مقالات

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟

نچرخیدن-دیگ-ماشین-لباسشویی

لباسشویی جزو لوازم خانگی پر طرفدار می‌باشد که به صورت روزانه مورد استفاده‌ی‌ مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. برخی مواقع هنگام استفاده از این دستگاه ممکن است با مشکلات مختلفی رو به رو شوید، یکی از این مشکلات نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی است. بنظر شما دلیل نچرخیدن دیگ لباسشویی چیست؟ رایج‌ترین علت نچرخیدن دیگ پر شدن بیش از حد آن است، البته دلایل دیگری نیز وجود دارد. بنظر شما در کدام یک از قطعات دستگاه مشکلی رخ داده و مانع فرایند چرخش دیگ شده است؟ ممکن است برخی قطعات لباسشویی مانند بلبرینگ، تسمه، پمپ تخلیه برد فرمان دستگاه دچار مشکل شده باشند. آیا خرابی موتور می‌تواند ارتباطی با نچرخیدن دیگ لباسشویی داشته باشد؟ جالب است بدانید موتور یکی از مهمترین قطعات موثر در روند چرخش دیگ دستگاه می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر و پاسخ به تمامی سوالات در این مقاله با همراه باشید.

دلیل نچرخیدن دیگ لباسشویی قدیمی چیست؟

لباسشویی‌های قدیمی معمولاً از نوع تسمه‌دار هستند،‌ یکی از دلایل کار نکردن دیگ آن می‌توان شل شدن یا پاره شدن تسمه باشد. ممکن است برخی از قطعات مانند تاخو، بلبرینگ، شفت، برد الکترونیکی، فولی یا تایمر شکسته شده یا دچار خرابی شده باشند که در این صورت باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی می‌شوند.

دلیل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی جدید چیست؟

در لباسشویی‌ های جدید به جای تسمه از فولی، تاخو و بوبین به کار رفته است. فرایند راه اندازی موتور به عهده‌ی ‌تاخو یا تاکو می‌باشد، با بروز هرگونه ایراد در قطعات دستگاه ممکن است عملیات چرخش دیگ انجام نشود.

دلیل-نچرخیدن-دیگ-ماشین-لباسشویی-جدید-چیست

بیش از اندازه پر کردن لباسشویی

اگر شما بیشتر از ظرفیت تعیین شده برای لباسشویی لباس در آن بریزید باعث بروز مشکلاتی برای دستگاه می‌شود، پر شدن بیش از حد دیگ باعث می‌شود تا موتور نتواند دیگ را به خوبی بچرخاند. یکی از دلایل نچرخیدن دیگ بیش از اندازه پرکردن آن است. در صورتی که بیشتر از حد دستگاه لباس پر کرده‌اید، مقداری از لباس‌ها را خالی کنید. در هنگام استفاده از دستگاه مقدار ظرفیت هر لباسشویی را در نظر بگیرید. معمولاً این میزان برای لباس‌های خشک مشخص شده است.

خراب شدن قفل درب دلیل نچرخیدن ماشین لباسشویی است

از دلایلی که ممکن است لباسشویی نچرخد خراب شدن قفل درب دستگاه است. در صورت باز بودن درب لباسشویی کلید درب مانع چرخش دستگاه می‌شود.

خراب-شدن-قفل-درب-دلیل-نچرخیدن-ماشین-لباسشویی-است

ایراد در پمپ تخلیه

وجود یک جسم خارجی در پمپ تخلیه ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای پمپ شود، در این صورت به دلیل تخلیه نشدن آب احتمال شنیدن صدای عجیب نیز وجود دارد. بروز هرگونه ایرادی در پمپ تخلیه ممکن است باعث نچرخیدن دیگ شود.

خرابی تسمه

در صورتی خرابی تسمه‌ی ‌لباسشویی باید این قطعه تعویض شود. در برخی مواقع ممکن است مشکل از خود تسمه نباشد و با گیر کردن شی خاصی تسمه پاره شود. یادتان باشد پس از تعویض تسمه قرقره را درست کنید تا در آینده‌ی ‌نزدیک برای شما مشکلی پیش نیاید. ممکن است ایراد از چرخ تسمه نیز باشد در هر صورت از یک تعمیر کار مجرب کمک بگیرید.

خرابی-تسمه

میکروسوئیچ با سیستم هوشمند قفل درب

میکروسوئیچ در نزدیکی قاب درب لباسشویی قرار دارد و برای جلوگیری از ورود دست به داخل دیگ طراحی شده است. سوئیچ انتخاب‌گر سرعت را بررسی کنید آن امری غیر ممکن می‌باشد و نیاز به تعویض دارد.

میکروسوئیچ-با-سیستم-هوشمند-قفل-درب

معیوب شدن کوپلینگ موتور

کوپلینگ موتور را به سیسنم نیروی انتقال متصل می‌کند، درصورتی که ظرفیت لباسشویی را بیشتر از حد تعیین شده باشد، فرایند انتقال نیرو به موتور صورت نمی‌گیرد. همین فرایند می‌تواند مانع راه اندازی لباسشویی شود، ممکن است در اثر زیاد کار کردن دستگاه شما کوپلینگ موتور دچار فرسودگی شود.

معیوب-شدن-کوپلینگ-موتور

خطا در عملکرد برد فرمان

برد فرمان تامین کردن انرژی موتور، تعیین دور و ایست موتور را بر عهده دارد و فرمان چرخش یا حرکت را می‌دهد. در صورتی که در برد فرمان خطایی رخ دهد یا دچار خرابی شود، همین امر باعث نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. بروز هرگونه اتصال یا ارور در این بخش می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای دستگاه شما شود.

خطا-در-عملکرد-برد-فرمان

خرابی بلبرینگ

بلبرینگ باعث می‌شود تا چرخه‌ی‌ شستشو به راحتی انجام شود، هنگام استفاده از لباسشویی ممکن است قطعه‌ی‌ بلبرینگ دچار خرابی یا ساییدگی شود. در این صورت می‌تواند در عملکرد صحیح چرخش دستگاه مشکلاتی به وجود بیاید.

خرابی-بلبرینگ

ایراد در روتور و استاتور

دو قطعه‌ی‌ روتور و استاتور با اتصال به یکدیگر میدان مغناطیسی ایجاد می‌کنند. با تشکیل میدان مغناطیسی لگن به دو سمت متفاوت حرکت می‌کند. خرابی و معیوب بودن این قطعات باعث می‌شود تا لباسشویی به سختی بچرخد و در نهایت متوقف شود.

ایراد-در-روتور-و-استاتور

خرابی موتور

موتور لباسشویی یکی از اصلی‌ترین قطعه برای چرخش دیگ لباسشویی است، به همین دلیل نتیجه می‌گیریم که موتور لباسشویی مهم‌ترین جزو دستگاه محسوب می‌شود. اگر دیگ لباسشویی در یک جهت به خوبی می‌چرخد اما در جهت مخالف به خوبی نمی‌چرخد. بهتر است بدانید اتصالات موتور ممکن است به مرور زمان پوسیده شود، در هر دو صورت نیاز به تعویض موتور است.

خرابی کیت باند کلاچ

کیت باند کلاچ سرعت دادن به چرخه‌ی ‌شستشو را بر عهده دارد. بروز هر ایرادی در این قسمت ممکن است مانع چرخیدن دستگاه شود.

خرابی-کیت-باند-کلاچ

علت بد چرخیدن یا شل چرخیدن لباسشویی چیست؟

از دلایل بد چرخید لباسشویی می‌توان به خرابی قطعات مربوط به دیگ مانند بلبرینگ، کاسه نمد، شفت و سه نظام اشاره کرده. با گذر زمان حین استفاده از دستگاه این قطعات فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. یکی از علت های مهم شل چرخیدن لباسشویی پر کردن دیگ با حجم زیادی از لباس‌ها می‌باشد. برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی به ظرفیت دستگاه و حجم البسه دقت کنید، هرچه البسه بیشتر از حد تعیین شده باشد دیگ آهسته ‌تر حرکت خواهد کرد و در نهایت موجب آسیب رسیدن به دستگاه می‌شود.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی

ممکن است حین استفاده از لباسشویی ال جی با مشکل نچرخیدن دیگ آن مواجه شوید. در این قسمت به دلایلی که مانع از چرخش دیگ می‌شوند می‌پردازیم. همانطور که در قسمت های بالا خدمت شما گفته شد با بروز خرابی در قسمت‌های مختلف لباسشویی این امکان وجود دارد مانع عملیات چرخش دستگاه شوند. در نتیجه در می‌یابیم که دلیل نچرخیدن دیگ در لباسشویی ال جی می‌تواند خرابی تسمه، چفت و قفل در باشد.

علت-نچرخیدن-دیگ-ماشین-لباسشویی-ال-جی

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

برند سامسونگ یک برند کره ای می‌باشد که در ساخت انواع مختلف لوازم خانگی از جمله لباسشویی فعالیت می‌کند. فرسودگی تسمه، موتور، خرابی در قسمت میکروسوئچ و سیستم قفل در لباسشویی می‌تواند از دلایل نچرخید دیگ این دستگاه باشد. تمامی این موارد می‌تواند علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوقلو سامسونگ و دیگر برندها نیز باشد.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما

لباسشویی پاکشوما جزو بهترین ماشین لباسشویی ایرانی می‌باشد و جزو لباسشویی پرطرفدار در بین مصرف کنندگان است. ایجاد اختلال در چرخش دیگ لباسشویی‌های پاکشوما نیز ممکن است به دلیل خرابی قطعات مختلف مانند بلبرینگ یا موتور دستگاه شود.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی دوو نیز جزو بهترین لباسشویی ایرانی محسوب می‌شود اما ممکن است حین استفاده از آن با مشکل کار نکردن دیگ مواجه شوید. از علت های نچرخیدن دیگ لین دستگاه می‌توان به خرابی کلاچ، بلبرینگ و تمسه اشاره کرد. همه‌ی‌ این موارد ذکر شده نیز می‌توان علت کار نکردن دیگ ماشین لباسشویی اسنوا نیز باشد.

علت-نچرخیدن-دیگ-ماشین-لباسشویی-دوو

راه حل برای نچرخیدن دیگ لباسشویی

برای بر طرف کردن مشکل نچریدن دیگ راه حل هایی وجود دارد که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم. در ابتدا قطعات مربوطه را مورد بررسی قرار دهید، قطعات مربوطه شامل تسمه، بلبرینگ، پمپ تخلیه، کلاچ، کوپلینگ، میکروسئیچ در، موتور، رتور یا استاتور می‌باشد. زمانی که متوجه شدید مشکل به وجود آمده با کدام یک از قطعات لباسشویی ارتباط دارد، اگر امکان تعمیر وجود داشت نسبت به تعمیر و در صورتی که نیاز به تعویض داشتند آن‌ها را تعویض کنید. بهتر است تمامی این مراحل توسط یک متخصص بررسی و انجام شود.

راه-حل-برای-نچرخیدن-دیگ-لباسشویی

حرف آخر

در این مقاله به تمامی علت های نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پرداختیم و در یافتیم که تمامی موارد به طور مستقیم در روند چرخش دیگ تاثیر گذار هستند. قطعات مختلفی مانند بلبرینگ،‌ قفل در، تسمه، موتور، روتر یا استاتور اگر دچار مشکل شوند بر روی چرخش دیگ نیز تاثیر می‌گذارند. بنابراین بسته به نوع قطعات و مشکل به وجود آمده نیاز است تا آن‌ها توسط یک تعمیر کار مجرب تعمیر با تعویض شوند. به طور مثال قطعاتی مانند میکروسئچ قادر به تعمیر نیست و باید تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *