مقالات

تلویزیون برای ترید مناسب تر است یا مانیتور؟

مانیتور-یا-تلویزیون-برای-ترید

مانیتور مخصوص ترید چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ برای ترید مانیتور بهتر است با تلویزیون؟ برای انتخاب صفحه نمایش مناسب ترید مواردی وجود دارند که باید آن ها را در نظر بگیرید. اندازه‌ی صفحه نمایش، نرخ رفرش ریت، وضوح تصویر، نسبت کنتراست، فیلتر نوری آبی و… مواردی هستند که درهنگام تهیه نمایشگر مخصوص ترید مورد نیاز است. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که مانیتور یا تلویزیون برای ترید باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ در اصل کدام یک از این دو برای ترید مناسب هستند؟ برای بررسی این موارد در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی بهترین مانیتور یا تلویزیون برای ترید

مانیتور یا تلویزیون برای ترید باید از زاویه دید گسترده ای برخوردار باشد، تا مصرف کننده دائما مجبور به چرخاندن سر و گردن خود نباشد. باید از رزولوشن و نرخ تازه سازی مناسبی برخوردار باشد تا اطلاعات را با سرعت و جزئیات بهتری نمایش دهد. یادتان باشد برای انتخاب یک نمایشگر مناسب ترید وضوح تصویر، ابعاد صفحه نمایش و فناوری های به کار رفته در آن را مورد بررسی قرار دهید. البته بسته به سلیقه و نیاز تریدر هریک از این ویژگی ها اولویت بندی خاص خود را دارد. برای برخی از تردید ها نرخ تازه سازی و برای برخی دیگر رزولوشن اهمیت بالایی دارد.

نقش زاویه دید برای ترید

هرچه زاویه دید مانیتور بیشتر باشد، محتویات داخل صفحه نمایش بهتر دیده می‌شوند. با زاویه دید گسترده امکان نمایش تصاویر از زوایای مختلف فراهم شده است، چندین نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند صفحه نمایش را ببینند. معمولاً مانیتور ها با زاویه دید گسترده ۱۷۸ درجه ارائه می‌شوند، زاویه دید یک مانیتور به صورت عمودی و افقی اندازه گیری می‌شود. بنابراین هرچه زاویه دید بیشتر صفحه نمایش باشد برای انجام ترید بهتر است.

2نقش-زاویه-دید-برای-ترید

نرخ تازه سازی یا زمان پاسخ دهی نمایشگر

نرخ تازه سازی تعداد دفعات رفرش یا تازه سازی صفحه طی یک ثانیه می‌باشد، بهترین نمایشگر برای ترید دارای نرخ تازه سازی ۶۰ تا ۷۵ هرتز است.

نرخ-تازه-سازی-یا-زمان-پاسخ-دهی-نمایشگر

اندازه نمایشگر مناسب ترید

اندازه‌ی نمایشگر مخصوص ترید به سلیقه و نیاز مصرف کننده بستگی دارد، بهترین صفحه نمایش برای ترید به اندازه‌ی ۲۳ تا ۳۰ اینچ می‌باشند. صفحه نمایش های بزرگ تر فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، اگر جای کفی داشته باشید مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. بهتر است بدانید امروزه صفحه نمایش های ۲۷ اینچی جزو محبوب ترین سایز در بین مصرف کنندگان می‌باشد. مانیتور یا تلویزیون برای ترید با اندازه‌ی بزرگتر نمودار های بیشتری را نمایش می‌دهند. معامله گران هرچه نمودار های بیشتری را به طور هم‌زمان مشاهده کنند، احتمال شناسایی فرصت ها برایشان بیشتر خواهد بود.

اندازه نمایشگر مناسب برای ترید

ویژگی های ارگونومیک در ترید

نمایشگر هایی که دارای طراحی ارگونومیک می‌باشند امکان تغییر زاویه در جهات مختلف را دارند، جهت راحتی و بهره وری بر اساس نشستن کاربر کالیبره می‌شوند.

ویژگی-های-ارگونومیک-در-ترید

نقش وضوح تصویر در ترید

رزولوشن های رایج برای ترید ۱۴۴۰×۲۵۶۰ یا K۲، ۱۹۲۰×۱۰۸۰ یا Full HD و ۲۱۶۰× ۳۸۴۰ یا K ۴ می‌باشند، صفحه نمایش مخصوص ترید باید دارای رزولوشن بالایی باشد. نمایشگر هایی که با رزولوشن بالاتر هستند، امکان نمایش اطلاعات بیشتر را فراهم می‌کنند. معمولاً نمایشگرهای مخصوص ترید دارای کیفیت تصویر فور کی 4K یا فول اچ دی Full HD هستند. کیفیت 4K اطلاعات داخل نمایشگر را با شفافیت بیشتری نشان می‌دهد، بنابراین متن ها و نمودارها را کاملاً واضح نمایش می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید که حداقل کیفیت تصویر صفحه نمایش برای ترید باید فول اچ دی Full HD باشد. آیا دوست دارید بدانید تفاوت 4K و Full HD چیست؟ برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

نقش-وضوح-تصویر-در-ترید

تاثیر فیلتر نوری آبی در ترید

معامله گران در زمینه‌ی ترید طی مدت زمان طولانی از رایانه استفاده می‌کنند، لازم است تا بیشتر مراقب چشم های خود باشند. مانیتور های Flicker-free یا بدون سوسو از فناوری فیلتر نور آبی در ساختار خود به کار برده است. این فیلتر نور آبی را کاهش می‌دهد، به همین منظور برای حفاظت از چشم ها و جلوگیری از بی خوابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاثیر-فیلتر-نوری-آبی-در-ترید

نسبت کنتراست

تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین بخش صفحه نمایش، نسبت کنتراست آن است.

نسبت-کنتراست

اتصالات و پورت های مناسب برای ترید

صفحه نمایش مناسب برای ترید باید دارای پورت های HDMI و VGA باشد. شما این امکان را دارید تا از طریق VGA کامپیوتر خود را به مانیتور و با کابل HDMI کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنید.

اتصالات-و-پورت-های-مناسب-برای-ترید

استاندارد VESA در ترید

استاندارد VESA در ساختار تلویزیون و سایر نمایشگر ها به کار می‌رود. اگر قصد خرید پایه برای مانیتور خود دارید استاندارد VESA کار را برای شما راحت تر می‌کند و می‌توانید پایه های مناسب برای مانیتور خود انتخاب کنید.

تلویزیون مخصوص ترید

برای ترید مانیتور بهتر است یا تلویزیون؟

برای ترید به نمایشگر بزرگ نیاز است اما چرا تلویزیون برای ترید مناسب نیست؟ شاید به این موضوع فکر کنید که به دلیل صفحه نمایش بزرگ تلویزیون مخصوص ترید است و مانیتور ها دارای اندازه های کوچک تری هستند. جالب است بدانید اگر تلویزیون را به کامپیوتر متصل کنید، متوجه خواهید شد که کامپیوتر نمی‌تواند مشخصات پنل تلویزیون را تشخیص دهد و باید به صورت دستی تنظیم شود. در این صورت با اتصال مانیتور به کامپیوتر، خروجی تصویر کامپیوتر دقیقاً متناسب با اندازه، رزولوشن و نسبت تصویر مانیتور خواهد بود. تلویزیون تصویر لپ تاپ را بزرگتر نمایش می‌دهد در صورتی که برای ترید نمایش هرچه بیشتر اطلاعات اولویت قرار دارد، بنابراین در پاسخ به سؤال برای ترید مانیتور بهتر است یا تلویزیون؟ باید خدمت شما گفت که برای ترید مانیتور مناسب است.

برای-ترید-مانیتور-بهتر-است-یا-تلویزیون

آیا مانیتور های خمیده برای ترید مناسب هستند؟

بسیاری از تریدر ها از مانیتور های خمیده با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. اکثر مانیتور های خمیده از پنل IPS برخوردار هستند. زمان پاسخ دهی پنل های IPS تقریباً بین ۳ تا ۶ میلی ثانیه می‌باشد. برای آشنایی با انواع پنل تلویزیون می‌توانید مقاله‌ی دیگر ما را مطالعه کنید. به وسیله‌ی پنل های IPS تصاویر با شفافیت بالا در زوایای مختلف برای تریدر ها نمایش داده می‌شود.

آیا-مانیتور-های-خمیده-برای-ترید-مناسب-هستند

حرف آخر

بسته به نیاز و شرایط تریدر نوع مانیتوری که استفاده می‌کند متفاوت است، برخی از تریدر ها برای انجام کارهایشان نیاز به رفرش ریت بالا، برخی دیگر رزولوشن بالا برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است. مانیتور یا تلویزیون برای ترید ویژگی های مختلفی مانند نرخ تازه سازی، رزولوشن، اندازه، فیلتر نور آبی و.. دارد که در این مقاله برای تریدر ها مورد بررسی قرار دادیم. پس از بررسی تمامی این موارد شما با توجه به شرایط جسمی و سلیقه‌ی خود می‌توانید مانیتور مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر چشم های شما حساس می‌باشند از مانیتور هایی که دارای فیلتر نور آبی هستند استفاده کنید.

سؤالات متداول

آیا می‌توان از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کرد؟

تلویزیون محتوای کامپیوتر را در صفحه نمایش بزرگتر ارائه می‌دهد اما هدف استفاده از مانیتور در حرفه‌ی ترید نمایش محتواها با جزئیات و اطلاعات بیشتر است. بنابراین صفحه نمایشی برای ترید مناسب است که جزئیات را دقیق تر نمایش دهد.

نمایشگر مخصوص ترید چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های نمایشگر مخصوص ترید می‌توان به ، رزولوشن، کنتراست، نرخ تازه سازی بالا، ابعاد مناسب و زاویه دید گسترده اشاره کرد.

آیا مانیتور منحنی برای ترید مناسب است؟

بله مانیتور منحنی برای ترید مناسب است. نمایشگر منحنی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون چرخاندن سر و گردن بتوانید فضای بیشتری از نمایشگر را مشاهده کنید. به همین منظور فشار و خستگی چشم ها را کاهش داده و دید وسیع تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تریدر ها از چه مانیتورهایی استفاده می‌کنند؟

هریک از تریدر ها بر اساس سلیقه طبق نیاز خود مانیتور مورد نظر را انتخاب می‌کنند. برای برخی از تریدر ها مانیتور باید وضوح تصویر بالایی داشته باشد. برای برخی دیگر باید زمان پاسخ دهی سریع تری داشته باشد. بعضی از معامله گران از مانیتور های کوچک و برخی دیگر از مانیتور های بزرگ استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *