مقالات, مقایسه

مقایسه کامل کیفیت تلویزیون اسنوا با دوو

مقایسه تلویزیون اسنوا با دوو

هنگامی که برای خرید تلویزیون می‌روید، اسامی برندهای مختلفی به چشم می‌خورند که هرکدام با معرفی ویژگی‌ها و امکانات خود به مشتریان سعی در جلب نظر آن‌ها برای خرید دارند. در این بین دو برند نام آشنای دوو و اسنوا نیز وجود دارند. در مقایسه تلویزیون دوو و اسنوا باید این را در نظر داشته باشید که هر دو جزو برندهای محبوب در بازار داخلی هستند که طی سال‌ها توانسته‌اند با ارائه محصولات خود جایگزین مناسبی برای برندهای خارجی چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کیفیت باشند. محصولات اسنوا توسط گروه صنعتی انتخاب به بازار معرفی شد. برند کره‌ای دوو نیز در سال 80 توسط همین شرکت، امتیاز انحصاری مونتاژ قطعات را کسب کرد و هم اکنون به عنوان یک برند داخلی مونتاژ شده شناخته می‌شود. برای مقایسه تلویزیون دوو با اسنوا در ادامه و بررسی با ویژگی‌های مختلف این دو برند با شما همراه خواهیم بود.

مقایسه کیفیت تصویر اسنوا با دوو

کیفیت تصویر در تلویزیون‌های دوو در سه دسته بندی HD، Full HD و Ultra HD معرفی ‌می‌شوند. این سه دسته در دو سری K و H تقسیم‌بندی شده‌اند. یکی از ویژگی‌های مهمی که در تلویزیون‌های این برند وجود دارد زنده بودن و شفافیت بالای تصاویر است که لذت بردن از دیدن تصاویر مختلف را برای بیننده‌ها به همراه دارد و آن‌ را دوچندان می‌کند. سری H برای افرادی کارایی دارد که کیفیت تصویر را در اولویت قرار می‌دهند و در دسته‌ی تلویزیون‌های هوشمند قرار نمی‌گیرند. سری K تلویزیون‌های دوو مختص انواع هوشمند هستند که دسترسی به اینترنت و امکانات آن را برای کاربران فراهم ‌می‌سازد. رنگ‌‌های بیش‌تر، نور و کنتراست بالاتر در تلویزیون‌ها ناشی از ویژگی HDR10 (مخفف high dynamic range یا همان دامنه دینامیکی بالا) است که به عنوان شاخص‌ جدید در تلویزیون‌های 4K-Ultra HD به بازار معرفی شد.

در انواع مدل‌های جدید تلویزیون‌های دوو، پنل‌های IPS LED با درجه با A Plus به کار گرفته شده است که تحت عنوان بالاترین درجه کیفی پنل برای نمایشگر شناخته می‌شود. این نوع پنل زاویه دید 178 درجه را برای شما امکان‌پذیر می‌سازد. به این صورت که شما در هر زاویه‌ای از تلویزیون که باشید، می‌توانید تصاویر را بدون افت در کیفیت یا تغییر رنگ مشاهده کنید. در بعضی دیگر از مدل‌های این برند شما ارتقای وضوح تصویر را دارید که محتوای HD را به ‌وضوح محتوای 4K می‌رساند.

در مدل‌های جدید اسنوا قابلیت upscaling (فناوری‌های طراحی‌شده برای بهبود کنتراست، دقت رنگ، روشنایی تصویر و نمایش روان و بدون تاری در تصاویری که حرکت سریع دارند) اضافه شده است. پنل LED با درجه کیفی A Plus دارند که جزو بهترین پنل‌های LED محسوب می‌شود. مجهز به قابلیت تکنولوژی کاهش‌دهنده‌ خودکار نویز تصاویر هستند. صفحه تخت دارند و طراحی زیبا با لبه‌های باریک از دیگر ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌رود. تلویزیون‌های اسنوا نیز همانند دوو، قابلیت HDR10 دارند و همچنین طبیعی بودن و عمق رنگ در تصاویر آن‌ها به خوبی قابل مشاهده است.

بنابراین این دو برند در کیفیت تصویر رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری داد.

مقایسه کیفیت تصویر اسنوا با دوو

مقایسه کیفیت صدا تلویزیون اسنوا با دوو

در مدل‌های جدید دوو قابلیت صدای فراگیر سوراند (Puresound) معرفی شد. در این قابلیت، فقط از بلندگوهای صوتی دو کاناله استفاده نمی‌شود، بلکه از کانال‌های صوتی بیش‌تری بهره گرفته شده است که صدا را با کیفیت بیش‌تری برای شما پخش می‌کند تا از شنیدن موسیقی مورد علاقه خود بیش‌تر لذت ببرید و صدای فیلم‌ها و محتواهای خود را بهتر بشنوید.

تلویزیون دوو دارای ویژگی دالبی، دالبی دیجیتال، دالبی دیجیتال پلاس و خروجی صدای دیجیتال کواکسیال در کنار خروجی 30 وات هستند.

تلویزیون‌های اسنوا نیز در بهترین مدل‌های خود دارای اسپیکرهایی با توان 15 وات و در مجموع توان خروجی 30 وات هستند. در تلویزیون‌های جدید اسنوا یک خروجی صدای دیجیتال کواکسیال تعبیه شده است.

در مقایسه تلویزیون دوو با اسنوا در این مورد تلویزیون‌های اسنوا عملکرد ضعیف‌تری دارند و همین امر باعث برتری تلویزیون‌های دوو نسبت به آن‌ها در این مورد خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: کیفیت محصولات اسنوا

مقایسه کیفیت صدا تلویزیون اسنوا با دوو

مقایسه سیستم عامل تلویزیون اسنوا با دوو

در مدل‌های هوشمند هر دو برند از سیستم عامل اندروید 9 استفاده شده است که امکان دسترسی به اینترنت در کنار وب‌گردی، دسترسی به محتواهای آنلاین مثل فیلم و موسیقی و همچنین اپ ‌استورها را برای شما فراهم ‌می‌سازد. 

برخی از تلویزیون‌های Full HD و تلویزیون‌های HD هر دو برند فاقد سیستم‌عامل و رابط هوشمند هستند.

مقایسه سیستم عامل تلویزیون اسنوا با دوو

مقایسه پورت‌های تلویزیون اسنوا با دوو

هر دو برند دارای پورت‌های HDMI و USB هستند. تعداد این پورت‌ها معمولاً 3 عدد برای HDMI و 2 عدد برای USB هستند. USB برای اتصال فلش مموری جهت دیدن عکس‌ها و فیلم‌های خود در صفحه تلویزیون، برای آپدیت و رفع مشکلات نرم افزاری دستگاه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و HDMI نیز برای اتصال دستگاه‌های مختلف صوتی و تصویری از جمله دستگاه‌های پخش بلوری، کنسول‌های بازی و … به تلویزیون کاربرد دارد.

وجود پورت HDMI ARC در تلویزیون‌های هر دو برند امکان انتقال صدای دالبی ۸ کاناله با کیفیت بالا را از تلویزیون به دستگاه‌های صوتی که از این پورت بهره برده‌اند، دارند برای مثال ساندبار و سینماهای خانگی جزو این دستگاه‌ها به شمار می‌آیند.

هردو برند دارای پورت شبکه (LAN) یا به عبارتی دیگر جک اترنت هستند که اتصال سیمی به اینترنت و پایداری بیش‌تر در استریم ویدیو را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین ورودی آنتن (RF)، خروجی هدفون، رابط کامپوزیت (AV) و رابط کامپوننت دارند.

مقایسه پورت‌های تلویزیون اسنوا با دوو

مقایسه سخت افزار تلویزیون اسنوا با دوو

تلویزیون‌های هردو برند دارای گیرنده دیجیتالی داخلی (DVB-T2) برای دسترسی به شبکه‌های داخلی ایران بدون استفاده از دستگاه‌های خارجی، برای دریافت و پخش تمامی کانال‌های دیجیتال HD و SD هستند. هر دو، پردازنده چهار هسته‌ای دارند که در نوع خود ضعیف محسوب می‌شود و برای افرادی که سخت‌افزار قوی‌تری را ترجیح می‌دهند، تلویزیون‌های غیر هوشمند پیشنهاد می‌شود که با استفاده از ابزار جانبی دیگر مثل اندروید باکس‌ها و مبدل می‌توان آن‌ها را هوشمند ساخت و از امکانات یک تلویزیون هوشمند تا حد مناسبی بهره ببرند. هر دو دارای حافظه داخلی 8 گیگابایتی هستند که با استفاده از آن می‌توانید فیلم‌ها، سریال‌ها و محتواهای مورد علاقه خود را در تلویزیون ذخیره کنید.

در برخی از مدل‌های هر دو برند ویژگی Hybrid broadcast broadband TV یا به اختصار TV HBB وجود دارد که تلویزیون هیبریدی خوانده می‌شوند و امکان نمایش محتواهای دیگری مانند اخبار، وضعیت آب‌وهوا، جست‌وجو، بازی و … را علاوه بر پخش عادی محتوای شبکه‌های تلویزیونی (برودکست) برای شما فراهم می‌سازد.

مقایسه امکانات ارتباطی تلویزیون اسنوا با دوو

در ساخت تلویزیون‌های هردو برند، فناوری اسکرین میرور (Screen Mirror) استفاده شده است که می‌تواند محتوای در حال نمایش در گوشی‌های هوشمند و تبلت شما را روی صفحه نمایشگر تلویزیون نشان دهد.

هردو برند فناوری DLNA دارند که پخش فایل‌های عکس، فیلم و موسیقی در گوشی و تبلت‌هایی که با این فناوری سازگار هستند را روی تلویزیون مقدور می‌سازد که این نکته را در نظر داشته باشید، باید هم تلویزیون و هم دستگاه مورد نظر شما نیز هر دو با این فناوری سازگار و هردو نیز به یک وای فای متصل باشند.

فناوری Airplay که تحت عنوان برنامه‌ای برای پخش تصاویر، ویدیوها، موسیقی‌ها و برخی از فایل‌های در حال نمایش از دستگاه‌های مک و iOS روی نمایشگر تلویزیون شناخته می‌شود (اختصاصی برای اپل) در برخی از تلویزیون‌های برند دوو وجود دارد. 

هردو برند قابلیت PVR و امکان ضبط برنامه روی حافظه‌های خارجی مثل فلش یا هارد اکسترنال را دارند. همچنین قابلیت تایم شیفت (Time Shift)، قابلیت EPG یا راهنمای برنامه الکترونیکی، ریموت کنترل هوشمند و استفاده از آن به‌جای موس، قفل کودک، بلوتوث اتصال به وای‌فای (Wi-Fi،) و … نیز از دیگر امکانات آن‌ها به شمار می‌رود.

اگر با قابلیت تایم شیف آشنایی ندارید مقاله Time Shift چیست را مطالعه کنید.

تفاوت تلویزیون دوو و اسنوا در این گزینه زیاد نیست و نمی‌توان به هیچ‌کدام از آن‌ها برتری داد.

مقایسه گارانتی و خدمات فروش تلویزیون اسنوا با دوو

دو برند دوو و اسنوا توسط گروه صنعتی انتخاب و تحت عنوان انتخاب سرویس گارانتی می‌شوند که طی سالیان متمادی با ارائه خدمات پس از فروش و خدمات مشتریان مناسب، جایگاه خود را بین مردم تثبیت کنند و اعتماد مردم را به خوبی جلب کنند. 

مقایسه گارانتی و خدمات فروش تلویزیون اسنوا با دوو

نظر مصرف کنندگان درباره تلویزیون اسنوا با دوو

مصرف کنندگان هر دو برند از کیفیت خوب و هزینه مقرون به صرفه در کنار طراحی زیبا و کیفیت بالا و عمر طولانی محصولات گفته‌اند و هر دو برند جایگاه خوبی را بین مردم برای خود کسب کرده‌اند.

مزایای تلویزیون اسنوا

  • دارای پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی متنوع
  • دارای کیفیت تصویر بالا
  • دارای طراحی شیک و زیبا
  • قابلیت ضبط تصاویر در حافظه خارجی
  • دارای مقاومت بالا و ضد ضربه
  • دارای قابلیت بروزرسانی سیستم عامل در انواع مدل‌های هوشمند
  • وجود انواع مدل‌ها مثل LCD، LED، LED هوشمند، LED سه بعدی
  • دارای زاویه دید گسترده
  • دارای عمق بهتر رنگ‌های مشکی و تیره
  • سخت افزار خوب
  • قیمت مناسب نسبت به انواع خارجی
  • تنوع زیاد در محصولات

معایب تلویزیون اسنوا

  • فاقد حسگرهای نوری
  • دارای عملکرد کند و سرعت پایین به ویژه هنگام روشن شدن دستگاه 
  • سرعت پایین در عملکرد کنترل‌های آن 
  • و…

*این معایب در برخی از مدل‌های تلویزیون این برند وجود دارد و نه در همه آن‎‌ها

مزایای تلویزیون دوو

  • مجهز به ریموت(کنترل) هوشمند با قابلیت اتصال با بلوتوث
  • قابلیت هیجان‌انگیز سینمای سه‌ بعدی و چهار بعدی
  • دارای کیفیت و حجم مناسب صدا
  • برخورداری از ویژگی‌های Airplay و اسکرین میرور
  • گیرنده دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت (265 HEVC ) (hevc چیست و چه کاربردی دارد؟)
  • بدون فریم و طراحی ظاهری بسیار زیبا
  • برخورداری از قابلیت ارتقای وضوح تصویر (Upscaling)
  • حافظه داخلي 8 گیگابایتی
  • و…

معایب تلویزیون دوو

  • هنگ کردن تلویزیون در بعضی از مدل‌ها
  • آسیب‌پذیر بودن تلویزیون در مقابل انعکاس نور
  • و …

*این معایب در برخی از مدل‌های تلویزیون این برند وجود دارد و نه در همه آن‎‌ها

نتیجه گیری نهایی

با بررسی ویژگی‌های مختلف و مقایسه تلویزیون دوو با اسنوا ، متوجه شدیم که هر دو برند ویژگی‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان به طور واضح مشخص کرد کدام یک بر دیگری برتری دارد چرا که هر دو برند از امکانات و ویژگی‌های بسیار بالایی برخوردار بودند. شما هم می‌توانید با اعلام در بخش نظرات، از تجربه خود در کار با هریک از محصولات این دو برند ما را همراهی کنید.

22 دیدگاه در “مقایسه کامل کیفیت تلویزیون اسنوا با دوو

  1. امید گفت:

    من ۶ تا تلوزیون دوو خریدم و یکی هوشمند بودش و بقیش غیر هوشمند خداییش از کیفت تصویرشان راضی هستم ..و به نظر من دوو از نظر کیفت تصویر از اسنوا پیشی گرفته من تلوزیون دوو خودم رو با سامسونگ و ال‌جی امتحان کردم باور کنید کیفت تصویرش از اونا بهتر بودش حتی از سریای جدید سامسونگ و ال‌جی..و فقط یک بدی دارن اونم این هس که درگاه hd رو موقع نصب کنسول بازی باید به دو یه سه بزنی به یک نمیشه ودومیش هم این هس که باید حتما اول تلوزیون رو روشن کنی بعد کنسول تا پارازیت نده ..ولی کیفت تصویری بالایی دارن و ازشون راضی هستم .یکم سخت افزاری رو قوی کنن قطعا از مدل های ال‌جی و سامسونگ جلو میزنن ..وخوبی دیگه این هس که واقعا خدمات پس از فروش عالی دارن ..

  2. محمود گفت:

    هر دو برند محصول یه شرکتن و تامین کننده و قطعاتشون چینیه و کیفیت خوبی ندارن.
    تو محصولات شرکت sam و gplus هم همینطوره

  3. مجتبی گفت:

    سلام
    من پارسال سی میلیون تومن هزینه کردم اسنوا 65اینچ خریدم بعد از سیزده چهارده ماه کار کرد بعضی قسمتای صفحه رنگ تیره تر شده چندتا نقطه سفیدم اومده روی صفحه تازه ما کارمندیم و فقط شبها سه چهارساعت ازش استفاه میکنیم.

  4. سمندون گفت:

    بنا به اجبار من محصولات اسنوا را خریداری کرده و برای یکی دو سال خوبه تا بعد ببینیم چی میشه
    بنظر میاد تا نو هست بد نیست .اما اگر دسترسی به محصولات کره اصل باشه اینها جنس درجه ۲و۳ چینیه.

  5. جعفرشوریابی گفت:

    من اسنوا هوشمند۵۵خریدم خیلی ازش رازیم

  6. محمد گفت:

    سلام.متاسفانه در تلویزیون کیو۶۵ اسنوا دو ضعف فاحش وجود داره امیدوارم شرکت بتونه در اسرع وقت برطرف کنه.
    اول اینکه وقتی بلوتوث روشن باشه پخش فیلم در اپیکیشن ها مختل میشه و باید بلوتوث خاموش کنید و قابلیت صوتی کنترل و موس را ازکار بندازید تا بتونید با این مشکل مواجه نشید.
    دوم اینکه وقتی از اپیکیشن هایی مانند نماوا ، فیلیمو و…استفاده می کنید دیگه نمی تونید تنظیمات صدا یا تصویر را همزمان تغییر داد.

  7. سام گفت:

    قطعات داخلی و پنل تصویر هردو یکیه و از قطعات چینی درجه دو و سه استفاده میشه ،به هیچ عنوان خریداری نکنید چون احتمال خرابی این محصول بسیار بالاست…

    1. مهران پدرام گفت:

      ممنون از اینکه مقاله رو مطالعه فرمودید و نظر دادین از لحاط کیفیت صدا و بعضی موارد جزئی دیگر متفاوت هستند و در صورت خرابی یا مشکل تمام محصولات دارای گارانتی هستند و تا 18 ماه پاسخگو هستند پس جای نگرانی بابت این موضوع نیست. احتمال خرابی در تمام دستگاه ها وجود داره و گارانتی بابت همین موضوع است

    2. حبیب نظری پور گفت:

      کیفیت تصویر اسنوا فوق العاده بی کیفیت هست

  8. نوری رومی گفت:

    من تصمیم دارم تلویزون بخرم دوو بخرم ویا اسنوا البته یخچال فریزردوقلو اسنوا خریدم حالا موندم کدوم یکی رو انتخاب کنم

    1. مهران پدرام گفت:

      سلام دوست عزیز
      هردو این تلویزیون ها از لحاظ قیمتی تقریبا یکسان هستن و در بعضی مدل ها کیفیت صدای تلویزیون های دوو مقداری بهتر از اسنوا هستن و در بقیه موارد زیاد تفاوتی آنچنانی ندارن.
      فقط هنگام خرید باید به امکانات هر تلویزیون دقت کنین و با توجه به نیازتون تلویزیون را انتخاب کنین

    2. شب گفت:

      ایرانی میخوای بخری برو سمت تی سی ال
      یا ایکس ویژن سری ۸

    3. جواد افراسیابی گفت:

      سلام من قبلاً روی این دو برند زوون کرده بودم ولی رفتم دیدم تلوزیون هیمالیا از هردو بهتر بود بااین که برند معروفی نبود ولی آپشن‌های خویش باکیفیت بالای تصویرش مجذوبم کرد و همین امشب خریدم

  9. الیاس عسگری گفت:

    دوو جدیدا آشغال
    هم از لحاظ کیفیت تصویر و هم از لحاظ سرعت عملکرد و هم از لحاظ کیفیت کنترل هاش

  10. رسول گفت:

    هردوش بدرد نخوره هم دوو داشتم چندبار خراب شد و نمایندگی هم اصلا پاسخگو نبود الان گذاشتم یه گوشه هم اسنوا که پایین پنلش خط افتاده

    1. مهران پدرام گفت:

      سلام دوست عزیز
      قطعا تلویزیون های ایرانی به کیفیت تلویزیون های ال جی و سامسونگ نیستن و با اون ها مقایسه نکنین
      اما شرکت انتخاب سرویس از لحاظ پشتیبانی در این زمینه حرف اول رو در ایران میزنه و پشتیبانی نسبتا خوبی داره و مشتریان ما اگر به مشکلی خوردند گفتیم با شرکت تماس بگیرن و مشکلشون رو حل کردن مگر مواردی که داشتن خارج از گارانتی بوده مثل ضربه خوردگی.
      ممنون از اینکه مقاله ما رو مطالعه کردین و نظر دادین

      1. توحید اصلانی قوجه بیگلو گفت:

        سلام وقت بخیر.من اسنوا 50اینچ هوشمند4kخریدم خوبه اما همسایمون دوو 43 اینچ 4k ساده داره کیفیت تصویرش خیلی بهتر از اسنواست رنگها را خیلی شفاف و براق نشون میده.و به تازگی یه دونه دوو 50 4k هوشمند خریدیم اونم کپی اسنواست قابل مقایسه با اون دوو نیست البته دوو همسایه مارکش قرمز هست

    2. حسن گفت:

      سلام
      من هم دوو ۵۵ 4k هوشمند خریدم یک هفته هم توی خونه روشن بود کیفیتش خوب بود مخصوصا شبکه فراتر یا همون کنار uhd اما به دلایلی دنبال سامسونگ رفتم با اولین تماس با خدمات بدون حاشیه با برگشت تلویزیون موافقت کردند
      من از خدمات و نحوه برخوردشان کاملا راضی هستم الان هم از اینکه هشت میلیون بیشتر دادم و سامسونگ bu8000 خریدم متاسفم چون کیفیت هر دو یکی هست و چه بسا کیفت شبکه 4k دوو بهتر هم بود

  11. علی گفت:

    خدمات پس از از فروش عالی گروه انتخاب که اگه ایرانخودرو و سایپا در این حد خدمات پس از فروش داشتن کیفیت پایین محصولاتشون قابل قبول میشد

  12. میلاد گفت:

    هیچ کدام از تلویزیون های ایرانی و مونتاژ داخل ارزش خرید ندارند چون از پنل نمایش و قطعات درجه دو و سه چینی استفاده میکنند و فقط گارانتی شرکتی دارن….

  13. م گفت:

    هردو از خانواده انتخاب الکترونیک هستند
    پس فرقی باهم نمیکنه

  14. سعید جانقربان گفت:

    من تلویزیون دوو دارم هم ۵۵ و هم ۴۳ و واقعا ازش راضی ام ….کیفیت تصویر و رزولویشن عالی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *