مقالات

چگونگی استفاده از قرص در ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

شستن ظروف یکی از زمان‌برترین کار ها در خانه است و با ظهور ماشین ظرفشویی در کمترین زمان ممکن ظرف‌های تمیز به کاربر تحویل می‌دهد. امروزه برندهای مختلفی از ماشین ظرفشویی در بازار موجود هستند، صرف‌نظر از نوع برند دستگاه شما استفاده صحیح و مراقبت از ظرفشویی نیز نکته بسیار مهمی می‌باشد. اکثر افراد برای تمیز کردن ظروف خود از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند. انتخاب بهترین مواد شوینده و چگونگی استفاده از آن مسائلی است که ذهن مصرف کنندگان را به خود درگیر کرده است. آیا می‌دانید نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی به چه صورت است؟ با ما همراه باشید تا به طریقه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بپردازیم.

انواع قرص ماشین ظرفشویی

امروزه استفاده از پودر ظرفشویی کی از روش‌های منسوخ شده به حساب می‌آید و جای خود را به قرص‌های ماشین ظرفشویی داده‌اند. قرص‌های ظرفشویی حاوی یک سری ترکیبات بوده و درون دستگاه شما حل می‌شوند، این قرص‌ها دارای آنزیم‌هایی هستند که مواد نشاسته‌ای و پروتئین دار را تجزیه کرده و از بین می‌برند. اطمینان حاصل کنید که بهترین برند قرص را استفاده می‌کنید. در این قسمت انواع برندهای خارجی و ایرانی قرص ظرفشویی را نام برده و در ادامه طریقه استفاده از آن‌ها را خدمت شما خواهیم گفت. اگر دوست دارید درباره‌ی انواع برندهای معروف ظرفشویی ایرانی بیشتر بدانید به مقاله‌ی بهترین ماشین ظرفشویی ایرانی سر بزنید.

  • برند خارجی
  • قرص‌های همه کاره، قرص کلاسیک، قرص‌های کوانتوم فینیش و فیری
  • برند ایرانی
  • قرص‌های نت پلاس و هوم پلاس
انواع قرص ماشین ظرفشویی

نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی

در این قسمت به نحوه قرار دادن قرص در ماشین ظرفشویی می‌پردازیم. همه‌ی برندهای ظرفشویی از قبیل ماشین ظرفشویی پاکشوما، جی پلاس و دوو محلی برای قرارگیری قرص ظرفشویی دارند و در اکثر مدل‌های جدید بر روی در دستگاه وجود دارد. قبل از هر کاری به این نکته توجه داشته باشید که قرص را باز نکنید مگر اینکه در دستورالعمل آن ذکر شده باشد.

در قدم اول ظروف را به صورت استاندارد داخل دستگاه قرار دهید، سپس یک عدد قرص برداشته و در محفظه دستگاه را باز کنید. سپس قرص را داخل محفظه قرار داده و در آن را ببندید، می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را روشن کرده و برنامه موردنظر برای شستشوی ظروفتان را انتخاب کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که قرص‌های ظرفشویی امکان تمیز کردن ماشین ظرفشویی را فراهم می‌کنند.

نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی

نکات مهم هنگام استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

اکثراً افراد قبل از استفاده از قرص ظرفشویی سؤالاتی از این قبیل دارند که برای هر بار شستشو چند قرص استفاده کنیم؟ قرص‌ها را در کجا نگهداری کنیم؟ قرص را در کدام قسمت از دستگاه قرار دهیم؟ قبل از قرار دادن قرص در دستگاه از خشک بودن محفظه اطمینان حاصل کنید.

  • در هر شستشو از یک عدد قرص استفاده کنید.
  • هنگام برداشتن قرص از بسته‌بندی حتماً از خشک بودن دستانتان اطمینان حاصل کنید، باید بدانید که رطوبت باعث چسبیدن قرص‌ها به یکدیگر می‌شود.
  • قبل از مصرف قرص را باز، سوراخ یا پاره نکنید زیرا روکش آن قابل حل شدن است.
  • بهتر است قرص‌ها در محیط خشک و در بسته‌بندی خود نگهداری شوند.
  • اگر می‌خواهید شستشوی ظروف با کیفیت بهتری داشته انجام شود قرص را داخل سبد قاشق و چنگال قرار ندهید.
  • برای عملکرد بهتر دستگاه خود سعی کنید به شکل دائم از قرص استفاده نکنید هر از گاهی از ژل ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید.
  • استفاده از نمک و جلا دهنده هم در کنار قرص الزامی است، در صورت اطلاع نداشتن از کاربرد نمک ماشین ظرفشویی مقاله ما را مطالعه کنید.
  • قرص‌ها در مکانی خشک، خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری شوند.
  • یادتان باشد بهترین دمای دستگاه برای شستن ظرف‌ها با قرص بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت می‌باشد.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ظروف و دستگاه ما بهترین برندهای قرص ظرفشویی فینیش و فیری را به شما معرفی می‌کنیم. برای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش نیاز به باز کردن روکش نیست، این قرص از سه قسمت برای از بین رفتن انواع مختلف لکه‌ها تشکیل شده است و با این قرص ظروف شما از تمیزی برق خواهد زد. نحوه استفاده از قرص فینیش همانند مراحل بالا می‌باشد به این صورت که در ابتدا ظروف را به شکل استاندارد داخل دستگاه قرار دهید. برای چیدن ظرف‌ها در دستگاه به بهترین شکل ممکن می‌توانید از مقاله‌ی نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی کمک بگیرید. در مرحله بعد قرص را درون محفظه مخصوص خود قرار داده و دستگاه را روشن کنید.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فیری

باید برای شستشوی بهتر ظروف خود از قرص‌های اصل و برندهای مرغوبی مانند فیری استفاده کنید. قرص ظرفشویی برند فیری را آماده کنید، داخل محفظه ماشین ظرفشویی قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. یادتان باشد که هر قرص به صورت کامل برای یک بار شستشو استفاده می‌شود. نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی کلارو نیز با نحوه استفاده از استفاده از سایر قرص‌ها مانند فینیش و فیری یکسان است.

حرف آخر

آگاهی بیشتر شما در رابطه با استفاده از قرص ماشین ظرفشویی نقش بسزایی در نحوه عملکرد شستشو دستگاه دارد. همان‌طور که در قسمت بالا خدمت شما توضیح دادیم تقریباً نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف یکسان است. نکته‌ای که مهم است خشک بودن محل نگهداری قرص و محل قرارگیری آن درون دستگاه است.

آیا می‌توان قرص را در کف ماشین ظرفشویی قرار داد؟

بله این امکان وجود دارد اما بهتر است قرص در محفظه مخصوص خودش قرار بگیرد

آیا پلاستیک را از روی قرص ظرفشویی برداریم؟

یک قانون کلی برای قرص‌ها وجود دارد، اگر قرص به صورت جداگانه بسته‌بندی شده است، قبل از استفاده پوشش پلاستیکی آن را بردارید.

لینک تمیز کردن ماشین ظرفشویی-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *