مقالات

آموزش نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی

نحوه-ریست-کردن-ماشین-لباسشویی

هنگام استفاده از لباسشویی احتمال دارد با مشکلات متعددی رو به رو شوید. ممکن است برای رفع این مشکلات نیاز باشد تا لباسشویی را ریست کنید. در برخی مواقع ورود ولتاژ زیاد به لباسشویی ممکن است باعث ایجاد مشکل‌هایی مانند نوسانات یا قطعی برق شود. این احتمال نیز وجود دارد که شما برای شستشو برنامه‌ای را اشتباه انتخاب کنید یا لباسشویی بر روی برنامه‌ای قفل کرده باشد در چنین مواقعی نیاز است تا شما با نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی آشنا شوید. با توجه به مدل لباسشویی ریست کردن یا به صورت دستی یا با استفاده از دکمه ریست کردن انجام می‌شود. اغلب لباسشویی‌‌ها دارای یک دکمه برای ریست کردن هستند اما در برخی از لباسشویی‌ها این دکمه وجود ندارد. مصرف کنندگان برای راه اندازی لباسشویی‌های بدون دکمه ریست، دستگاه را از برق کشیده و آن را مجدد به پریز برق وصل می‌کنند.

آموزش-نحوه-ریست-کردن-ماشین-لباسشویی

عملکرد دکمه ریست در لباسشویی

با زدن دکمه ریست در لباسشویی شما این امکان را دارید تا دستگاه خود را راه اندازی کنید. با راه اندازی دستگاه شما یک سری از مشکلات موجود در لباسشویی مانند ورود ولتاژ نامناسب، پیام‌های خطا و قطعی برق برطرف می‌شود. معمولاً اکثر لباسشویی‌های جدید مانند ماشین لباسشویی جی پلاس، دوو و ایکس ویژن  به راحتی قابل ریست هستند. با توجه به نوع دستگاه نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی متفاوت خواهد بود. در صورتی که لباسشویی شما دکمه ریست ندارد باید به صورت دستی ریست شود.

ریست کردن ماشین لباسشویی در بسیار از جاها از جمله زمان ثابت ماندن تایمر لباسشویی بسیار کاربرد دارد.

انواع دکمه ریست در لباسشویی

انواع دکمه‌های ریست دکمه Start   و دکمه Start-Pause می‌باشد، با فشار دادن دکمه ریست حدود ۵ ثانیه صبر کنید. پس از آن دستگاه را روشن کنید. جهت بررسی دستگاه، یکی از برنامه‌های شستشو را انتخاب کرده و فرایند شستشو را در دستگاه فعال کنید. با انجام این اقدامات شما عملکرد دستگاه را بررسی می‌کنید. در ادامه به ریست کردن انواع برندهای مختلف خواهیم پرداخت.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

برخی مواقع ممکن است لباسشویی در حین شستشو متوقف شده یا به دلیل قطعی برق خاموش شود. در چنین مواقعی نیاز به راه اندازی مجدد دستگاه است. اگر بر روی صفحه نمایش دستگاه پیغام خطا یا ارور مشاهده کردید، در ادامه با ما همراه باشید تا به نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازیم. در لباسشویی‌های جدید سامسونگ تنها با زدن یک دکمه می‌توانید دستگاه خود را راه اندازی کنید. بر اساس نوع لباسشویی ریست کردن آن به دو صورت دستی یا با استفاده از یک دکمه امکان پذیر است.

نحوه-ریست-کردن-ماشین-لباسشویی-سامسونگ

نحوه ریست کردن لباسشویی سامسونگ به صورت دستی

ریست کردن دستی کار بسیار آسانی است در ادامه به آن بیشتر می‌پردازیم. شما باید قبل از انجام هر اقدامی لباسشویی را خاموش کنید. بعد از این که دستگاه را خاموش کردید حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس لباسشویی را به برق وصل کرده و با استفاده از دکمه آن را روشن کنید. پس از روشن کردن لباسشویی یک برنامه شستشو غیر از برنامه Spin انتخاب کنید. به این صورت دستگاه شما مجدداً راه اندازی می‌شود.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

در صورتی که لباسشویی ال جی به صورت درستی آبگیری انجام نداد، در حین کار متوقف شد یا با ارور دستگاه مواجه شدید نیاز است تا لباسشویی ال جی را با استفاده از دکمه راه اندازی مجدد ریست کنید.

نحوه-ریست-کردن-ماشین-لباسشویی-ال-جی

ریست کردن لباسشویی ال جی به صورت دستی

در ابتدا نیاز است تا شما دکمه پاور یا خاموش روشن را فشار دهید تا لباسشویی خاموش شود. پس از خاموش کردن دستگاه دو شاخه برق را از پریز بیرون کشیده و حدود ۵ دقیقه صبر کنید. سپس دوباره دوشاخه را به برق وصل کرده و دکمه روشن کردن لباسشویی را فشار دهید. بعد از انجام این اقدامات یک برنامه شستشو انتخاب کنید و از متصل بودن لباسشویی به شیر آب اطمینان حاصل کنید. این نکته را در نظر بگیرید اگر با ریست کردن مشکل دستگاه شما برطرف نشد ممکن است یک ایراد فنی در بخشی از لباسشویی وجود داشته باشد که در این صورت باید فرد متخصص دستگاه را بررسی کرده و مشکل را برطرف کند. توجه داشته باشید که نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی اسنوا نیز به همین صورت می‌باشد.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بوش

در هنگام استفاده از لباسشویی بوش ممکن است دستگاه متوقف شود، به دلیل قطعی برق خاموش شده یا بر روی نمایشگر با پیغام ارور مواجه شوید. در چنین مواقعی با ریست کردن لباسشویی به حل مشکلات بپردازید. برند بوش مدل‌های مختلفی ‌تولید کرده است که روش‌های متفاوتی برای ریست کردن آن‌ها وجود دارد.

ساده ترین راه برای ریست کردن این است که شما دوشاخه لباسشویی را از برق بکشید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید. سپس دستتان را چند ثانیه بر روی دکمه شروع نگه داشته و دو شاخه را به برق وصل کنید، به این صورت دستگاه مجدد روشن می‌شود. بعد از روشن شدن دستگاه یک برنامه شستشو انتخاب کنید، در این صورت لباسشویی مجدداً راه اندازی می‌شود.

نحوه-ریست-کردن-ماشین-لباسشویی-بوش

لباسشویی‌های بوش دارای ولوم

در لباسشویی‌های ولوم دار عدد ۱۲ حالت خاموش دستگاه است برای ریست کردن این مدل لباسشویی ابتدا آن را خاموش کنید. سپس درب لباسشویی را ببندید و ولوم را روی عدد ۶ بچرخانید. بعد از آن حدود ۳ ثانیه دکمه چرخش یا Spin را نگه دارید.

سپس ولوم را بر روی عدد ۷ قرار دهید، دو ثانیه صبر کنید و دستتان را از روی دکمه چرخش یا Spin بردارید. بعد از انجام مراحل گفته شده ولوم را به حالت خاموش برگردانید به این صورت لباسشویی بوش ریست می‌شود.

در ماشین لباسشویی پاکشوما نیز به همین صورت با وجود دکمه ریست از آن استفاده کرده و دستگاه را مجدد راه اندازی کنید. در غیر این صورت برای چند دقیقه ماشین لباسشویی پاکشوما را از برق خارج کرده و سپس به برق وصل کنید تا ریست شود.

حرف آخر

با توضیح نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی در این مطلب دریافتید که لباسشویی‌ها به دو صورت ریست می‌شوند. راه اندازی مجدد لباسشویی به صورت دستی یا با استفاده از دکمه ریست کردن انجام می‌شود. توجه داشته باشید مشکلاتی از قبیل قطعی ناگهانی دستگاه در هنگام شستشو، ظاهر شدن پیغام ارور و روشن نشدن دستگاه با راه اندازی مجدد یا ریست کردن بر طرف خواهند شد در غیر این صورت از تکنسین‌ها در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *