مقالات

دلایل داغ شدن ماشین لباسشویی

علت داغ شدن ماشین لباسشویی

آیا شما هم به دنبال علت داغ شدن ماشین لباسشویی هستید؟ یکی از مشکلاتی که باعث ایجاد اختلال در عملکرد لباسشویی می‌شود داغ شدن لباسشویی است. لباسشویی از لوازم خانگی پر مصرف در هر خانه می‌باشد، ممکن است یک سری ایراد هایی در روند شستشوی دستگاه به وجود بیاید. امروزه با توجه به جنس لباس‌های خود می‌توانید دمای دستگاه را به صورت دلخواه مطابق با نوع لباس تنظیم کنید، تنظیم درست دما باعث جلوگیری از داغ شدن دستگاه و لباس‌ها می‌شود. آگاهی شما از علل بروز مشکلات به وجود آمده در لباسشویی باعث کاهش هزینه هایتان می‌شود.

علت داغ شدن ماشین لباسشویی

در این قسمت با ما همراه باشید تا دلایل داغ شدن لباسشویی را به طور دقیق بررسی کنیم.

خرابی ترموستات

در بیشتر مواقع علت داغ شدن لباسشویی خرابی ترموستات می‌باشد. لباسشویی قادر به شستشوی لباس‌ها با توجه به نوع و جنس آن‌ها در درجات مختلفی از دما می‌باشد. هنگام رسیدن دمای آب به مقدار مورد نظر ترموستات دستور قطع شدن جریان برق را می‌دهد، به همین منظور شست و شو در دمای تعیین شده توسط کاربر صورت می‌گیرد.  در صورت خرابی ترموستات این روند شستشوی در دمای دلخواه کاربر مختل خواهد شد، این اختلال و به هم ریختگی دمای آب می‌تواند باعث داغ شدن دستگاه شود. همچنین در برخی موارد ممکن است ترموستات به‌خوبی کار کند اما برخی دیگر از قطعات لباسشویی دچار مشکل شده باشند.

تشخیص خرابی ترموستات

وجود خرابی در این قطعه از لباسشویی را می‌توان از چند طریق تشخیص داد. یکی از آن‌ها دمای بالا و چروک بودن بیش از حد لباس‌ها پس از شستشو می‌باشد. داغ شدن لباسشویی در هنگام شستشو از دیگر مواردی است که خبر از خرابی ترموستات می‌دهد. شما می‌توانید برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود قطعه‌ی ترموستات را تعمیر یا تعویض کنید. در صورتی که ترموستات دچار مشکل شود همین امر باعث ایجاد اختلال در قطعه‌ی هیتر لباسشویی نیز می‌شود، در ادامه با جزئیات بیشتری درمورد معیوب شدن قطعه‌ی هیتر توضیح خواهیم داد.

علت داغ شدن لباسشویی

معیوب شدن المنت هیتر لباسشویی

خراب شدن المنت هیتر جزو اصلی‌ترین علت داغ شدن ماشین لباسشویی است. با گرم شدن قطعه‌ی هیتر دمای آب نیز بالاتر می‌رود و تأثیر بسزایی در کیفیت شستشوی لباس‌ها دارد. در هنگام شستشوی لباس‌ها المنت هیتر قادر به حفظ دمای آب به شکل معینی می‌باشد. با ایجاد مشکل در این قطعه روند شستشو نیز دچار اختلال می‌شود،به این دلیل که شستشوی لباس‌ها با دمای نامطلوب موجب کاهش کیفیت شستشو می‌شود. با مختل شدن عملکرد المنت هیتر شما با داغ شدن یا سرمای بیش از حد در روند شستشو رو به رو خواهید شد. پریدن فیوز برق اصلی ساختمان، نا تمام ماندن برنامه شستشو و روشن بودن دستگاه در مدت زمان طولانی باعث بروز مشکل در این قطعه خواهد شد.

بررسی سلامت المنت هیتر با اهم متر انجام می‌شود، در حالت سالم بازه مقاومت این قطعه حدود ۲۰ تا ۵۰ هم می‌باشد. در صورت معیوب بودن هیتر اهم متر آن را در حالت قطع نشان می‌دهد. راه‌حل این مشکل تعمیر یا تعویض هیتر المنت می‌باشد که باید توسط تعمیرکاران انجام شود. خرابی المنت و سنسور آن مشکلات دیگری از جمله ثابت ماندن تایمر لباسشویی را نیز به همراه خواهد داشت.

معیوب شدن المنت هیتر لباسشویی

بالا بودن دمای آب

در برخی مواقع تنظیم نبودن دمای آب در هنگام شستشو باعث داغ شدن لباسشویی می‌شود. بیشتر لباسشویی‌ها دارای درجه‌ای برای تنظیم دمای آب هستند. ممکن است به صورت ناخواسته دمای آب را بالا برده باشید، در این صورت لباس‌ها در دمای بالا شسته می‌شوند. بعد از خرید ماشین لباسشویی در داخل دفترچه راهنمای تمامی لباسشویی‌ها اطلاعات مربوط به تنظیم دمای آب بر اساس نوع البسه درج شده است. برای جلوگیری از داغ شدن لباسشویی به دمای آب توجه داشته باشید. بنا بر این در هنگام شستشو با توجه به نوع و جنس لباس دمای آب را تنظیم کنید تا مانع آسیب رسیدن به لباس‌ها و دستگاه خود شوید.

ایراد در سیم‌کشی‌های دستگاه

یکی از علل داغ شدن لباسشویی می‌تواند مختل شدن اتصالات و سیم‌کشی لباسشویی باشد. لخت بودن سیم‌ها باعث می‌شود تا مقاومت آن‌ها کاهش بیاید، جریانی که از سیم‌ها عبور می کند در حال افزایش بوده و در این حالت سیم‌ها حرارت تولید می‌کنند. تولید حرارت توسط سیم‌ها باعث گرم شدن بدنه‌ی دستگاه می‌شود، باید این نکته را بدانی که گرمای ناشی از جریان برق بسیار خطرناک است. بوی سوختگی لباسشویی خبر از بروز ایراد در سیم‌کشی‌ها می‌دهد. اگر به این نکته بی‌توجه باشید امکان سوختن موتور یا بروز آتش‌سوزی وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: علت خروج کف از ماشین لباسشویی

نکات مهم در بررسی ماشین لباسشویی

نکات مهمی در بررسی لباسشویی وجود دارند که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید در تشخیص علت خرابی دستگاه خود نقش بسزایی داشته باشید. اگر با صدا و لرزش بیش از حد دستگاه خود مواجه شدید می‌توانید مقاله علت لرزش ماشین لباسشویی را مطالعه کنید. برای بررسی ماشین لباسشویی خود موارد زیر را در نظر بگیرید.

انتشار بخار گرم

در برخی موارد ممکن است از پشت دستگاه بخار گرم منتشر شود، این اتفاق یکی از علائم افزایش دمای آب لباسشویی می‌باشد و می‌تواند خبر جدی‌تر از بالا رفتن دمای آب بدهد.

معیوب شدن برد لباسشویی

با تنظیم کردن لباسشویی به حالت دلخواه خود کمی صبر کرده و روند شستشو را بررسی کنید زیرا در بعضی مواقع لباسشویی مطابق با تنظیمات دلخواه شما کار نخواهد کرد. لازم به ذکر است معیوب شدن برد لباسشویی باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

معیوب شدن برد لباسشویی

گرم شدن دیواره لباسشویی

از نشانه‌هایی که خبر از بالا رفتن دمای آب می‌دهد، گرم شدن دیواره‌ی دستگاه است. می‌توانید برای بررسی این‌گونه مشکلات دمای شیشه‌ی درب دستگاه را بسنجید.

حرف آخر

علت داغ شدن ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل بروز مشکلاتی در قطعات لباسشویی مانند ترموستات، المنت هیتر و سیم‌کشی‌ها باشد. هدف از نوشتن این مقاله توسط سایت خانه سپید کمک به مصرف کنندگان عزیز بوده است، البته در هنگام شستشوی لباس‌ها برای تنظیم دمای آب مطالعه‌ی دفترچه راهنما را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *