مقالات

با مراحل نصب ماشین ظرفشویی در منزل آشنا شوید

نصب-ماشین-ظرفشویی

آیا شما هم به دنبال نحوه نصب ماشین ظرفشویی هستید؟ به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خرید و نصب ظرفشویی باید محل قرارگیری آن را انتخاب کرده باشید اما هیچ ایرادی ندارد که برای نصب ظرفشویی به مقاله ما مراجعه کرده‌اید. یک سری موارد وجود دارند که بهتر است قبل از نصب دستگاه بدانید و رعایت کنید زیرا نصب غیر اصولی این دستگاه باعث ایجاد لرزش و صدای زیاد می‌شود. همچنین ممکن است به همین دلیل فرایند تخلیه به درستی انجام نشود و ظروف به خوبی شسته نشوند.

مراحل آماده‌سازی برای نصب ماشین ظرفشویی

قبل از نصب ظرفشویی اقداماتی وجود دارد که ظرفشویی را برای نصب آماده می‌کنند.

آماده‌سازی هنگام قرارگیری در کنار کابینت

باید در بین ظرفشویی دیوارها و کابینت‌های اطراف فاصله‌ی کافی را ایجاد کنید. بهتر است این فاصله به میزان ۵ سانتی‌متر باشد. برای درک راحت‌تر باید خدمت شما گفت که باید ماشین ظرفشویی از دیوار اندازه‌ی ۵ سانتی‌متر فاصله داشته باشد. ما بین ظرفشویی و فضای پشت آن باید فضایی برای قرارگیری شلنگ تخلیه در نظر داشته باشید. در مقاله‌ی دیگر خدمتتان گفتیم که بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی نزدیک به سینک می‌باشد. در این صورت دستگاه در نزدیکی لوله آب ورودی و لوله فاضلاب قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به راحتی اتصالات لازم را انجام دهید. اگر کابینت‌های شما چوبی است ظرفشویی در جایی دور از کابینت قرار دهید. زیرا بخار تولید شده در حین شستشوی ظروف باعث باد کردن و آسیب رسیدن به کابینت می‌شود.

 در صورتی که با محدودیت مکان مواجه شدید و چاره‌ی دیگری نداشتید می‌توانید کابینت چوبی را با پوشش رنگی بپوشانید. همچنین توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از عرق کردن دستگاه از پلاستیک درزگیر یا لایه‌های ابری برای پوشاندن بدنه ظرفشویی استفاده کنید.

آماده‌سازی هنگام قرارگیری در کنار کابینت

ضد آب کردن چوب‌های اطراف ماشین ظرفشویی

در صورتی که اطراف ظرفشویی وسایلی از جنس چوب خام وجود دارد، باید آن را ضد آب کنید. به دلیل آن که چوب خام فاقد پوشش خارجی و هرگونه رنگ است، در نتیجه در تماس با آب به احتمال زیاد پوسیده می‌شود. برای جلوگیری از پوسیدگی چوب در برخورد با آب چوب‌ها را با رنگ‌های ضد آب رنگ کنید یا آن‌ها را بپوشانید.

سیم کشی برای نصب ماشین ظرفشویی

قبل از نصب نحوه سیم کشی دستگاه امر مهمی است که در ادامه توضیح می‌دهیم. قبل از نصب دستگاه بهتر است از طریق یک وسیله برقی پریز برق را امتحان کنید تا از جریان برق در مدار آن اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که پریز برق باید دارای فیوز پانزده آمپری باشد. هرگز چندین دو شاخه را در یک پریز استفاده نکنید بهتر است برای یک دوشاخه از یک پریز استفاده کنید. دستگاه باید با پریز برق حدود ۱ الی ۲ متر فاصله داشته باشد. به این نکته توجه کنید که سیم برق دستگاه را هرگز نکشید و پریز باید دور از دسترس شما باشد.

سیم کشی برای نصب ماشین ظرفشویی

آماده‌سازی ماشین ظرفشویی

بعد از این که ظرفشویی را از کارتن خارج کردید باید آن را به پشت بخوابانید.سپس به سراغ پایه‎ها بروید و آن را باز کنید. نکته‌ی مهم این که ارتفاع ماشین ظرفشویی نباید از ۸۵ سانتی‌متر بیشتر باشد. در صورتی که ارتفاع ظرفشویی بیشتر از کابینت است پایه‌های زیرین دستگاه را کوتاه کنید. اگر ارتفاع کمتر از کابینت است می‌توانید پایه‌های زیرین را بلندتر کنید.

نکات طریقه نصب ماشین ظرفشویی

یکی از موارد مهم برای نصب دستگاه اندازه گیری خود ظرفشویی می‌باشد. زمانی که می‌خواهید ظرفشویی را در مکان از قبل تعیین شده قرار دهید مراقب سیم برق یا شلنگ تخلیه دستگاه باشید تا در زیر آن قرار نگیرد و کشیده نشود. می‌توانید شلنگ تخلیه را از داخل کابینت رد کنید و سیم برق را از پشت خارج کنید سپس دستگاه را با آرامی به سمت عقب هدایت کنید.

نحوه نصب شلنگ تخلیه

برای این که آب به خوبی تخلیه شود بهتر است شلنگ تخلیه در ارتفاع ۹۰ سانتی‌متری قرار بگیرد. توجه داشته باشید که شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی باید به لوله فاضلاب در زیر سینک وصل شود. از این امر اطمینان حاصل کنید تا شلنگ تخلیه از سمت دستگاه تا لوله فاضلاب کج نشده باشد. قبل از اتصال شیلنگ زانویی را کاملاً تمیز کنید تا انسداد در لوله برطرف شود. شلنگ باید کاملاً بسته باشد زیرا زمانی که به زانویی وصل می‌کنید از انتشار بوی فاضلاب جلوگیری شود. برای محکم کردن شیلنگ می‌توانید یک رابط از ابزار فروشی‌ها تهیه کنید.

نحوه-نصب-شلنگ-تخلیه

بلند کردن شلنگ تخلیه

ممکن است شلنگ تخلیه کوتاه باشد و به لوله فاضلاب نرسد، این امکان برای شما وجود دارد تا شلنگ تخلیه را بلندتر کنید. بست مخصوص شیلنگ در فروشگاه‌های ابزارآلات موجود است. بعد از تهیه بست مخصوص و اتصال آن به شلنگ با یک گیره اتصال آن‌ها را محکم‌تر کنید تا از نشت آب جلوگیری شود.

آموزش نصب شیر ظرفشویی

برای چگونگی نصب شیر آب ظرفشویی در ادامه با ما همراه باشید. به این نکته توجه کنید که شلنگ آب باید کاملاً سالم و بدون سوراخ باشد.

قبل از اتصال شلنگ، ظرفی در زیر شیر قرار دهید و آن را باز کنید تا رسوبات باقی‌مانده خارج شوند. شلنگ آب دستگاه را به شیر ورودی که در زیر سینک قرار دارد وصل کنید. با استفاده از یک نوار تفلون اتصال شلنگ آب ظرفشویی به شیر آب را کاملاً سفت کنید تا مانع نشت آب شود. بعد از اتصال شلنگ آب ظرفشویی برای اطمینان از عدم نشتی آب شیر آب را باز کنید تا آب از شلنگ عبور کند. این نکته را نیز در نظر بگیرید در صورتی که دمای از ۶۵ درجه کمتر باشد، باید شلنگ آب را به شیر آب سرد وصل کنید.

آموزش-نصب-شیر-ظرفشویی

تراز کردن ماشین ظرفشویی

اگر ظرفشویی را نصب کردید و متوجه شدید که درب آن به سمت چپ یا راست متمایل است این امر به این معنا است که پایه‌ها تنظیم نشده و دستگاه تراز نمی‌باشد. اگر درب ظرفشویی به سمت راست متمایل است باید پایه‌های سمت چپ دستگاه را به سمت عقب و خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا ارتفاع به درستی تنظیم شود و در نهایت درب دستگاه در جای درستی قرار بگیرد.

در صورتی که متمایل بودن درب دستگاه شما به سمت چپ باید پایه راست را به سمت عقب در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا ارتفاع آن به درستی تنظیم شود و درب در موقعیت مناسبی قرار بگیرد. بعد از انجام این اقدامات اگر هنوزم درب ظرفشویی به یکی از این دو طرف متمایل است. آن‌قدر این مراحل را تکرار کنید تا چسبندگی، صدای غیر عادی و تمایل درب به یکی از این دو سمت چپ یا راست از بین برود.

تراز-کردن-ماشین-ظرفشویی

بررسی بعد از نصب

بعد از این که ظرفشویی را نصب کردید اولین اقدام این است شیلنگ آب را از نظر سفت بودن و پیچ خوردگی بررسی کنید. سپس دوشاخه را به پریز وصل کرده و دستگاه را روشن کنید. ظرفشویی را روی حالت شستشوی سریع قرار دهید و اجازه دهید یک بار بدون ظروف دستگاه کار کند. با انجام این کار شما از سالم بودن دستگاه مطمئن و از نشتی با خبر می‌شوید. اگر قصد خرید دارید مقاله بهترین ماشین ظرفشویی ایرانی در انتخاب محصول به شما کمک خواهد کرد.

حرف آخر

برای این که بتوانید سال‌ها از ماشین ظرفشویی خود به خوبی استفاده کنید نیاز است باید یاد بگیرید تا ظرفشویی را به طرز درستی نصب کنید. در این مطلب روش نصب ماشین ظرفشویی برای شما توضیح داده شد تا با آگاهی کامل و رعایت یک سری نکات به نصب دستگاه بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *