مقالات

مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی

شستن-کفش-در-ماشین-لباسشویی

دوست دارید کفشی که استفاده می‌کنید همانند زمانی که تازه آن را خریده بودید درخشان و تمیز باشد؟ شما هم دوست دارید موقع بیرون رفتن کفش‌های تمیز و براق به تن کنید؟ آراستگی و تمیزی از جمله ویژگی‌هایی است که در نگاه اول توجه افراد را جلب می‌کند، علاوه بر لباس کفش نیز به ظاهر شما زیبایی می‌بخشد اما به شرط آن که تمیز باشد. برای انجام این کار نیاز نیست راه‌های سخت و مختلف را در پیش بگیرید یا وقت خود را صرف شستشوی دستی کفش کنید. اگر می‌توانید کفشتان را در لباسشویی بشویید در ادامه به نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی می‌پردازیم تا شما با خیال راحت به شستشوی کفش‌های خود بپردازید.

شستن-کفش-در-ماشین-لباسشویی

نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی

در طی مراحل مختلفی می‌توانید به شستشوی کفش خود در لباسشویی بپردازید. در ادامه تمامی مراحل را برای شما توضیح خواهیم داد. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه کفش خود را در لباسشویی بشویید ۶ مرحله زیر را مطالعه کنید. این مراحل تقریبا در همه برندهای لباسشویی ازجمله ماشین لباسشویی جی پلاس ، اسنوا، دوو و … یکسان می‌باشد.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی را در این مقاله بخوانید.

مرحله اول آماده سازی کفش برای شستشو در لباسشویی

قبل از این که  کفش‌ها را در لباسشویی بیندازید بهتر است آماده سازی قبل از شستشو را انجام دهید. اگر کفش‌های شما خاک و گل دارد می توانید آن‌ها را بتکانید یا با استفاده از دستمال مرطوب تمیز کنید.  مورد دیگر این که بند کفش هایتان را باز کرده و به صورت جداگانه بشویید تا نتیجه بهتری را مشاهده کنید. می‌توانید قبل از شستن کفش ها را با مسواک تمیز کرده و بر روی سینک سرویس بهداشتی یا در سطل آشغال بتکانید. دقت داشته باشید در صورتی که بین درزهای کفش چیزی گیر کرده بود با یک شیء تیز آن را بیرون بیاورید.

انتخاب برنامه لباسشویی برای شستن کفش

یادتان باشد برای شستن کفش در ماشین لباسشویی بهتر است با نحوه انتخاب برنامه‌ شستشوی لباسشویی آشنا باشید. برنامه مناسب شستن کفش در ماشین لباسشویی را بر اساس سرعت شستشو انتخاب کنید. به همین منظور برای شستشوی کفش از برنامه شستشوی ملایم تر استفاده کنید تا به کفش‌های شما کمتر آسیب وارد شده و از پارگی آن جلوگیری شود زیرا در تعداد دفعات کمتری کفش‌ها با یکدیگر برخورد خواهند کرد. اگر این امکان را دارید که دمای آب را تنظیم کنید آب سرد را انتخاب کنید تا مانع چروک شدن کفش‌ها شوید. همه‌ی این نکات ذکر شده را در استفاده از ماشین لباسشویی پاکشوما ، اسنوا، جی پلاس و… رعایت کنید.

مقاله پیشنهادی: علت خروج کف از ماشین لباسشویی

استفاده از کیسه محافظ برای بند کفش‌ها

اگر تصمیم دارید بند کفش‌ها را از کفش جدا کنید و سپس بشویید، آن‌ها را در یک کیف سوراخ دار بگذارید تا جایی گیر نکرده و خوب شسته شوند.

برنامه-مناسب-شستن-کفش-در-ماشین-لباسشویی

مقدار مناسب مواد شوینده برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

قبل از هر توضیحی باید خدمتتان بگویم برای شستشوی کفش نیازی به شوینده‌ی خاصی ندارید، از شوینده‌هایی که در حال حاضر دارید می‌توانید استفاده کنید. یکی از موارد دیگری که بهتر است به آن توجه کنید انتخاب میزان مناسبی از مواد شوینده برای شستشوی کفش می‌باشد. اولین نکته که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از مواد شوینده زیاد برای تمیزی بیشتر کفش یک تصور اشتباه است و ممکن است باعث رنگ دادن اقلام به یکدیگر شود، پس نتیجه می‌گیریم به مقدار کافی از مواد شوینده برای شستشو استفاده کنید. ما یک توصیه‌ی خوب برای شما داریم، علاوه بر مواد شوینده استفاده از جوش شیرین تأثیر بسزایی در تمیزی و درخشندگی کفش شما دارد.

اگر در ماشین لباسشویی خود وایتکس میخواهید بریزید با طریقه ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی آشنا شوید.

استفاده از محافظ برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

با محافظ کفش شما از کفش خود در برابر هرگونه ضربه و آسیبی محافظت می‌کنید. برای محافظت از کفش خود می‎توانید از پتو، حوله یا تی شرت استفاده کنید، سعی کنید از چیزهایی که در حین شستشو ممکن است از بین بروند استفاده نکنید. در صورتی که کفش‌ها بسیار کثیف هستند هرگز از حوله سفید استفاده نکنید ممکن است خود حوله دیگر تمیز نشود. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که کفش‌های سنگین مانند کفش بسکتبال در دستگاه نیندازید زیرا به لباسشویی آسیب می‌رساند.

مرحله خشک کردن کفش

پس از این که به شستن کفش پرداختید به مرحله خشک کردن کفش می‎رسید در ابتدا از خارج شدن آب اطمینان حاصل کنید. برنامه خشک کن به سطح کفش آسیب می‌رساند و برای آن مناسب نیست. شما این امکان را دارید تا با استفاده از پنکه کفش را خشک کنید. اگر پنکه ندارید می‌توانید کفش‌ها را در هوای آزاد به صورت وارونه قرار دهید تا  هوا در کفش شما جریان پیدا کند و آن‌ها را خشک کند. همچنین در فصل سرما می‌توانید کفش‌ها را در نزدیکی شوفاژ یا بخاری قرار دهید.

توجه داشته باشید در صورتی که قطعات کفش شما از هم جدا می‌شوند می‌توانید آن‌ها را در خشک کن قرار دهید. البته در زمان‌هایی که هوا آفتابی است می‌توانید از گرمای خورشید استفاده کرده و کفش را جلوی نور خورشید قرار دهید. برای خشک کردن کفش آخرین راه گذاشتن روزنامه باطله در داخل کفش است تا رطوبت کفش گرفته شود.

در این مقاله علت لرزش ماشین لباسشویی را بخوانید.

شستن کفش در ماشین لباسشویی سامسونگ

در صورتی که برند لباسشویی شما سامسونگ است می‌توانید کفش کتانی و کفش‌های تنیس خود را در این لباسشویی بشویید. با انداختن کفش در لباسشویی از عدم تعادل شدید آن هنگام شستشو جلوگیری می‎‌کنید. توجه داشته باشید علت لرزش ماشین لباسشویی می‌تواند عدم تعادل دستگاه باشد.

برنامه شستن کفش در لباسشویی ال جی

در صورتی که برند لباسشویی شما ال جی می‌باشد. قبل از انجام هر کاری حتماً برچسب شستشوی کفش را مطالعه کنید. سپس با تنظیم برنامه شستن کفش در لباسشویی ال جی از سرعت ملایم و آب سرد استفاده کنید. خیالتان راحت باشد برند ال جی لباسشویی‌های با کیفیت تولید کرده است و تا حد امکان آسیبی به کفش وارد نمی‌کند.

برنامه-شستن-کفش-در-لباسشویی-ال-جی

آیا می‌توان کفش چرم را در لباسشویی شست؟

اگر جنس کفش شما چرم است از شستشوی آن منصرف شوید. جنس چرم در برابر رطوبت از بین می‌رود و لباسشویی نیز مرکز رطوبت است. برای برق انداختن کفش چرم می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما به هر دلیلی کار نمیکند باید آن را ریست کرد نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی را یاد بگیرید.

حرف آخر

شستن کفش در ماشین لباسشویی کاری است که همه‌ی شما با طی کردن مراحل گفته شده در قسمت بالا می‌توانید انجام دهید. یادتان باشد در همه برندها این مراحل یکسان می‌باشند. شما باید قبل از انداختن کفش به میزان کثیفی آن دقت داشته باشید. هنگامی که کفش را برای شستشو در لباسشویی قرار می‌دهید. یادتان باشد جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به کفش آن را با سرعت ملایم و در دمای پایین بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *