مقالات

روش تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی با 8 روش کاربردی

تشخیص-تلویزیون-اصل-از-تقلبی

تلویزیون جزو لوازم خانگی محبوب و پرمصرفی می‌باشد که در هر خانه‌ای جا خوش کرده است. تلویزیون به صورت روزانه برای سرگرمی، آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. امکانات و کیفیت از جمله عواملی هستند که بر روی قیمت تلویزیون تأثیر می‌گذارد. برخی از فروشندگان برای کسب سود بیشتر از خریدار به‌جای تلویزیون‌های اصلی و با کیفیت تلویزیون‌های بی کیفیت را با قیمت بالاتر به مشتری می‌فروشند. به همین منظورنکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی می‌باشد. در ادامه به انواع مختلف روش تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی می‌پردازیم.

چگونگی-تشخیص-تلویزیون-اصل-از-تقلبی

نکات مهم در نحوه تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

با رعایت کردن نکاتی که در ادامه قرار است برای شما توضیح دهیم باعث می‌شود تا از ضررهای جبران ناپذیری که ممکن است برایتان رخ دهد جلوگیری کرده و پس از تشخیص اصالت تلویزیون آن را با قیمت مناسب خریداری کنید.

اگر قصد خریدن تلویزیون دارید حتما مقاله راهنمای خرید تلویزیون را هم مطالعه کنید.

بسته بندی و ظاهر تلویزیون در تشخیص تلویزیون اصل

ابتدایی ترین روش تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی توجه به بسته بندی محصول است. نکته قابل توجه این است به وجود لوگو بر روی جعبه‌های بسته بندی کالا دقت داشته باشید. کالاهای اورجینال با کیفیت و بدون هیچ نقصی بسته بندی می‌شوند در مقابل تلویزیون‌های تقلبی در ظاهر و بسته بندی خود دارای نقص‌هایی هستند که با دقت بیشتر متوجه این نقص‌ها خواهید شد.

روش-تشخیص-تلویزیون-اصل-از-تقلبی

اطلاع از مدل تلویزیون

شما این امکان را دارید تا با جستجوی مدل تلویزیون خود در مرورگر به سایت تولید کننده محصول بروید. پس از ورود به سایت سازنده محصول را ازنظر طراحی ظاهری و امکانات با تلویزیون خود مقایسه کنید، قطعاً این مقایسه به شما بسیار کمک خواهد کرد. اگر تلویزیون شما با کالای موجود در سایت ازنظر ظاهر و امکانات مطابقت داشت، خبر خوب این است که شما در تشخیص اصالت تلویزیون خود موفق بوده‌اید. یادتان باشد در صورت وجود کوچک‌ترین تفاوت میان دو محصول می‌تواند نشان‌دهنده تقلبی بودن تلویزیون شما باشد. در سایت شرکت سازنده تلویزیون تمام مدل‌های برند مورد نظر وجود دارد. این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که مدل تلویزیونی که خریداری کرده‌اید در سایت یافت نشود احتمال دارد تلویزیون شما اصل نباشد.

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی ؟ تمام جوانب آن را در مقاله مربوط به شما گفته ایم.

بررسی اندازه تلویزیون در تشخیص تلویزیون اصل از قلابی

توجه به اندازه تلویزیون از خرید کالای تقلبی جلوگیری می‌کند. در صورتی که سایز تلویزیون شما با آنچه در سایت اصلی دستگاه مشاهده کرده‌اید تفاوت دارد به این منظور است که کالای خریداری شده اصل نیست.

توجه به ریموت کنترل در تشخیص تلویزیون اصلی

نکته‌ی دیگری که بهتر است به آن توجه داشته باشید ریموت کنترل تلویزیون است. ظاهر و دکمه‌های کنترل را به خوبی بررسی کنید. لوگوی برند تلویزیون شما باید بر روی کنترل درج شده باشد.

نحوه-تشخیص-تلویزیون-اصل-از-تقلبی

توجه به امکانات برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

یکی از موارد دیگری که در تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی به شما کمک خواهد کرد، امکانات موجود در تلویزیون می‌باشد. برای درک بهتر این موضوع برای شما مثال می‌زنیم. شما زمانی که به سایت برند تلویزیون خود مراجعه کرده‌اید امکانات آن را از قبیل اتصال به بلوتوث، وای فای، امکان وب گردی و نمایش صفحه موبایل بر روی تلویزیون را مشاهده می‌کنید و با آن‌ها آشنا می‌شوید. در حالی که این امکان وجود دارد تا قابلیت‌های گفته شده در تلویزیون شما وجود نداشته باشند با توجه به همین امر به تقلبی بودن کالای خود پی می‌برید.

تشخیص-اصالت-تلویزیون

استعلام شماره سریال برای برطرف شدن شک از تقلبی بودن تلویزیون

استعلام شماره سریال محصول از مواردی است که به چگونگی تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی کمک خواهد کرد. شماره سریال در قسمت پشتی تلویزیون، روی برگه‌های گارانتی و بر روی کارتن آن درج شده است. البته باید همه‌ی این شماره سریال‌ها با یکدیگر یکسان باشند. توصیه ما به شما این است تا با مراجعه در قسمت تنظیمات شماره سریال دستگاه را بیابید و با کارتن، برگه گارانتی و قسمت پشتی تلویزیون مقایسه کنید تا به تشخیص اصالت تلویزیون خود بپردازید.

غلط‌های املایی در تشخیص تلویزیون تقلبی

غلط املایی از جمله مواردی است که باید به آن نیز توجه کنید. اگر کلمه‌های چاپ شده بر روی بسته بندی دارای غلط املایی یا گرامری باشد نشان دهنده‌ی بی‌دقتی شرکت سازنده محصول است و معیاری برای تشخیص اصالت محصول به‌حساب می‌آید.

بررسی کد محصول برای متوجه شدن اصلی بودن تلویزیون

بررسی کد محصول از مهم‌ترین اقدامات برای پاسخ به چگونگی تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی می‌باشد. بر روی بسته بندی تلویزیون کد آن چاپ شده است و بهتر است بدانید که هر مدل دارای یک کد مشخصی می‌باشد. بارکد محصول تمامی اطلاعات از قبیل سری ساخت، سایز تلویزیون و کشور سازنده را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

تهیه تلویزیون از فروشگاه معتبر برای اطمینان از خرید تلویزیون اصلی

زمانی که با چگونگی تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی مواجه می‌شوید توصیه ما به شما بهترین راه یعنی خرید تلویزیون از یک فروشگاه معتبر می‌باشد. شما این امکان را دارید برای جلوگیری از ضرر مالی در هنگام خرید تلویزیون، محصول مورد نظر خود را از یک فروشگاه معتبر مانند فروشگاه خانه سپید خریداری کنید. فروشگاه خانه سپید با ارائه محصولات با کیفیت و ضمانت اصل بودن کالا تجربه‌ی یک خرید فوق‌العاده را برای شما فراهم می‌سازد.

حرف آخر

امروزه متأسفانه برخی از فروشنده‌ها برای سود بیشتر ممکن است به فکر توزیع جنس تقلبی باشند. بنابراین هنگام خرید تلویزیون نیاز است بدانید چگونه تلویزیون اصل را از تقلبی تشخیص دهید. با رعایت موارد ذکر شده در بالا مانند توجه به بسته بندی، بارکد، شماره سریال و ابعاد تلویزیون شما در تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی موفق خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *