مقالات

اندروید تی وی چیست و کاربرد آن چیست؟

اندروید تی وی چیست

کدام برند های تلویزیون از اندروید تی وی برخوردار هستند؟ اندروید تی وی چیست ؟ آیا می دانستید که اندروید یک سیستم عامل مخصوص تلویزیون است؟ سیستم عامل اندروید مخصوص تلویزیون های سونی، جی پلاس، ایکس ویژن، دوو و اسنوا می باشد. این سیستم عامل انواع بازی ها، برنامه های آموزشی، فیلم ها و سریال های آنلاین را در اختیار کاربران قرار می دهد و شما می توانید به تمامی محتویات مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه به کاربرد و ویژگی های منحصر به فرد این سیستم عامل بپردازیم.

اندروید تیوی چیست؟

اندروید تیوی سیستم عامل مخصوص تلویزیون های هوشمند می باشد که امکان نصب برنامه ها، بازی ها و تماشای فیلم ها و سریال های آنلاین را برای کاربران فراهم می کند. به وسیله ی این سیستم عامل می توانید به حجم زیادی از اطلاعات و محتویات مورد علاقه ی خود دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها در ساخت تلویزیون های خود از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. اندروید تیوی جستجوی امکانات و خدمات مختلف را در اختیار کار بر قرار می دهد.

معنی کلمه‌ی اندروید

اندروید یک کلمه یونانی به معنای ربات شبه انسان، آدم ماشینی یا ربات می باشد. اندروید نام سیستم عاملی است که برای گوشی های هوشمند، تبلت ها و همچنین تلویزیون های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. گوگل در سال ۲۰۱۴ این سیستم عامل را ارائه داده است و لوگوی این سیستم عامل یک ربات به شکل انسان می باشد.

کاربرد اندروید تی وی چیست؟

اندروید تیوی همان نرم افزار اندروید می باشد. اندروید تیوی امکان نصب انواع مختلف برنامه ها و اپلیکیشن ها، بازی با کیفیت پلی استیشن را فراهم می کند. این سیستم عامل برای ارائه ی انواع مختلف عکس ها و فیلم ها متکی به گوگل پلی استور می باشد اما جستجو را از میان تمام ارائه دهندگان خدمات آنلاین به انجام می رساند. به طور مثال اگر می خواهید در تلویزیون به تماشای فیلم بپردازید، در بین ارائه دهندگان خدمات فیلم و ویدیو های آنلاین محتوای متناسب با آن چه که شما می خواهید را پیدا کرده و در دسترس شما قرار می دهد. انواع مختلف برند تلویزیون مانند تلویزیون جی پلاس از سیستم عامل اندروید برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ی بهترین سیستم عامل تلویزیون مراجعه کنید.

کاربرد اندروید تی وی

تماشای فیلم و سریال با استفاده از اندروید تیوی

اندروید تی وی این امکان را برای شما فراهم می کند تا با نصب برنامه های مختلف مانند نتفلیکس، نماوا و فیلیمو سریال ها و فیلم های مورد علاقه ی خود را تماشا کنید. برای تماشای برنامه های مورد علاقه ی خود باید به صورت دوره ای اقدام به خرید اشتراک کنید.

پخش یا میرورینگ صفحه گوشی و لپ تاپ به اندروید تی وی

می توانید صفحه ی گوش یا لپ تاپ خود را بر روی تلویزیون پخش و تماشا کنید. اندروید تیوی هم مانند کروم کست اتصال بی سیم بین دو دستگاه را امکان پذیر می کند.

بازی در اندروید تی وی

با اندروید تی وی به بسیاری از بازی ها دسترسی داشته و با استفاده از ریموت کنترل می توانید در تلویزیون بازی کنید. نکته ی جالب این است که تلویزیون اسنوا از سیستم عامل اندروید برخوردار بوده و تمامی موارد بالا برای سیستم عامل تلویزیون های اسنوا نیز صدق می کند.

وب گردی و جستجو در گوگل

بنظر شما یکی دیگر از کاربردهای اندروید تی وی چیست؟ کاربرد دیگر اندروید تی وی وب گردی در سایت های مختلف می باشد. شما می توانید به جستجوی هر موضوعی بپردازید و مطالب دلخواه خود را مطالعه کنید.

مزایای اندروید تی وی چیست؟

  • تماشای فیلم و سریال
  • وب گردی در سایت های مختلف
  • استفاده از لانچر ها و رابط های کاربری
  • نصب انواع برنامه ها
  • نصب و انجام بازی های مختلف
  • مدیریت فایل ها در تلویزیون
مزایای-اندروید-تی-وی-چیست

برنامه های اندروید تیوی

Netflix

یکی از ارائه دهندگان فیلم و سریال در سراسر جهان می باشد. در بین همه ی افراد شناخته شده است و کمتر کسی ممکن است از وجود این برنامه اطلاعی نداشته باشد. برای دسترسی به فیلم های نتفلیکس باید به صورت دوره ای اشتراک خریداری کنید.

Google Chrome

کروم یک مرورگر اینترنتی محسوب می شود که امکان دسترسی به حجم عظیمی از اطلاعات را برای شما فراهم می کند، این برنامه در لپ تاپ نیز مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر فیلم ها می توانید به مطالب و وب های مورد علاقه ی خود نیز دسترسی داشته باشید.

MX Player

یکی از برنامه های سیستم عامل اندروید است که به خوبی از فرمت های مختلف فیلم ها و زیرنویس آن ها پشتیبانی می کند.

BitDefender

این برنامه یک آنتی ویروس است و با اتصال کارت حافظه به دستگاه شما به صورت خودکار شروع به اسکن و ویروس کشی می کند. این آنتی ویروس امنیت سیستم شما را بالا برده و در دو فرمت رایگان یا پولی در دسترس می باشد.

Blokada

با استفاده از این برنامه شما می توانید آگهی ها و تبلیغات آزار دهنده در بین برنامه های تلویزیون را بلاک کنید. خبر خوب این است که این برنامه رایگان بوده و از سیستم شما در برابر بد نرم افزار ها محافظت می کند.

ES File Explorer

این برنامه فایل های موجود بر روی سیستم عامل را کنترل و بهینه سازی می کند. از مزیت های دیگر این برنامه اشتراک گذاری فایل ها و دسترسی به فضای ابری می باشد.

Spotify

با استفاده از این برنامه به میلیون ها آهنگ و محتواهای مختلف از هنرمندان دسترسی خواهید داشت. با ثبت نام در این برنامه به صورت رایگان امکان دسترسی به انواع پادکست ها و سرویس های استریم برای شما فراهم می شود.

WatchESPN

این برنامه مناسب برای علاقه مندان به مسابقات ورزشی می باشد و تمامی مسابقات در سطح جهان را پخش می کند. از طریق این برنامه می توانید به رویدادهای ورزشی دسترسی داشته و خلاصه ی مسابقات را دنبال کنید. 

WiFi Analyzer

به وسیله ی این برنامه می توانید وای فای خود را بهینه سازی کرده و شبکه های موجود را اسکن کنید.

Kodi

این برنامه ی رایگان از طریق USB و هارد محتواهای صوتی و تصویری را به صورت اینترنتی دانلود یا پخش می کند.

برنامه-های-اندروید-تیوی

بازی های اندروید تیوی

اندروید تیوی شامل بازی های مختلفی از جمله Badland، Orbia، GTA، Mars و.. می باشد که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. بازی های اندروید تیوی به دلیل سلیقه ی متفاوت افراد از نظر داستان و سطح گرافیک متنوع است. با مطالعه ی مقاله ی تلویزیون مخصوص بازی می توانید با بهترین و با کیفیت ترین تلویزیون هایی که مناسب برای بازی هستند آشنا شوید.

تشخیص اندروید تیوی اصل

بهترین راه برای تشخیص اندروید تیوی اصل خرید از برندهای معتبر می باشد. اندروید تی وی های موجود در بازار شامل اندویا، ریزر فورج، نکسوس پلیر و شیائومی هستند. اندویا عنوان بهترین اندروید تیوی را به خود اختصاص داده زیرا از سرعت و پشتیبانی خوبی برخوردار است اما پشتیبانی ریزر فورج می تواند آزار دهنده باشد. شیائومی باکس نیز یک اندروید تی وی با قیمت مناسب است.

اندروید تی وی باکس چیست؟

برای پاسخ به سوال اندروید تی وی باکس چیست در ابتدا بهتر است با تی وی باکس ها آشنا شوید. تی وی باکس ها امواج تلویزیونی را دریافت و تبدیل به حالت پخش در تلویزیون می کنند که در ایران از تی وی باکس ها به عنوان گیرنده دیجیتال استفاده می کنند. اندروید باکس ها زیر مجموعه ی تی وی باکس ها هستند، البته به آن ها اندروید تی وی باکس نیز گفته می شود. بنابراین اندروید باکس دستگاهی است مجهز به سیستم عامل اندروید که به تلویزیون متصل می شود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت اندروید تیوی

سخت افزار اندروید تیوی

سخت افزار ها عوامل تاثیر گذار بر قیمت اندروید باکس ها هستند، سخت افزار هایی مانند حافظه داخلی، رم و پردازنده نقش مهمی در عملکرد اندروید تی وی دارند. در اندروید باکس هایی که از قیمت کمتری برخوردار هستند، پردازنده های ارزان قیمت موبایل به کار رفته است. برعکس اندروید باکس هایی که از قیمت بالاتری برخوردار هستند، سخت افزار قوی تری در آن ها به کار رفته است.

لوازم جانبی اندروید تی وی

داخل بسته ی اندروید باکس های ارزان تر چهار کابل با یک ریموت کنترل وجود دارد اما اندروید باکس های گران قیمت تر از کابل های با کیفیت تری برخوردار هستند.

پورت های ورودی و خروجی اندروید تی وی

اندروید باکس هایی که قیمت بالاتری دارند حداقل از پورت HDMI، پورت USB و حافظه خارجی SD برخوردار هستند حتی برخی از اندروید باکس ها از سیم کارت نیز پشتیبانی می کنند.

لانچر اندروید تیوی چیست؟

در همان بخش Home اندروید تیوی محسوب می شود، با روشن کردن تلویزیون شما با لانچر مواجه می شوید. لانچر صفحه ای است که برنامه های اندروید تی وی را به ترتیب نشان می دهد. به زبان دیگر لانچر در اندروید مشابه دسکتاپ در ویندوز است. البته در برخی مواقع تولید کنندگان اندروید باکس که مجهز به اندروید تی وی هستند، به صورت اختصاصی لانچر های مخصوص خود را می سازند. برای مثال لانچر Net Box Launcher مخصوص شرکت نت باکس می باشد.

لانچر اندروید تیوی چیست؟

حرف آخر

اندروید تیوی یک سیستم عامل مخصوص نصب برنامه ها، بازی ها و فیلم های انلاین می باشد. در حال حاضر برندهای جی پلاس، ایکس ویژن، اسنوا و دوو دارای سیستم عامل اندروید می باشند. اندروید تی وی مانند سیستم عامل اندروید یا IOS گوشی می باشد البته با این تفاوت که در تلویزیون ها به کار رفته است و به همین علت به آن اندروید تی وی گفته می شود. همچنین از طریق اندروید تی وی می توانید در سایت های مختلف مطالب دلخواه خود را جستجو کرده و مطالعه کنید.

سوالات متداول

اندروید تیوی چیست و چه کاربردی دارد؟

یک سیستم عاملی است که از طریق آن می توانید به وب گردی، تماشای فیلم، نصب بازی و برنامه ها بپردازید.

آیا می توان در اندروید تی وی نتفلیکس، نماوا و فیلیمو تماشا کرد؟

بله، می توانید از طریق مرورگر به سایت نماوا یا فیلیمو مراجعه کنید یا این برنامه ها را نصب کنید، سپس به تماشای فیلم و سریال های مورد علاقه ی خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *