مقالات

محل مناسب نصب ماشین ظرفشویی کجاست؟

بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی

امروزه اکثر افراد شاغل هستند و برای این که زمان کمتری صرف شستشوی ظروف کنند از ماشین ظرفشویی به طور روزانه استفاده می‌کنند. ممکن است برای شما نیز این سؤال پیش بیاید که بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی کجاست؟ طی شبانه روز ظرفشویی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل مصرف بالا احتمال خرابی افزایش میابد. با رعایت مکانی مناسب برای این دستگاه مانع به وجود آمدن مشکلات و اختلال در عملکرد دستگاه شوید.

بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی

بعد از خرید ماشین ظرفشویی ، مکان نصب ظرفشویی موضوع بسیار مهمی برای مصرف کنندگان است. انتخاب محل مناسب برای ماشین ظرفشویی جزو موارد با اهمیت برای نگهداری دستگاه می‌باشد. بهترین محل نصب ماشین نصب ماشین ظرفشویی کنار سینک ظرفشویی می‌باشد. اگر فضای آشپزخانه‌ی شما طوری بود که امکان قرارگیری ظرفشویی در نزدیکی سینک وجود نداشت، بهتر است نزدیکترین مکان به سینک را برایش در نظر بگیرید.

مزایای قرارگیری ظرفشویی نزدیک سینک

قرارگیری ظرفشویی نزدیک سینک مزایای خود را دارد. دسترسی آسان به ظروف برای مواقعی که ظرف‌ها را از سینک به داخل ماشین ظرفشویی منتقل می‌کنیم. زیرا برای پاک کردن باقی مانده مواد غذایی از روی ظروف به سینک احتیاج است. به این صورت می‌توانید به راحتی ظروف را جابجا کنید، در مرحله بعد به شستشو و آبکشی آن‌ها بپردازید.

بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی، کنار آب چکان

با قرار گیری ظرفشویی در کنار آب چکان دیگر نیازی به مدام بین آب چکان و ظرفشویی در حرکت باشید. از مزایای دیگر آن صرفه جویی در وقت شما و جلوگیری از خیس شدن فرش می‌باشد. در زمان‌هایی که مهمان دارید به احتمال زیاد آشپزخانه شلوغ‌تر از قبل خواهد شد. در این صورت اگر ظرفشویی با آب چکان فاصله‌ی زیادی داشته باشد، امکان دارد در مسیر آب چکان و ظرفشویی ظرف از دست شما یا مهمان بیفتد. بنابراین بهتر است ماشین ظرفشویی نزدیک به فضای آب چکان باشد.

با مراحل نصب ماشین ظرفشویی در منزل آشنا شوید.

محل مناسب نصب ماشین ظرفشویی

نکات مهم در هنگام نصب ماشین ظرفشویی

اندازه ماشین ظرفشویی

قبل از مشخص کردن مکان برای ظرفشویی در قدم اول شما باید دستگاه را اندازه گیری کنید. اندازه ظرفشویی یا بر روی دفترچه راهنما درج شده است. در غیر این صورت شما می‌توانید از طریق سایت شرکت سازنده‌ و وارد کردن مدل دستگاه، اطلاعات مربوط به ابعاد ظرفشویی را مشاهده کنید. سپس مطابق با سایز دستگاه به دنبال مکان مناسبی برای آن باشید.

نزدیک لوله آب

بعد از انتخاب محلی مناسب برای ظرفشویی در قسمت پشت ماشین ظرفشویی باید به محل لوله‌های آب توجه کنید. با نزدیک بودن شیر آب و لوله‎ها اتصالات و نصب دستگاه راحت‌تر انجام می‌گیرد. بهتر است ظرفشویی را در سمت مخالف دست خود قرار دهید. برای درک بهتر به مثالی که می‌گوییم توجه کنید. برای مثال اگر شما چپ دست هستید و در هنگام جابجایی ظرف‌ها، ظرفشویی در جهت مخالف یعنی سمت راست قرار داشته باشد کار برای شما آسان‌تر خواهد بود. یادتان باشد قرارگیری لوازم خانگی در محل مناسب زمان شما را صرفه جویی کرده و آشپزخانه را مکانی لذت بخش برای انجام فعالیت‌هایتان می‌کند.

بهترین محل نصب ماشین لباسشویی
نزدیک لوله آب

ماشین ظرفشویی در جایی به دور از رفت و آمد

برای این که ظرفشویی را در جای مناسبی قرار دهید کارهای روزمره خود را در آشپزخانه تصور کنید تا فضا برای انجام همه‌ی کارها را داشته باشید و بتوانید آزادانه حرکت کنید. تصور کردن کارهای روزمره در داخل آشپزخانه ایده‌ای است که در انتخاب فضای مناسب برای لوازم خانگی بسیار کمک می‌کند. توجه داشته باشید بهتر است ماشین ظرفشویی را در کنار یخچال، گاز یا ورودی آشپزخانه قرار ندهید. زیرا در آن قسمت از آشپزخانه رفت و آمد زیاد بوده و با قرار گرفتن ظرفشویی در آنجا رفت و آمد را برای شما سخت می‌کند.

قرار دادن ماشین ظرفشویی در فضای آزاد

موتور موجود در ماشین ظرفشویی در حین استفاده از دستگاه گرم می‌شود. با قرارگیری ظرفشویی در محیطی نسبتاً آزاد گرمای ایجاد شده توسط موتور خارج می‌شود. به این نکته توجه کنید که دستگاه شما باید در فضای آزاد قرار بگیرد. سعی کنید دستگاه‌های دیگر را به ظرفشویی نچسبانید تا در اطراف ماشین ظرفشویی فضایی برای گردش هوا وجود داشته باشد.

قرارگیری در فضای سربسته

ماشین ظرفشویی جزو لوازم برقی موجود در آشپزخانه به حساب می‌آید و برای روشن شدن به برق نیاز دارد. پس این دستگاه را در فضای بسته قرار دهید تا بارش برف و باران موجب اتصال برق در این دستگاه نشود. یادتان باشد ظرفشویی در محیط‌های باز مانند حیاط، تراس یا بالکن نباشد تا از ایجاد آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. در صورت تمایل به آشنایی با برندهای ایرانی به مقاله بهترین ماشین ظرفشویی ایرانی مراجعه کنید.

حرف آخر

کاربران عزیزی که به دنبال بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی هستید این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود زیرا آموختید که ظرفشویی باید در محیط بسته قرار دهید به شرط آن که فضای کافی در آشپزخانه برای جابجایی و انجام فعالیت‌های روزانه شما باشد. همچنین فراموش نکنید که آن تا حد ممکن دستگاه را در نزدیکی لوازم دیگر یا در محل رفت و آمد قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *