مقالات

طریقه نصب تلویزیون روی دیوار معمولی

نصب تلویزیون روی دیوار

گاهی پیش می‌آید که برای ایجاد تنوع در دکوراسیون منزلتان یا بعد از خرید تلویزیون، اقدام به نصب تلویزیون روی دیوار کنید. محل مناسب برای نصب تلویزیون، منظور مکانی مانند پذیرایی و اتاق نیست. قطعاً اینکه تلویزیون را کجا نصب شود از قبل مکان را در نظر گرفته اید، منظور انتخاب دیوار مناسب است. باید توجه داشته باشید دیواری که انتخاب می‌کنید در آن نور انعکاس پیدا نکند. عواملی مانند ارتفاع، نور، امکان چیدمان وسایل نشیمن و مبلمان در انتخاب دیواری که می‌خواهید بر روی آن تلویزیون نصب کنید، تأثیر گذار هستند. تلویزیون جزو لوازم خانگی عمومی است باید در جایی قرار گیرد که همه‌ی اعضای خانواده در هر زمانی که دوست دارند از آن استفاده کنند. نکته‌ی قابل توجه تنظیم کردن ارتفاع تلویزیون بر اساس خط دید افراد است. به این صورت هنگامی که فرد نشسته است باید سر آن فرد با وسط تلویزیون در یک راستا باشد. 

طریقه-نصب-تلویزیون-روی-دیوار-معمولی-

طریقه نصب تلویزیون به دیوار 

قبل از انجام کاری باید به دفترچه راهنما مراجعه کرده و به مطالعه‌ی دستورالعمل نصب بپردازید. پس  از آن محلی که برای تلویزیون روی دیوار انتخاب کردید را با پیچ‌ها علامت گذاری کنید. محل های مورد نظر را به کمک پایه نگهدارنده که با توجه به سایز تلویزیون متفاوت است، علامت گذاری می‌شوند. فاصله‌ی تلویزیون از سطح زمین را اندازه گیری کرده و فاصله‌ی مناسب را مشخص کنید، اندازه گیری بهتر است قبل از سوراخ کردن یا دریل کاری روی دیوار باشد. در این مرحله با دریل روی دیوار محل‌هایی که علامت گذاری کردید را سوراخ کنید، رول‌پلاک را در محل قرار دهید. با دقت سوراخ‌هایی که ایجاد می‌کنید عمق ۵۰ و قطر ۱۰ میلی‌متر داشته باشند. یکی از مراحل نصب روی دیوار این است که براکت را روی دیوار قرار دهید. تلویزیون را در مکان خود با استفاده ده از واشرها و پیچ‌های مخصوص محکم کنید.

توجه کنید که واشرها، پیچ‌ها و بوش پلاستیکی با پشت تلویزیون متناسب و متقارن باشند. باید براکت را در پشت صفحه‌ی تلویزیون وصل کنید. بعد از نصب براکت بر روی دیوار قرار گرفتن درست آن را بر روی دیوار بررسی کنید. مشاهده‌ فیلم نصب تلویزیون روی دیوار می‌تواند کمک کننده باشد. این کار توسط دو شخص انجام شود بهتر است و پس از اطمینان می‌توان تلویزیون را رها کنید. شما با دستگیره های متصل به براکت می‌توانید زاویه را تعیین کنید و براکت را در جای درست تنظیم کنید و بهتر است هر دو ماه یک‌بار شما براکت و پایه را چک کنید. نکاتی است که خدمتتان می‌گوییم شما این امکان را دارید برای نصب از پایه دیواری هم استفاده کنید با پایه دیواری می‌توانید ارتفاع، زاویه افقی و عمودی را تغییر دهید. زمانی که می‌خواهید نصب کنید از قرار دادن تلویزیون کنار شومینه و رادیاتور اکیداً خودداری کنید.

نصب تلویزیون روی دیوار گچی

دیوارهای گچی در کل مقاومت زیادی ندارند، اگر تازه ساخت هم باشند فرایند نصب و سوراخ کاری آسان‌تر انجام می‌شود. نصب تلویزیون روی دیوار گچی مراحل خود را دارد که آن را خدمت شما توضیح می‌دهیم. سه نظام دریل که مشخص کردید را با قرار دادن مته در این سه نظام دریل، به همراه آچار مخصوصی که دریل دارد، سه نظام را سوراخ کنید. مراقب باشید تا گیربکس را بر روی حالت چکشی قرار ندهید تا سوراخی بر روی دیوار ایجاد می‌کنید بیش از اندازه گشاد نباشد. در حالت چکشی امکان دارد که براکت با تحمل وزن تلویزیون شل بشود و سقوط کند. برای ایجاد سوراخ روی دیوار گچی دریل را حتماً در حالت عادی قرار دهید. فرایند سوراخ کاری که به اتمام رسید، با قرار دادن رول پلاک‌ها در داخل سوراخ هایی که ایجاد کردید، سپس پیچ را داخل رول پلاک بگذارید و چند دور پیچ‌ها را سفت کنید.

برای قرار گرفتن دقیق رول پلاک داخل سوراخ با چکش چند ضربه به آن بزنید. بعد از انجام این اقدامات پیچ ها را باز کنید. هنگامی که پایه دیواری را روی رول پلاکی که نصب کردید قرار دادید، پیچ‌ها را با واشر فلزی ببندید. بعد از نصب پایه دیواری، وزن خود را با دستتان روی پایه بیندازید تا از محکم بودن ان اطمینان حاصل کنید. در این صورت براکت دیواری نباید از دیوار فاصله پیدا کند و شل شود. پس از بررسی محکم بودن پایه دیواری، نوبت آن رسیده است که تلویزیون را روی پایه قرار دهید. به زیر تلویزیون بروید و دو عدد پیچی که آنجا قرار دارد را سفت کنید. این دو پیچ سینی پایه نصب شده بر روی دیوار را به پایه های نصب شده به تلویزیون متصل می‌کند. بدون باز کردن پیچ‌ها برداشتن تلویزیون از روی پایه امکان پذیر نیست و میزان امنیت تلویزیون بالا می‌رود. 

نصب-تلویزیون-روی-دیوار-گچی

نصب تلویزیون منحنی روی دیوار و مقایسه آن با تلویزیون‌های صفحه تخت

این تلویزیون‌ها مجهز به پایه های متحرک هستند و پایه‌ها به تلویزیون‌های منحنی این امکان را می‌دهند تا در زوایای مختلف قرار گیرند اما به علت انحنایی که دارند، فضای زیادی را اشغال می‌کنند. اگر قصد نصب تلویزیون منحنی روی دیوار را دارید، این تلویزیون‌ها گزینه مناسبی نیستند. در نتیجه نصب تلویزیون‌های صفحه باریک بر روی دیوار مناسب و ساده‌تر است. زیرا خطوط مستقیم با نمای پشتی تطبیق داده شده اند. در این صورت نصب تلویزیون‌های صفحه تخت روی دیوار جلوه بهتر و زیباتری به منزل شما می‌دهد. 

ارتفاع نصب تلویزیون بر روی دیوار باید چقدر باشد؟

فاصله مناسب از زمین برای نصب تلویزیون از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. ارتفاع متناسب با سایز کاناپه و تلویزوین شما اندازه گیری می‌شود. برای اینکه شخصی که مدت زیادی بر روی مبل نشسته و به تماشای تلویزیون می‌پردازد به گردن و کمر درد نگیرد مناسب ترین حالت این است که ارتفاع فرد حدود ۱۰۵ سانتی‌متر باشد. در کل باید ارتفاع تلویزیون از سطح زمین حدوداً ۱۰۵ سانتی‌متر باشد.

کاناپه‌ها و مبل‌های معمولی خانگی بین ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر ارتفاع دارند. در نظر بگیرید که فاصله‌ی کاناپه ای که شما و هر یک از اعضای خانواده از آن استفاده می‌کنید با تلویزیون تقریباً ۳ و نیم متر باشد. این مقدار فاصله پرکاربرد و رایج در بین افراد می‌باشد. در مورد نصب تلویزیون بزرگ روی دیوار باید گفت که فاصله‌ی استاندارد برای مشاهده تلویزیون‌های بزرگ مثلاً تلویزیون 55 اینچ به بالا تقریباً بین ۱۶۰ تا ۳۲۰ سانتی‌متر است. 

طریقه-نصب-تلویزیون-به-دیوار 

مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار 

مزایای نصب تلویزیون روی دیوار

با نصب تلویزیون به دیوار با اشغال فضای کمتر در استفاده از فضا صرفه جویی می‌شود. قرار گرفتن تلویزیون بر روی دیوار چیدمان و دکوراسیون خاصی به محیط می‌دهد. در این صورت شما می‌توانید با استفاده از طبقات شلف، دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید. بعضی از خانواده‌ها یا اقوام آنها که کودک دارند و تازه راه رفتن را یاد  گرفته است بسیار کنجکاو هستند تا به همه‌ی وسیله ها دست بزنند. در چنین مواقعی برای به خطر نیفتادن کودکان، شما با نصب تلویزیون روی دیوار ارتفاعی ایجاد می‌کنید تا کودک نتواند به صفحه نمایش و دکمه‌های تلویزیون دست بزند. این موارد از مزیت‌های نصب تلویزیون به دیوار بودند.

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

اما درمورد معایب قرار دادن تلویزیون به دیوار، به علت بالا گرفتن سر گردن درد ایجاد می‌شود. با رعایت ارتفاع مناسب و چیدمان کاناپه می‌توان این مشکل را حل کرد. در صورت مستأجر بودن شما با صاحب خانه برای سوراخ کردن دیوار هماهنگ کنید. ثابت ماندن تلویزیون در یک جهت بعد از نصب جزو معایب است که البته با تهیه کردن پایه چرخی این مسئله را رفع کنید. اگر فردی هستید که لوازم منزلتان را هر ازگاهی جابجا می‌کنید. با نصب تلویزیون به دیوار از نمی‌توانید تلویزیون را جابجا کنید. به دلیل قرار گرفتن تلویزیون در ارتفاع بالا و گرم بودن هوا در سمت بالا، گرمای بخاری و شوفاژ باعث طول عمر کمتر تلویزیون می‌شود.

حرف آخر

برای صرفه جویی در فضا‌ی خانه به جای استفاده از میز تلویزیون، معمولا تلویزیون را به دیوار نصب می‌کنند. نصب تلویزیون روی دیوار جلوه خاص و زیبایی نیز به دکوراسیون خانه می‌دهد. برای انجام این کار دیوار مناسب دیواری است که به اندازه کافی محکم باشد، در معرض نور زیاد قرار نداشته باشد و نور شدید به آن نتابد. برای نصب تلویزیون به دیوار تجهیزات محکم و استانداردی تهیه کنید و یادتان باشد که تلویزیون در ارتفاع استاندارد قرار بگیرد. در این مطلب همه‌ی این موارد را مرحله به مرحله باهم بررسی کردیم. خوشحال می‌شویم سؤالات و تجربیات خود را با فروشگاه خانه سپید در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *