مقالات

قابلیت تایم شیفت (TIME SHIFT) چیست؟ کاربرد آن چیست؟

Time shift چیست

سیستم تایم شیفت از امکاناتی می‌باشد که در تلویزیون‌ها به کار رفته است. احتمالاً نام‌های دیگر آن ماشین زمان یا Time Shift را شنیده‌اید. اولین بار فناوری تایم شیفت یا ماشین زمان را شرکت ال جی در محصولات خود استفاده کرده است. این تکنولوژی ضبط تمامی تصاویر تلویزیونی را بر عهده دارد. در ادامه به این سؤال که Time shift چیست و چه کاربردی دارد بیشتر می‌پردازیم.

قابلیت Time shift چیست؟

ماشین زمان یا همان تایم شیفت یک فناوری به کار رفته در تلویزیون می‌باشد که قابلیت ضبط فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را دارد. این تکنولوژی جهت پاسخ به نیاز مصرف کننده به وجود آمده است. این قابلیت در تلویزیون جی پلاس نیز به کار رفته است. ماشین زمان در بعضی از گیرنده های دیجیتال، برندهای تلویزیون و دستگاه‌های رسیور وجود دارد. این نوآوری علاوه بر تلویزیون، در رادیو نیز وجود دارد. شنوندگان رادیو این امکان را دارند برنامه‌های مورد علاقه خود را بعد از زمان پخش بشنوند.

هنگام مشاهده برنامه ذخیره شده توسط تایم شیفت میتوانید برنامه های در حال پخش را نیز ببینید البته این کار در صورتی ممکن است که قابلیت تصویر در تصویر تلویزیون شما فعال باشد و این قابلیت را داشته باشد.

Time shift چیست

Time shift تایم شیفت چه کاربردی دارد؟

معمولاً افراد برای رسیدگی به امور به مدیریت زمان نیاز دارند و در طول روز درگیر انجام کارهای زیادی هستند. ممکن است به دلیل مشغله زیاد، وقت کافی برای تماشای برنامه‌ها، فیلم‌ها یا اخبار نداشته باشید و در زمان پخش بخشی از آن را از دست بدهید، در هنگام پخش فیلم بیرون از خانه باشید و یا حتی در مواقعی دو برنامه متفاوت که می‌خواهید تماشا کنید در دو کانال مختلف هم‌زمان در حال پخش باشند. چنین مسائلی ممکن است برای همه پیش بیاید. در این مواقع نقش سیستم Time shift چیست؟ فناوری تایم شیفت یا همان ماشین زمان این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا هر زمان که خواستید برنامه های مورد علاقه خود را تماشا کنید. 

با اتصال هارد به تلویزیون شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت در تلویزیون خود برنامه‌های مورد نظر را روی هارد دیسک، فلش یا حافظه داخلی ذخیره کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. در صورت تمایل به مقاله اتصال هارد به تلویزیون مراجعه کرده و با نحوه اتصال آن آشنا شوید. با استفاده از حافظه‌های چند ترا بایتی دیگر کمبود فضا برای ذخیره‌ی اطلاعات را ندارید. البته در تلویزیون‌های تعاملی یا آی پی تی وی، حافظه به صورت داخلی وجود دارد. به همین منظور شما هرگز فیلم یا خبری را از دست نخواهید داد. خبر خوب این است که هم‌زمان با ضبط فیلم‌ها توسط فناوری تایم شیفت، هر زمان که مایل بودید می‌توانید از بخش‌های دیگر نیز استفاده کنید.  

از آن جایی که مشاهده حجم زیادی از تبلیغات در بین برنامه های تلویزیونی بسیار خسته کننده می‌باشد. به این صورت تا زمانی که تبلیغات تمام شود باید منتظر ماند و چاره ای جز صرف زمان برای تماشا تبلیغات و در نهایت اتمام آن نیست. به همین منظور سیستم Time shift تبلیغات را در بین پخش برنامه ها فوروارد می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید به تماشای ادامه‌ی فیلم بپردازید. 

طریقه استفاده از تایم شیفت

در قسمت بالا درباره این که Time shift چیست و چه کاربردی دارد به صورت کامل توضیح داده شد. در این بخش به روش استفاده از تایم شیفت می‌پردازیم. توجه داشته باشید برای استفاده از قابلیت تایم شیفت باید فلش USB با هارد اکسترنال برای تلویزیون خود تهیه کنید. برای درک بهتر به طور مثال بعد از خرید تلویزیون ایکس ویژن بهتر است هارد اکسترنال یا فلش USB نیز هم‌زمان برای تلویزیون خود تهیه کنید.

بعد از تهیه هریک از آن‌ها (هارد اکسترنال یا فلش USB) به پورت USB وصل کنید. برای روشن کردن تایم شیفت روی ریموت کنترل را نگاه کنید دکمه تایم شیفت را پیدا کرده و فشار دهید. بعد از این که تایم شیفت را روشن کردید. با گزینه ضبط و ذخیره مواجه می‌شوید، آن را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه ضبط ویدیو، برای اطمینان چک کنید تا این قابلیت روشن و مشغول به ضبط کردن ویدیو باشد. 

طریقه استفاده از تایم شیفت

حرف آخر 

در صورتی که هنگام پخش برنامه‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه خود در تلویزیون به دلیل مشغله زیاد، وقت کافی نداشتید یا بیرون از منزل بودید، با استفاده از سیستم تایم شیفت تلویزیون هیچ برنامه یا اخباری را از دست نخواهید داد. در این مطلب به پاسخ این سؤال که Time shift چیست و به چه صورت می‌توان از آن استفاده کرد پرداختیم. اگر سؤالات بیشتری در رابطه با این موارد ذهنتان را درگیر کرده است. با فروشگاه خانه سپید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *