مقالات

همه چیز درباره سایز تلویزیون !! تلویزیون چه سایزی برای منزل شما مناسب است؟

همه-چیز-درباره-سایز-تلویزیون

از جمله مشخصاتی که خریدار هنگام خرید تلویزیون با توجه به متراژ و اندازه منزل خود باید مورد بررسی قرار دهد، سایز تلویزیون است و سپس اقدام به خرید دستگاه مورد نظر می‌کند. این که تلویزیون چقدر از فضای خانه را اشغال می‌کند و چه مقدار فضایی باید برای آن در نظر گرفته شود از جمله مواردی است که ذهن کاربر را به خود مشغول می‌کند. توجه داشته باشید که اندازه گیری ابعاد تلویزیون در همه‌ی برندها به یک صورت نمی‌باشد. 

سایز تلویزیون چگونه محاسبه می‌شود؟

شاید با خود فکر کنید که محاسبه سایز تلویزیون کار خیلی پیچیده و سختی است. در صورتی که با کمی دقت می‌توانید به خوبی ابعاد تلویزیون خود را اندازه گیری کنید و در این زمینه به دیگران نیز کمک کنید.

برای انجام این کار به وسیله‌ی متر یا خط کش قسمت کناری تلویزیون در سمت راست از بالا تا قسمت کناری دستگاه در سمت چپ به پایین را اندازه گیری کنید. در این صورت می‌توانید اینچ تلویزیون خود را اندازه گیری کنید. لازم است بدانید هر اینچ برابر با ۲.۵۴ سانتی‌متر می‎‌باشد. به همین منظور جهت محاسبه ابعاد تلویزیون به اینچ را در ۲.۵۴ ضرب کرده و به راحتی اندازه شما به سانتی‌متر تبدیل می‌شود. توجه داشته باشید عددی که به دست آورده اید مربوط به اندازه صفحه نمایش تلویزیون است و ارتباطی با حاشیه دور تلویزیون یا همان قاب آن ندارد. زیرا در برندهای مختلف اندازه حاشیه‌ اطراف آن‌ها نیز متفاوت است. یک مثال راحت این است که اندازه حاشیه دور تلویزیون اسنوا با تلویزیون ایکس ویژن تفاوت دارد و تلویزیون‌ها بر اساس صفحه نمایش آن‌ها اندازه گیری می‌شوند.

برای درک راحت تر خدمت شما بگوییم که برای اندازه گیری سایز تلویزیون ۵۵ اینچ به سانتی‌متر عددی حدود ۱۴۰ سانتی‌متر به دست میاید. این عدد مختص صفحه نمایش است و ارتباطی با حاشیه‌ی دور تلویزیون ندارد. 

سایز-تلویزیون-چگونه-محاسبه-می‌شود؟

جدول سایز تلویزیون از اینچ به سانتی‌متر

معمولاً اندازه تلویزیون‌ها به اینچ محاسبه می‌شود. در صورتی که قصد دارید برای تلویزیون میز تهیه کنید. با تبدیل ابعاد دستگاه به سانتی‌متر خرید راحت‌تری خواهید داشت. در این جدول سایز بندی تلویزیون‌ها از کوچک‌ترین سایز تلویزیون تا بزرگ‌ترین سایز تلویزیون را در داخل جدول قرار داده‌ایم. 

سایز تلویزیون بر حسب اینچ :

۳۲ اینچ – ارتفاع: ۳۹.۸ سانتی‌متر – عرض : ۷۰.۶۰ سانتی‌متر

۴۰ اینچ – عرض : ۸۸.۳ سانتی‌متر – ارتفاع : ۴۹.۷ سانتی‌متر

۴۳ اینچ – عرض : ۹۴.۹ سانتی‌متر – ارتفاع : ۵۳.۳ سانتی‌متر

۵۰ اینچ – عرض : ۱۱۰.۴ سانتی‌متر – ارتفاع : ۶۲.۲ سانتی‌متر

تلویزیون ۵۵ اینچ – عرض : ۱۲۱.۴ سانتی‌متر – ارتفاع : ۶۸.۳ سانتی‌متر

۶۵ اینچ – عرض : ۱۴۳.۵ سانتی‌متر – ارتفاع : ۸۰.۷ سانتی‌متر

۷۵ اینچ – عرض : ۱۶۵.۶ سانتی‌متر –  ارتفاع : ۹۳.۲ سانتی‌متر

۸۵ اینچ – عرض : ۱۸۷.۷ سانتی‌متر –  ارتفاع : ۱۰۵.۶ سانتی‌متر

جدول-سایز-تلویزیون-از-اینچ-به-سانتی‌متر

از رایج ترین سایز تلویزیون‌ها سایزهای ۴۳، ۵۰، ۵۵ اینچ می‌باشند. 

سایز مناسب تلویزیون برای خانه بر اساس متراژ

برای انتخاب تلویزیون در ابعادی مناسب با فضای خانه‌ی شما طبیعت اندازه تلویزیون از فاکتورهای مهم است که باید در نظر گرفته شود. بستگی به سلیقه‌ی شما نیز دارد که چه اندازه ای را برای خانه خود می‌پسندید. بزرگ‌ترین سایز تلویزیون خانگی ۸۵ اینچ می‌باشد. این امر که تماشای تلویزیون در صفحه نمایش بزرگ جذاب تر است اما باید به این نکته هم توجه داشت که تلویزیون های بزرگ برای خانه های کوچک مناسب نیستند. زیرا از لحاظ زیبایی جذابیت برای دکوراسیون ندارند.

همچنین استفاده از تلویزیون بزرگ در مکان‌های کوچک موجب آسیب رسیدن به چشم‌ها نیز می‌شود. با توجه به این نکات در صورتی که فضای کافی برای تلویزیون بزرگ دارید. در نتیجه می‌توانید خرید تلویزیون در اندازه بزرگ را در اولویت قرار دهید. همین امر در مورد تلویزیون‌های کوچک نیز وجود دارد تلویزیون های کوچک برای دکوراسیون های بزرگ مناسب نیستند. کوچکترین سایز تلویزیون برای منزل ۴۳ اینچ می‌باشد. 

مطلبی که امکان دارد برای شما مفید باشد. ” راهنمای خرید تلویزیون

فاصله مناسب از تلویزیون برای ابعاد مختلف

یادتان باشد علاوه بر زیبایی و علاقه باید فاصله استاندارد از تلویزیون را نیز رعایت کنید. تا چشم شما آسیب نبیند. فاصله مناسب برای هر تلویزیون در ابعاد  مختلف به این صورت است :

در تلویزیون‌های ۳۲، ۴۳، ۵۰، ۵۵ اینچ فاصله مناسب حداقل ۱۰۰ سانتی‌متر و حداکثر فاصله ۳۰۰ سانتی‌متر می‌باشد. 

تلویزیون‌هایی با ابعاد ‌۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ فاصله مناسب تا تلویزیون حداقل ۳۵۰ تا حداکثر ۵۰۰ سانتی متر می‌باشد. 

تلویزیون‌های کوچکتر فاصله نشستن افراد تا تلویزیون  بین ۱ تا ۳ متر است. در مورد تلویزیون‌های بزرگتر فاصله مناسب تا تلویزیون بین ۳.۵ تا ۵ متر می‌باشد.

اگر فاصله کافی در پذیرایی خود ندارید نصب تلویزیون روی دیوار به شما کمک می‌کند مقداری فاصله شما از تلویزیون را بیشتر کند.

فاصله-مناسب-از-تلویزیون-برای-ابعاد-مختلف

کاربرد سایزهای مختلف تلویزیون

ابعاد تلویزیون ۳۲ اینچ : تلویزیون در سایز ۳۲ اینچ از ارتفاع ۳۹.۸ و عرض ۷۰.۶۰ برخوردار است. برای اتاق‌ها و مکان‌های کوچک مناسب می‌باشد. 

ابعاد تلویزیون ۴۳ اینچ : این سایز از تلویزیون در ارتفاع ۵۳.۳ و عرض ۹۴.۹ سانتی‌متر می‌باشد. مناسب برای مکان‌هایی با متراژ ۱۵ تا ۲۵ متر مانند اتاق خواب‌های بزرگ، خانه‌های آپارتمانی، گیم نت‌ها و فروشگاه‌ها است. 

ابعاد تلویزیون ۵۰ اینچ : ارتفاع و عرض این سایز از تلویزیون ۶۲.۲ و ۱۱۰.۴ سانتی‌متر است. مناسب برای رستوران‌ها، پذیرایی‌ها و سالن‌های انتظار می‌باشد. 

ابعاد تلویزیون ۵۵ اینچ : از پرفروش ترین سایز‌های تلویزیون سایز ۵۵ اینچ است. میزان ارتفاع و عرض این سایز از تلویزیون به ترتیب ۶۸.۳ و ۱۲۱.۴ می‌باشد. 

ابعاد تلویزیون ۶۵ اینچ : این سایز از تلویزیون در مجتمع‌های تجاری، خانه‌های لوکس، سالن و پذیرایی‌های رستوران مناسب بوده و مورد استفاده می‌باشد. از ارتفاع ۸۰.۷ و عرض ۱۴۳.۵ سانتی‌متر برخوردار است. 

ابعاد تلویزیون ۷۵ اینچ : تلویزیون‌های ۷۵ اینچ از تلویزیون های سایز بزرگ به شمار می‌آیند. به دلیل ابعاد بزرگی که دارند کیفیت تصویر بسیار خوب با زاویه دید گسترده ای را ارائه می‌دهند. اندازه ارتفاع و عرض آن ۹۳.۲ و ۱۶۵.۶ می‌باشد. 

ابعاد تلویزیون ۸۵ اینچ : این سایز از تلویزیون اندازه ارتفاع ۱۰۵.۶ و عرض آن ۱۸۷.۷ می‌باشد. در سالن‌ها و خانه‌های بزرگ کاربرد دارد. 

حرف آخر 

در قسمت‌ بالا برای سهولت در اندازه گیری سایز تلویزیون، روش تبدیل ارتفاع و عرض آن به سانتی‌متر را به شما آموزش دادیم. با رعایت نکات توضیح داده شده شما می‌توانید تلویزیون مناسب با خانه خود را اندازه گیری کرده و انتخاب کنید. به همین منظور خریدی با خیال آسوده خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *