350 تا 500 لیتر
  • ظرفیت یخچال مناسب برای بیش از 5 نفر: 500 لیتر به بالا

فضای مورد نیاز برای یخچال

نکته دوم راجع به ابعاد خارجی یخچال است. یخچالی که تهیه می‌کنید باید 5 سانتی‌متر از هر طرف با دیوار یا کمدها فاصله داشته باشد تا فضایی برای گردش هوا و آزادسازی گرمای ناشی از موتور یخچال ایجاد شود. پس قبل از اقدام به خرید یخچال فریزر ابتدا فضایی که برای قرار دادن آن در اختیار دارید با متر اندازه‌گیری کنید.

فضای مورد نیاز برای یخچال

میزان مصرف انرژی

نکته مهمی که در یک راهنمای خرید یخچال حتما باید به آن اشاره شود، بررسی میزان مصرف انرژی یخچال است. معمولا 8 درصد هزینه‌های قبض برق به مصرف انرژی یخچال مربوط می‌شود؛ پس نه تنها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی بلکه برای جیب خودتان هم که شده باید به این نکته دقت کنید. برچسب‌های انرژی ستاره‌دار روی یخچال، نشان‌دهنده میزان مصرف انرژی هستند. هر چه تعداد ستاره‌ها بیش‌تر باشد، یعنی آن یخچال مصرف انرژی کم‌تری دارد. نوع دیگری از برچسب‌های انرژی به صورت لیست طبقه‌بندی شده از خط‌های رنگی هستند که هر چه به رنگ سبز متمایل‌تر باشند، یعنی با محیط‌زیست سازگارترند.

برای مثال انواع یخچال و فریزر ایستکول دارای برچسب انرژی با مصرف انرژی مناسبی هستند.

رنگ و جنس بدنه

رنگ و جنس بدنه موضوعی سلیقه است اما چند نکته را در راهنمای خرید یخچال می‌خواهیم به شما یادآور شویم:

  • بدنه‌های استیل ضد زنگ هستند ولی زود لک و اثر انگشت را به خود می‌گیرند.
  • برای آشپرخانه‌های کوچک، یخچال با رنگ بدنه سفید مناسب‌تر از سیاه است. زیرا رنگ سیاه فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد.
  • اگر نمی‌خواهید که همواره در حال پاک کردن لکه‌های یخچال باشید، یکی از انواع ضد لک را تهیه کنید.
  • برخی یخچال‌های سیاه هم دارای ویژگی ضد لک هستند که این موضوع کار شما را راحت می‌کند.

صدای یخچال

صداهای تولید شونده توسط یخچال تا حدی طبیعی هستند، ولی نباید فراتر و بیش‌تر از این باشد. این مسئله مهمی است و حتما باید از بی‌صدا بودن موتور یخچال اطمینان پیدا کنید تا شب‌ها بتوانید با خیال راحت سر به بالش بگذارید و مجبور نباشید که صداهای عجیب‌وغریبی مثل صدای هلی‌کوپتر را تحمل کنید.

به چه ویژگی هایی در یخچال نیاز دارید؟

وقت آن رسیده که ببینید به کدام یک از آپشن‌‌ها و قابلیت‌های یک یخچال فریزر نیاز دارید و آن‌ها را در اولویت قرار دهید. برخی از این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • یخ‌ساز: یخ ساز کار شما را راحت می‌کند و دیگر نیاز ندارید تا فضایی از داخل فریزر را به جایخی‌های مختلف اختصاص دهید یا در مهمانی‌هایتان با کمبود یخ مواجه نشوید. معمولا یخچال و فریزر هایی که سیستم انجماد سریع دارند یخ ساز نیز خواهند داشت.
  • کنترل‌های دما و سیستم‌های سرمایشی: به دنبال یخچالی با حداقل دو کنترل‌کننده دما باشید تا بتوانید دمای یخچال و فریزر را به‌صورت جداگانه و بدون تاثیر روی یکدیگر تنظیم کنید. معمولا اکثر انواع یخچال و فریزر بست سیستم سرمایشی دوگانه دارند.
  •  آب‌ سردکن: وجود این ویژگی باعث می‌شود تا هر بار برای برداشتن آب مجبور نباشید درب یخچال را باز و بسته کنید و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. اکثر انواع یخچال و فریزر دوو دا‌رای یخ‌ساز یا آبسرد کن اتوماتیک هستند.
  • طبقات: طبقاتی که به راحتی جابه‌جا می‌شوند، تمیزکاری یخچال را تا حد زیادی آسان می‌کنند. علاوه بر این لبه‌دار بودن طبقات باعث می‌شود تا در صورت ریختن مایعات، از ریزش آن به طبقات دیگر جلوگیری شود.
  • ایمنی برای کودکان: داشتن ویژگی‌هایی مثل قفل کودک برای درب یخچال یا جای دارو‌ها، از وقوع هر حادثه احتمالی جلوگیری می‌کند.
  • درب در درب: این ویژگی به معنی وجود یک درب اضافه برای نگهداری مواد غذایی ضروری است تا هر بار با باز کردن درب یخچال، برای تنظیم دمای مجدد درون یخچال فشار زیادی بر روی کمپرسور وارد نشود.
  • فریزر ضد برفک: حتما به این مورد دقت کنید تا مجبور نباشید هر بار زمان و انرژی خیلی زیادی صرف پاک کردن برفک‌های فریزر کنید.
  • آلارم هوشمند: آلارم هوشمند قابلیت خوبی است که شما را ارتکاب خطای غیر عمدی باز می‌دارد و یخچالتان را از خرابی و مصرف انرژی بی‌رویه از طریق باز ماندن درب آن، نجات می‌دهد. یعنی این قابلیت باعث می‌شود که هر بار که درب یخچال شما مدتی طولانی باز ماند، با تولید صدایی به شما هشدار دهد.

نکته: برخی از انواع مدل‌های یخچال و فریزر هیمالیا هم دارای قابلیت آلارم هوشمند هستند.

انواع مختلف یخچال و فریزر

انواع مختلف یخچال و فریزر

یخچال و فریزرها از لحاظ محل قرارگیری درب، به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

راهنمای خرید یخچال فریزر درب از بالا

یکی از رایج‌ترین و ارزان‌ترین مدل یخچال‌ها، نوع درب از بالا هستند. این نوع، دسترسی خوبی به فریزر دارد ولی حجم فریزر کم (تقریبا یک سوم کل فضا) است. در کل یخچال‌ها فریزر درب از بالا نیازهای یک الی دو نفر را به‌خوبی برآورده می‌کند.

نکته: اگر کمردرد دارید، این یخچال مناسب شما نیست زیرا باید هر بار برای استفاده از آن خم شوید.

راهنمای خرید یخچال و فریزر درب از پایین

این یخچال‌ها مدرن‌تر و کمی گران‌تر از مدل‌های درب از بالا هستند و دسترسی خوبی به مواد غذایی داخل یخچال دارند. فریزهای آن‌ها معمولا کشویی هستند که کار را برای استفاده و دسترسی به مواد غذایی درون آن راحت‌تر می‌کنند.

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

اگر به دنبال خرید مدل‌های مدرن‌تر و جادارتر هستید، یخچال فریزر ساید بای ساید مناسب شماست. جای زیادی برای ذخیره‌سازی دارد و یخچال و فریزر هر دو به یک اندازه فضا دارند. در این مدل آپشن‌هایی مثل آبسردکن و یخ‌ساز هم وجود دارد. این یخچال‌ها فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال می‌کنند و در صورتی که جای کافی ندارید، بهتر است به سراغش نروید.

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

راهنمای خرید یخچال و فریزر درب فرانسوی

یخچال فریزر درب فرانسوی ترکیبی از یخچال درب از پایین و یخچال ساید بای ساید است. یعنی در واقع ویژگی‌های خوب هر دو را دارد. با این تفاوت که این مدل هم، به دلیل اندازه بزرگ برای فضاهای کوچک مناسب نخواهد بود.

راهنمای خرید یخچال فریزر دوقلو

یخچال فریزرهای دوقلو قدیمی‌تر از سایر مدل‌ها هستند. این مدل از دو فضای یکسان ولی جدای یخچال و فریزر تشکیل شده‌است. یکی از ویژگی‌های خوب این مدل این است که می‌توان یخچال و فریزر را در فضاهای جدا از هم قرار داد.

بهترین برندهای یخچال فریزر

نکته مهم دیگر در راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی و خارجی توجه به برند یخچال است. برند در لوازم الکترونیکی حرف اول را می‌زند و هیچ کس حاضر نیست پولش را هدر دهد و شانسی از یک برند ناشناس خرید کند. در ادامه برایتان لیستی از برندهای خوب ایرانی و خارجی تهیه کرده‌ایم:

بهترین مارک یخچال خارجی

  • یخچال فریزر سامسونگ
  • یخچال فریزر ال جی
  • یخچال فریزر جنرال الکتریک
  • یخچال فریزر دوو
راهنمای خرید یخچال فریزر

بهترین مارک یخچال ایرانی

  • یخچال فریزر امرسان
  • یخچال فریزر ایکس ویژن
  • یخچال فریزر دیپوینت
  • یخچال فریزر هیمالیا
  • یخچال فریزر اسنوا
    راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی

سخن پایانی

در راهنمای خرید یخچال فریزر تلاش کردیم به نکات مهم و اطلاعات مورد نیاز برای خرید یک یخچال خوب بپردازیم. حال نوبت شماست تا وارد عمل شوید و یک انتخاب عاقلانه داشته باشید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیش‌تر یا سوال خاصی دارید، در بخش نظرات پیام بگذارید.

سوالات متداول

یخچال چه اندازه ای برای خانواده شما مناسب است؟

معمولا به ازای هر نفر 4 فوت یخچال و 2 فوت فریزر فضا لازم است در نظر گرفته شود.
1 الی 2 نفر: 7 تا 12 فوت
3 الی 4 نفر: 16 الی 24 فوت
خانواده 5 نفر بیشتر: 25 فوت به بالا

منظور از فوت در یخچال یا فریزر چیست؟

فوت در یخچال به معنای گنجایش و ظرفیت یخچال یا فریزر می باشد که هر فوت برابر ۲۸.۳۱۶۸ لیتر می باشد و با افزایش فوت یخچال گنجایش آن هم بیشتر می شود. یخچال فریزرها به طور معمول در ظرفیت‌های 5 تا 30 فوت و در برخی مدلها تا 40 فوت ساخته می‌شوند.

انواع مختلف یخچال فریزر کدامند؟

1- یخچال فریزرهای های ساید بای ساید
2- یخچال فریزر دوقلو
3- یخچال بالا فریزر پایین
4- یخچال پایین فریزر بالا
5- یخچال تک
6- فریزر تک
7- یخچال هتلی

بهترین مارک های یخچال فریزر ایرانی کدامند؟

1- یخچال فریزر امرسان
2- یخچال و فریزر اسنوا
3- یخچال و فریزر دیپوینت
4- یخچال فریزر ایکس ویژن
5- یخچال فریزر هیمالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *