مقالات

فناوری نانو سیلور در ماشین لباسشویی چیست؟ کاربرد آن چیست؟

نانو-سیلور-در-ماشین-لباسشویی

آیا می‌خواهید لباس‌هایتان هنگام شستشو در ماشین لباسشویی ضدعفونی شده و بوی خوشایند داشته باشند؟ ممکن است با خواندن ویژگی‌های ماشین لباسشویی با عنوان تکنولوژی نانو سیلور مواجه شوید. شما هم دوست دارید بدانید که فناوری نانو سیلور در ماشین لباسشویی چه عملکردی دارد و چه قابلیت‌های خاصی به ماشین لباسشویی اضافه می‌کند؟ در ادامه برندهایی که این قابلیت را دارند به شما معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید تا با این تکنولوژی بیشتر آشنا شوید.

فناوری-نانو-سیلور-در-ماشین-لباسشویی-چیست؟-کاربرد-آن-چیست؟

نانو ‌سیلور چیست؟

به نانو سیلور نانو ذرات نقره نیز گفته می‌شود. نانو ذرات نقره ابعادی حدود ۲۵ نانومتر دارند و مقدار کمی از این ذرات این قابلیت را دارد تا سطح بسیار بزرگی را بپوشاند. فلز نقره فلزی ارزشمند است که از گذشته تا به امروز برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود زیرا از خاصیت ضد انگلی و ضد ویروسی برخوردار است، ترکیبات یون‎های نقره در مقابل ویروس‌ها مقاوم هستند. این فلز با تأثیر بر سوخت و ساز سلولی باکتری و میکروب‌ها، رشد آن‌ها را متوقف کرده و به راحتی ازبین می‌برد، به همین منظور شرکت‌های مختلف با توجه به خاصیت ضد انگلی این تکنولوژی در تولید انواع مختلف لوازم خانگی از آن استفاده می‌کنند. 

عملکرد نانو ذرات نقره در هنگام شستشو

هنگام شستشوی البسه یون‌های نقره باکتری‌ها و قارچ‌ها را در آب سرد از بین می‌برند. در طی این فرایند یک سپر نامرئی ایجاد می‌شود تا از لباس‌ها و لباسشویی شما در برابر بوهای ناخواسته محافظت می‌کند بنابراین تکثیر بیشتر میکروب‌ها تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. عرق واقعی بی بو است، اما وقتی ساپروفیت‌ها (نوعی باکتری) با گلیکوزید عرق تماس پیدا می‌کند که موجب تولید اسید چرب می‌شود و بوی نامطبوعی از خود متصاعد می‌کند. یون‌های نقره ساپروفیت‌ها را می‌کشند و از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کنند. این مکانیسم ضد باکتری نانو ذرات نقره به سیستم آنزیمی میکروب‌ها آسیب وارد می‌کند، آنزیم‌های تنفسی آن‌ها را غیر فعال کرده و میکروارگانیسم‌ها را نابود می‌کند. ذرات نقره از آنجایی که بسیار کوچک هستند کل سطح را می‌پوشانند و اثر شدیدتری بر روی میکروب‌ها دارند.

کاربرد نانو سیلور در صنعت لوازم خانگی

تحقیقات زیادی بر روی این تکنولوژی انجام شده و کارایی، خطرهای احتمالی و استاندارد در فناوری نانو سیلور مورد بررسی قرار گرفته است. نانو نقره از کاربردی‌ترین ویژگی‌های موجود در لوازم خانگی می‌باشد. این قابلیت در برخورد با پوست حساسیت و آلرژی ایجاد نمی‌کند و از قیمت مناسبی برخوردار است. با استفاده از این ذرات مقاومت میکروب‌ها از بین می‌رود، برای محیط زیست و طبیعت خطری نداشته و آسیبی وارد نمی‌کند. نانو سیلور دارای خاصیت آنتی باکتری می‌باشد، این ویژگی موجود در فناوری نانو‌نقره‌ی لباسشویی‌ها باعث می‌شود تا دستگاه با کیفیت بهتری به شستشوی لباس‌ها بپردازد. 

علاوه بر لباسشویی در خوشبو‌کننده‌های هوا، ماشین ظرف‌شویی، جارو برقی، سشوار، دستگاه‌های بخور، یخچال و فریزر استفاده می‌شود که مزایایی از جمله صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش بوی نامطبوع و ایجاد فضایی بدون وجود میکروبی را دارد. در رابطه با صرفه جویی در انرژی، نکته ای خدمت شما باید گفت ذرات نقره توسط فرایند الکترولیز به وجود می‌آیند و طی این عملکرد یون‌های نقره از صفحات فلزی جدا می‌شوند، در مراحل بعد سایز آن‌‌ها کاهش پیدا کرده و به شکل ذرات نانو در می‌آیند. فناوری نانو سیلور یک تکنولوژی پرکاربرد است که شرکت‌های بزرگ از این فناوری در صنعت لوازم خانگی استفاده کرده و سود برده اند.

تکنولوژی نانو سیلور در ماشین لباسشویی 

در برخی از کشورها استفاده از فناوری نانو نقره در ماشین لباسشویی به عنوان یک امر الزامی محسوب می‌شود. با به کارگیری تکنولوژی نانو‌ سیلور در ماشین لباسشویی، این دستگاه با آزاد سازی میلیارد‌ها یون نقره از قدرت استریل کننده‌ی بالایی برخوردار است که می‌تواند بسیاری از باکتری‌های مختلف را از بین ببرد. بهتر است بدانید با شستشوی لباس‌ها توسط لباسشویی‌هایی که مجهز به تکنولوژی نانو سیلور هستند، تا ۳۰ روز خاصیت ضد باکتری در لباس‌ها باقی می‌ماند. با ظهور این فناوری در ماشین‌های لباسشویی، دیگر نیاز نیست تا لباس‌های خود را در دمای بالا بشویید یا زمان خود را صرف خیس خوردن لباس‌هایتان کنید. انواع ماشین لباسشویی‌ دوو دارای قابلیت نانو ‌سیلور هستند برای بهره مندی از این تکنولوژی در شستشوی لباس‌های خود، شما می‌توانید به خرید ماشین لباسشویی دوو اقدام کنید. 

برای افرادی که تمیزی خیلی برایشان اهمیت دارد لباسشویی‌های نانو سیلور گزینه مناسبی هستند زیرا تمامی میکروب‌ها را از لباس‌ها پاک می‌کنند و لباس‌های تمیز و پاکیزه‌ای به شما تحویل می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های این تکنولوژی از بین رفتن بوی بد و نامطبوع در داخل محفظه شستشو می‌باشد، همین امر در افزایش طول عمر محفظه تأثیر بسزایی دارد. توجه داشته باشید در صورتی که لباس نوزاد، بیمار یا افرادی که پوست‌های حساسی دارند را با لباسشویی می‌شویید، هنگام خرید ماشین لباسشویی برندهایی که از این تکنولوژی برخوردار هستند مانند ماشین لباسشویی بست را انتخاب کنید.

تکنولوژی-نانو-سیلور-در-ماشین-لباسشویی 

خلاصه‌ای از مزایای تکنولوژی نانو سیلور در ماشین لباسشویی

  • لباس‌ها را استریل می‌کند.
  • بوی نامطلوب را از بین می‌برد.
  • باقی ماندن خاصیت ضد باکتری در لباس‌ها تا ۳۰ روز
  • ضد حساسیت و آلرژی برای پوست‌های حساس
  • در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.
  • لباس‌ها را طوری شستشو می‌دهد که فضایی برای باکتری‌ها باقی نخواهد ماند.
  • باعث افزایش عمر مفید دستگاه تا حداقل ۱۰ سال می‌شود.
  • از ویژگی‌های سودمند این تکنولوژی می‌توان به ضدعفونی کردن البسه نیز اشاره کرد.

حرف آخر

در صورتی که تمایل دارید لباس‌های شما در هنگام شستشو ضدعفونی شده و بوی بدی نداشته باشند، در نهایت با کیفیت خیلی بهتری شسته شوند این امکان را دارید تا لباسشویی‌ مجهز به فناوری نانو سیلور خریداری و از افزایش هزینه‌های خود جلوگیری کنید. در این مطلب با تکنولوژی نانو‌ سیلور در ماشین لباسشویی آشنا شدیم، عملکرد و مزایای آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم، برندهایی که دارای این قابلیت هستند را برای شما معرفی کردیم تا تجربه خرید بهتری را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *