مقالات

با دلایل ثابت ماندن تایمر لباسشویی آشنا شوید

ثابت-ماندن-تایمر-لباسشویی

آیا شما حین استفاده از لباسشویی با ثابت ماندن زمان لباسشویی مواجه شده‌اید؟ ممکن است در حین استفاده از لباسشویی مصرف کنندگان با مشکلات مختلفی مانند ثابت ماندن زمان لباسشویی رو به رو شوند. به نظر شما علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی چیست؟ کدام قطعه‌ی خراب دستگاه شما باعث رخ دادن چنین اتفاقی شده است؟ راه‌حل این مشکل چیست؟ اگر هریک از قطعات لباسشویی دچار مشکل شده باشند در عملکرد دستگاه شما بسیار تأثیر گذار هستند. تایمر لباسشویی ممکن است بر اثر خراب شدن و اتصال برخی از قسمت‌ها مانند دکمه تایمر، سوپاپ در، شیر ورودی و.. ثابت مانده و دیگر حرکت نکند. با خواندن این مقاله منبع بروز مشکلات را پیدا کنید تا سریعاً بتوانید به رفع  ثابت ماندن تایمر لباسشویی بپردازید.

دلایل-ثابت-ماندن-تایمر-لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی

تایمر لباسشویی از قسمت‌ها مختلفی مانند موتور، چرخ دنده و کنتاکت های متحرک تشکیل شده و نحوه عملکرد آن وابسته قسمت‌های مختلف می‌باشد. تایمر قطعه‌ای است که عملکرد لباسشویی را طی تمامی مراحل شستشو کنترل می‌کند. خراب شدن تایمر فرایند شستشو را مختل خواهد کرد، این قطعه بعد از روشن شدن لباسشویی فرایند آبگیری، تنظیم دور سرعت و گرم کردن آب را انجام می‌دهد. در صورتی که لباسشویی چرخه شستشو را به درستی انجام ندهد به این معنا است که تایمر دچار نقص فنی می‌باشد. برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود نیاز است تا علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی را پیدا کنید.

عدم اتصال برق وتاثیر آن بر ثابت ماندن تایمر لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی می‌تواند قطعی جریان برق باشد، اولین قدم برای رفع این مشکل مطمئن شدن از وجود جریان برق است. با اتصال و قطعی برق ممکن است نیاز به ریست کردن لباسشویی باشد در چنین شرایطی می‌توانید از مقاله‌ی نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

نقش خرابی میکروسوئیچ درب در ثابت ماندن تایمر لباسشویی

وظیفه‌ی میکروسوئیچ بسته نگه داشت درب لباسشویی می‌باشد، در هنگام بسته شدن درب دستگاه میکروسوئیچ به تایمر اطلاع می‌دهد. در صورت خراب بودن این قطعه فرمانی به تایمر داده نمی‌شود و به همین منظور تایمر متوقف می‌شود.

خرابی سوپاپ درب

پس از بسته شدن درب لباسشویی فرمان بسته شدن از میکروسوئیچ به سوپاپ رسیده و دستگاه شروع به کار می‌کند. در صورت خرابی سوپاپ درب فرمان به درستی دریافت نشده و همین امر علت ثابت ماندن زمان لباسشویی می‌باشد.

خرابی-سوپاپ-درب

مشکل در سنسور المنت یا ترموستات

تشخیص دمای آب توسط ترموستات یا سنسور المنت انجام می‌گیرد. در برخی از مدل‌های قدیمی قطعه ترموستات به کار رفته است. زمانی که آب به دمای مناسب برنامه‌ی شستشو می‌رسد ترموستات یا سنسور المنت به تایمر یا برد الکترونیکی اطلاع داده و المنت از مدار خارج می‌شود.

خرابی شیر ورودی آب

آبی که برای شستشوی لباسشویی نیاز است، از طریق شیر ورودی گرم و سرد تأمین می‌شود. در صورت خرابی شیر ورودی آب‌گیری دچار مشکل شده و به درستی صورت نخواهد گرفت. اگر در مرحله قبل از پر شدن دیگ از آب در هنگام شستشو تایمر متوقف شد مشکل از شیر ورودی می‌باشد. برای رفع این مشکل از عملکرد درست شیر ورودی اطمینان حاصل کنید، در صورت عملکرد صحیح شیر فیلتر و شلنگ متصل به آن را بررسی کنید تا اگر مسدود شده باشد اقدام به تعویض آن کنید. اگر تمایل دارید با برندهای ایرانی آشنا شوید مقاله‌ی بهترین ماشین لباسشویی ایرانی را مطالعه کنید.

خرابی-شیر-ورودی-آب-و-تاثیر-آن-بر-علت-ثابت-ماندن-تایمر-لباسشویی

بروز مشکل در سیستم کنترل سطح آب ( هیدروستات )

در هنگام شستشوی لباس‌ها مرحله آب‌گیری جزو مهم‌ترین مراحل محسوب می‌شود، آب از شیر ورودی به درون دیگ انتقال پیدا می‌کند. بعد از ورود آب به درون دیگ و پر شدن ظرفیت دستگاه هیدروستات بروز چنین اتفاقی را به تایمر اطلاع می‌دهد، همین امر باعث می‌شود تا برنامه شستشو شروع به کار کند. هیدروستات کنترل کننده‌ی سطح آب است، در صورت خرابی این قطعه تکمیل بودن ظرفیت آب درون دیگ به تایمر اطلاع داده نمی‌شود. همین امر باعث اجرا نشدن برنامه شستشو و توقف حرکت تایمر می‌شود.

خرابی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه آب داخل دیگ را به شلنگ تخلیه هدایت می‌کند. یکی از دلایل توقف تایمر می‌تواند خرابی پمپ تخلیه باشد به این دلیل که اگر پمپ دچار مشکل شود تخلیه آب صورت نگرفته و در نهایت لباسشویی وارد مرحله بعدی نخواهد شد. به همین منظور فرمان خالی شدن دیگ به تایمر نرسیده و تایمر نیز ثابت می‌ماند. همچنین گرفتگی فیلتر پمپ می‌تواند علت لرزش ماشین لباسشویی باشد.

خرابی دستگیره تایمر

به این دلیل که جنس دستگیره تایمر از پلاستیک می‌باشد، ممکن است به مرور زمان فرسوده شده و خراب شود. تایمر لباسشویی از گیربکس، چرخ دنده و شفت تشکیل شده است و خرابی هریک از این قسمت‌ها باعث توقف تایمر می‌شود. تمامی موارد توضیح داده شده می‌تواند علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما نیز محسوب شود.

خرابی دکمه تایمر

دکمه‌ی تایمر نیز مانند دستگیره‌ی آن پلاستیکی می‌باشد، این دکمه متصل به تایمر است و به دلیل استفاده‌ی زیاد دچار فرسودگی خواهد شد. به دلیل اتصالی که دکمه به تایمر دارد، اگر دکمه دچار مشکل شود تایمر ثابت خواهد ماند.

خرابی موتور تایمر

دلیل توقف تایمر لباسشویی می‌تواند با خرابی موتور تایمر ارتباط داشته باشد البته در برخی از مدل‌ها موتور به تایمر متصل بوده و در برخی دیگر متصل نمی‌باشد.

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی دوو

علت ثابت ماندن ماشین لباسشویی دوو را می‌توان به ایراد در پمپ تخلیه، معیوب شدن هیدروستات، میکروسوئیچ و شیر برقی اشاره کرد.

علت-ثابت-ماندن-زمان-لباسشویی

چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟

با تنظیم تایمر لباسشویی به دستگاه خود دستور می‌دهید که شستشوی خود را چه زمانی به پایان برساند. پس از انتخاب برنامه مورد نظر خود  می‌توانید با استفاده از ولوم یا دستگیره‌ی تایمر زمان مناسب را تنظیم کنید. شما باید بر اساس زمان برنامه‌ی شستشوی انتخابی تان تایمر لباسشویی را تنظیم کنید. هنگامی که تایمر را تنظیم می‌کنید زمان باقی مانده تا اتمام شستشو روی تایمر در صفحه نمایش مشخص می‌شود. البته بعضی از برنامه‌های شستشو دارای زمان مخصوص خود هستند، در صورت انتخاب چنین برنامه‌هایی شما امکان تغییر تنظیمات تایمر را نخواهید داشت. تنظیم تایمر لباسشویی اسنوا، پاکشوما، جی پلاس و سایر برندهای لباسشویی نیز به همین صورت انجام می‌شود.

حرف آخر

خرابی برخی قطعه‌های لباسشویی یا عدم اتصال برق علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی می‌باشد. در صورت خرابی در قطعه‌های هدف از نوشتن این مقاله بالا رفتن سطح آگاهی شما در عیب‌یابی دستگاهتان است، در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه می‌کنید. هر چه اطلاعات شما درباره‌ی محصولی که استفاده می‌کنید بیشتر باشد از آسیب رسیدن به دستگاه و پرداخت هزینه‌های زیاد جلوگیری خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *