راهنمای خرید, مقالات

راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

دست‌های زبر، پوست پوست شدن دست‌ها، کمرد درد و انواع دیگر بیماری‌های پوستی همگی می‌توانند ناشی از استفاده و تماس مستقیم دست‌ها با مواد شوینده شیمیایی هنگام شستن لباس‌ها به صورت سنتی و با دست باشند. ماشین لباسشویی یکی از مفیدترین و کاربردی‌ترین اختراعات بشر در طول زمان بوده‌ و به یکی از لوازم خانگی ضرور‌ی در خانواده‌ها تبدیل شده است. صنعتی شدن و پیشرفت جامعه به سمت مدرنیته و هم‌چنین محدودیت زمان‌های اختصاص یافته به کارهای خانه از قبیل شست و شو، نیاز به وسایل الکترونیکی از قبیل ماشین لباسشویی را پر رنگ‌تر کرد. اما راهنمای خرید ماشین لباسشویی مناسب در این روزها، می‌تواند برگ برنده‌ای برای انتخاب ماشین لباسشویی مناسب و مقرون به صرفه باشد. راهنمای خرید ماشین لباسشویی مناسب می‌تواند به یک انتخاب مناسب، هم از نظر کیفیت و هم از نظر اقتصادی منجر شود. 

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا با پرداختن به نکات مهم و جامع، راهنمای خوبی برای خرید ماشین لباسشویی ، برای شما فراهم کنیم. پس با ما همراه باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

انواع مختلف ماشین لباسشویی

انواع ماشین‌های لباسشویی از لحاظ محل قرارگیری درب آن‌ها، به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه راجع‌ به آن‌ها صحبت می‌کنیم.

1- درب از بالا معمولی

  • لباسشویی‌های درب از بالا دارای یک درام عمودی هستند که از یک پروانه مرکزی برای به حرکت درآوردن و چرخش لباس‌ها استفاده می‌کنند. از مزیت‌های ماشین لباسشویی درب از بالا در راهنمای خرید لباسشویی ، می‌توان به مواردی مثل قیمت ارزان آن نسبت به سایر انواع ماشین لباسشویی اشاره کرد. اگر محدودیت هزینه دارید و امکان خرید لباسشویی با قیمت بالا را ندارید، ماشین‌های لباسشویی درب از بالا می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.
  • اگر پر مشغله هستید و یا به طور کلی می‌خواهید زمان کم‌تری را به شست و شوی لباس‌هایتان اختصاص دهید، این نوع از ماشین‌های لباسشویی، گزینه‌ی مناسبی برای شما هستند چرا که شست‌شو در آن‌ها به علت این‌که دارای هم‌زن هستند و هم‌چنین هنگام استفاده از آن‌ها،لباس‌ها به صورت کامل در آب فرو می‌روند، سریع‌تر انجام می‌شود. البته در نوع دیگری از ماشین لباسشویی‌های درب از بالا که فاقد هم‌زن هستند، این زمان طولانی‌تر می‎‌شود اما لباس‌ها تمیزتر شسته می‌شوند و می‌توان حجم بیش‌تری از لباس‌ها را با مصرف آب کم‌تری شست.
  • یکی دیگر از مزیت‌های لباسشویی درب از بالا این است که امکان افزودن لباس در وسط برنامه شست‌وشو وجود دارد. بنابراین در صورت فراموشی و از یاد بردن موردی، نگران نباشید! چرا که می‌توانید شست‌ و شو را متوقف کنید و لباس مورد نظرتان را برای شستن وارد ماشین لباسشویی کنید.
  • به دلیل سادگی و این‌که از نظر سیستمی و فناوری پیچیدگی کم‌تری نسبت به انواع دیگر دارد، تعمیر کردن آن به مراتب راحت‌تر است. سبک بودن این نوع از ماشین‌ها نیز جا‌به‌جایی و حمل‌ونقل آن ‌را ساده‌تر می‌کند.
  • استفاده از این نوع ماشین لباسشویی می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد سالخورده باشد چرا که نیازی به خم شدن برای قرار دادن لباس‌ها در لباسشویی نیست.
  • برای انتخاب این‌که بدانید این نوع از ماشین لباسشویی انتخاب خوبی برای شما هست یا نه باید معایب آن‌را هم در نظر بگیرید. مثلا در این نوع از ماشین‌های لباسشویی مصرف آب بالا است و هنگام خرید باید هزینه‌های آب را در نظر بگیرید.
  • هنگام کار با آن‌ها باید سر و صدای بالای آن ‌را تحمل کنید. پس اگر به سر وصدای زیاد حساس هستید این نوع از ماشین لباسشویی انتخاب خوبی برای شما نیست.
  • این نوع مدل به عنوان دستگاهی چند کاره کاربرد ندارد و فقط قابلیت شست و شو دارد.

2- درب از بالا دوقلو

  • ماشین‌های لباسشویی درب از بالا دوقلو دارای دو مخزن هستند که یکی از این مخزن‌ها برای خشک کردن لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرید.
  • خشک کن قوی آن‌ها در کنار سرعت بالا موجب کاهش زمان خشک شدن لباس‌ها و استفاده‌ی سریع‌تر از آن‌ها می‌شود.
  • ظرفیت بالای تا 9 کیوگرم را دارند و به طور کلی شست و شوی بهتری را برای شما فراهم می‌کنند. به طور معمول موتور این نوع لباسشویی‌ها دارای قابلیت چرخش به صورت راست‌گرد و چپ‌گرد است که باعث تمیزی بهتر لباس‌های چرک و کثیف می‌شود. 
  • اما سرعت زیاد چرخاندن می‌تواند منجر به چروک شدن و به هم پیچیدن لباس‌ها شود. بنابراین ممکن است به لباس‌های حساس و ابریشمی آسیب بزند و هم‌چنین کارایی مناسبی برای لباس‌های رنگی نداشته باشد.

3- درب از جلو (اتوماتیک)

  • این نوع از ماشین‌های لباسشویی پس از دو نوع قبلی که در بالا به آن‌ها اشاره شد وارد بازار شدند و طبیعتا از لحاظ کاربردی و کیفیت به نسبت بهبود پیدا کردند. در راهنمای خرید لباسشویی ‌های درب از جلو باید اشاره کرد که مصرف آب بسیار کم‌تری نسبت به بقیه دارد. شرکت آب این کاهش 40 درصدی میزان مصرف آب در ماشین لباسشویی‌های درب از جلو را تایید کرده است.
  • سیکل چرخش لباس‌ها در این ماشین لباسشویی نسبت به سایرین 33 درصد بیش‌تر است و همین امر منجر به گرفته شدن آب لباس‌ها قبل از خروج از ماشین می‌شود و زمان خشک شدن، صرف انرژی را به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.
  • این نوع از ماشین‌ها به فضای کمتری در خانه نیاز دارند و از لحاظ مصرف آب و انرژی بسیار بهینه‌تر از سایر انواع معرفی شده هستند.
  • به طور کلی لباسشویی‌های درب از جلو سر وصدای کم‌تری تولید می‌کنند و می‌توانند برای افراد حساس و هم‌چنین خانواده‌های دارای فرزند کوچک، انتخاب بهتری باشند. 
  • نکته‌ی دیگری که در راهنمای خرید ماشین لباسشویی درب از جلو باید به آن اشاره کنیم، وجود برنامه‌های شست و شوی زیاد و متنوع در آن‌ها است. برنامه شست و شو را می‌توان بر اساس نوع پارچه انتخاب کرد. مثلا لباس‌های ابریشمی و ظریف، مراقبت بیش‌تری هنگام شست و شو نیاز دارند و یا لباس های روشن و سفیدرنگ به زمان بیش‌تری نیاز دارند. هم‌چنین دماهای مناسب و مقدار آب و مواد شوینده برای شست و شوی انواع پارچه‌ها با یکدیگر متفاوت است. وجود برنامه های شست و شو این نگرانی ها را برای شما بر طرف می‌کند.
  • در بخش معایب ماشین لباسشویی درب از جلو باید به امکان به وجود آمدن بوی نامطبوع ناشی از کپک زدن واشر پلاستیکی درب اشاره کرد. اما با نگهداری و تمیز کردن مداوم و صحیح، می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد. وزن سنگین آن نیز می‌تواند در جا‌به‌جایی و حمل و نقل مشکل‌ساز باشد.
  • قیمت بالاتری نسبت به سایر ماشین‌ها دارند اما این امر در میزان کاهش مصرف آب و انرژی در این نوع از ماشین‌ها می‌تواند جبران شود.

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی این مقاله را حتما بخوانید.

انواع مختلف ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی از نظر ظرفیت

یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید ماشین لباسشویی خوب، توجه به ظرفیت آن است. با توجه به تعداد افراد خانواده که برای شست و شوی لباس‌های خود از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند، این ظرفیت‌ها متفاوت است و باید به آن‌ها توجه کرد تا بتوانید از آن استفاده‌ی بهینه و مناسب داشته باشید.

برای افراد مجرد یا خانواده‌های دو نفره ماشین لباسشویی‌های 6 کیلوگرمی مناسب هستند. در خانواده های سه نفره، ماشین‌های 7 کیلوگرمی توصیه می‌شود و برای خانواده‌های 4 نفره و بیش‌تر از آن به سراغ ماشین‌های 8 تا 10 کیلوگرمی بروید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی باید اشاره کنیم که تفاوت ماشین لباسشویی اتوماتیک با تمام اتوماتیک، نحوه ی خشک کردن لباس در آن‌ها است.

ماشین لباسشویی اتوماتیک، لباس‌ها را به صورت حرارتی خشک میکند. در حالی که این کار در ماشین تمام اتوماتیک به صورت برقی حرارتی است. این ماشین‌ها دارای ترکیب ماشین لباسشویی اتوماتیک و ماشین خشک کن در یک دستگاه و مجموعه هستند که می‌توان آن‌ها را در دو دسته‌ی زیر تقسیم بندی کرد :

  1. ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک با تهویه
  2. ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک با کندانسور

مواردی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید دقت کرد

برای این که پس از خرید پشیمان نشوید، باید به یک سری نکات بیش‌تر دقت کنید!

  • هزینه در نظر گرفته شده
  • اندازه ماشین لباسشویی
  • مقدار مصرف آب

لیست بهترین ماشین لباسشویی ایرانی به همراه امکانات هریک را بشناسید.

مواردی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید دقت کرد

. هزینه‌ی در نظر گرفته شده برای خرید ماشین لباسشویی

با توجه به شرایط اقتصادی این روزها، هزینه‌ای که برای خرید یک محصول می‌خواهید انجام دهید امری مهم و تعیین کننده است. در راهنمای خرید ماشین لباسشویی می‌خواهیم موارد مهم در مورد هزینه را مورد بررسی قرار دهیم. اگر می‌خواهید در ابتدای خرید، هزینه‌ی کمتری داشته باشید و بخشی از پول خود را پس انداز کنید، ماشین لباسشویی های درب از بالا می‌توانند انتخاب مناسب‌تری برای شما نسبت به انواع اتوماتیک و تمام اتوماتیک باشند. ماشین لباسشویی های اتوماتیک و تمام اتوماتیک جدیدتر و دارای امکانات بیش‌تری هستند و به طبع هزینه ی بالاتری نسبت به انواع قدیمی‌تر ماشین‌های لباسشویی دارند. اما نکته حائز اهمیت، این است که ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک و تمام اتوماتیک از لحاظ مصرف انرژی و آب، مقرون به صرفه‌تر هستند و از این لحاظ در طول زمان می‌توانند هزینه‌ها را متعادل کنند. بنابراین انتخاب هر کدام از آن‌ها کاملا بسته به شرایط و نیازهای شما دارد. 

نکته: در بین برند‌های موجود در بازار، ماشین لباسشویی بست دارای مصرف انرژی بهینه و بسیار مناسبی است. کم‌ترین مصرف انرژی در بین این لباسشویی‌ها، A است.

نکته: برخی مدل‌ها گرید انرژی A+++ دارند که رکورد خیلی خوبی است.

. اندازه ماشین لباسشویی

از نظر اندازه باید این نکته را در نظر داشت که ماشین لباسشویی نباید در محیطی کاملا بسته و بدون فضای خالی قرار بگیرد. برای عبور کابل‌ها و اتصالات باید حدود 6 اینچ، میان دستگاه لباسشویی و دیوار فاصله وجود داشته باشد و به اندازه 1 اینچ از هر طرف فضای خالی وجود داشته باشد. پس، قبل از خرید فضای موجود در آشپزخانه خود را بررسی و مناسب با آن خرید کنید.

. مقدار مصرف آب در ماشین لباسشویی

در کشور ما که با بحران کم آبی مواجه هستیم، صرفه جویی در مصرف آب وظیفه ای است که هر کدام از ما باید به آن توجه کنیم. بنابراین در انتخاب وسایلی که در آن‌ها با مصرف آب روبرو هستیم باید نهایت دقت را داشته باشیم. علاوه بر مشکل کم‌آبی، باید هزینه‌هایی که برای پرداخت آب مصرفی دارید را نیز مد نظر قرار دهید. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، انواع ماشین لباسشویی درب از جلو نسبت به انواع درب از بالا، مقدار آب کم‌تری را برای استفاده لازم دارند و می‌توانند از این نظر انتخاب مناسب‌تری باشند.

معمولا ماشین لباسشویی های نسل جدید از میزان آب کمی هنگام شستشو استفاده می‌کنند. با توجه به میزان آب کمی که استفاده میکنند از مایع شوینده کمی نیز باید در آن‌ها استفاده شود، زیرا این کار به افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شما کمک می‌کند.

معرفی 4 مدل از بهترین لباسشویی‌های اتوماتیک

  • ماشین لباسشویی پاکشوما 9 کیلویی مدل TFB-95402

این مدل از ماشین لباسشویی پاکشوما محصولی جدید با امکانات جذاب است که دارای 16 برنامه اصلی و 4 برنامه کمکی و مجهز به سیستم ورودی آب سرد و گرم به صورت مجزا است.

  • ماشین لباسشویی جی پلاس 9 کیلویی مدل  GWM-K947S

این مدل از ماشین لباسشویی جی پلاس دارای مصرف انرژی A+++ و از نظر انرژی بسیار مقرون به صرفه است. هم‌چنین 16 برنامه شست و شوی اصلی به اضافه‌ی 8 برنامه ی تکمیلی دارد. یکی از نکات مورد توجه در مورد این ماشین لباسشویی، سرعت چرخش 1400 دور در دقیقه است که می‌تواند برای افراد پر مشغله گزینه‌ی جذابی باشد.

  • ماشین لباسشویی آبسال 7 کیلوگرمی مدل REN7112

ماشین لباسشویی آبسال برندی قدیمی با کیفیت بالا است که در زمره‌ی ماشین لباسشویی‌های کم مصرف قرار دارد. در این مدل، قدرت چرخش موتور 1200 دور در دقیقه است و هم‌چنین قفل کودک، صفحه نمایش و مصرف انژی A+++ دارد.

  • ماشین لباسشویی اسنوا 7 کیلوگرمی مدل SWM-71121

این مدل از ماشین لباسشویی‌ اسنوا مجهز به سیستم عیب یابی خودکار است. هم‌چنین بدنه آن ضدلرزش است و سیستم ضد چروک و و تمیزکننده خودکار دارد. وجود 15 برنامه شست و شو و سیستم بخار شوی«Magic Steam» از ویژگی های بارز این محصول به شمار می‌رود.

بهترین لباسشویی‌های اتوماتیک

جمع‌بندی نهایی

ما در این راهنمای خرید ماشین لباسشویی سعی کردیم نکات مهم و کلیدی را که می‌توانند در خرید ماشین لباسشویی موردنظر و مناسب برای شما مفید باشند، ذکر کنیم. بهتر است مواردی را بیش‌تر از سایرین مورد توجه قراردهید:

  • ماشین لباسشویی را متناسب با ظرفیت تعداد افراد خانواده‌ خود انتخاب کنید.
  • داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • به مصرف آب و انرژی دستگاه مورد نظر توجه داشته باشید.
  • اندازه مناسب برای حمل و نقل و جابه‌جایی را مد نظر قرار دهید.
  • خرید دستگاهی که کار با تنظیمات آن ساده باشد، اهمیت بیش‌تری دارد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی داشتید می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *