مقالات

آموزش تمیز کردن صفحه تلویزیون

تمیز-کردن-صفحه-تلویزیون

آیا شما هم به دنبال روش های صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون هستید؟ موضوع مهمی که ذهن خیلی از مصرف کنندگان را به خود مشغول کرده است، تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون می‌باشد. امروزه اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار دارای صفحه نمایش LED و OLED هستند. تلویزیون‌های مدرن نیاز به مراقبت بیشتری دارند پس بهتر است هر از گاهی اقدام به تمیز کردن دستگاه خود کنید. با تمیزی صفحه نمایش تصاویر هم واضح تر نمایش داده می شوند. دقت داشته باشید در صورت خاموش بودن دستگاه اقدام به تمیز کردن تلویزیون کنید. برای تمیز کردن تلویزیون باید بر روی انتخاب نوع پاک کننده دقت داشته باشید.

نکات مهم برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون به چند نکته قابل توجه باید دقت کرد تا هنگام تمیز کردن تلویزیون شما آسیب ندیده و به خوبی تمیز شود. در ادامه به این نکات اشاره شده است.

تمیز-کردن-شیشه-تلویزیون

تلویزیون را خاموش کنید

قبل از انجام هر کاری یادتان باشد که تلویزیون را خاموش کنید. بعد از خاموش کردن تلویزیون به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دستگاه خنک شود. خاموش بودن تلویزیون باعث می شود تا یک تصویر کاملاً سیاه داشته باشید بنابراین راحت تر می توانید لکه ها، گرد و غبار را مشاهده کرده و صفحه را بهتر تمیز کنید.

مواد پاک کننده ممنوع

یک سری مواد هستند که هرگز نباید از آن ها استفاده کنید. از مواد پاک کننده مانند صابون، الکل، بنزن، پاک کننده پنجره، آمونیاک یا استون اجتناب کنید. برای کمک به افزایش طول عمر تلویزیون خود از مواد پاک کننده ذکر شده استفاده نکنید در غیر این صورت استفاده مدام از این مواد باعث کاهش کیفیت تصویر نمایشگر شده و به لایه ضد لک نمایشگر آسیب می رساند. یادتان باشد که مایع را به طور مستقیم بر روی تلویزیون اسپری نکنید. استفاده از دستمال کاغذی و پد های ساینده باعث ایجاد خراش بر روی صفحه نمایش می شوند بنابراین پوشش ضد تابش از صفحه جدا شده و به دستگاه آسیب می رساند. اکثر محلول های پاک کننده برای سطوح مختلف خانه مانند میز و پنجره برای تلویزیون مناسب نیستند. همچنین بهتر است بدانید الکل باعث کدر و مات شدن نمایشگر دستگاه می شود.

تمیز کردن تلویزیون

پارچه مناسب برای تمیز کردن ال ای دی

یکی از روش ها استفاده از پارچه میکرو فایبر است این پارچه از الیاف بسیار ریز ساخته شده است که فشار را بر روی صفحه نمایش یکنواخت تر می کند، برای صفحه نمایش های بسیار حساس بهتر است از این نوع پارچه استفاده کنید تا احتمال ایجاد آسیب یا خراش کاهش پیدا کند. علاوه بر میکرو فایبر می توانید از الکترواستاتیک استفاده کنید. به شما توصیه می کنیم حتماً از مصرف پارچه هایی مانند دستمال کاغذی، حوله و سایر منسوجات خودداری کنید زیرا برای تمیز کردن تلویزیون ال ای دی مناسب نیستند.

نحوه تمیز کردن شیشه تلویزیون

در ابتدا مایع مورد نظر را بر روی پارچه اسپری کنید، صفحه تلویزیون ها حساس و شکننده هستند حواستان باشد به آرامی پاک کنید تا حد امکان از آسیب دیدن به دستگاه خود جلوگیری کنید، در غیر این صورت ممکن است شاهد پیکسل سوختگی دستگاه خود شوید. همان‌طور که قبلاً گفته شد هرگز مایع را به صورت مستقیم بر روی شیشه تلویزیون اسپری نکنید تا از آسیب رسیدن به دستگاه خود جلوگیری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که هرگز از پارچه کثیف  و روغنی استفاده نکنید. برای جلوگیری از ایجاد لک به صورت رگه رگه ای توصیه می شود به صورت افقی یا عمودی پارچه را بر روی نمایشگر بکشید.از کشیدن پارچه بر روی صفحه به صورت دایره ای اجتناب کنید زیرا این عمل رگه هایی ایجاد خواهد کرد. قبل از این که تلویزیون را روشن کنید اجازه دهید تا نمایشگر کاملاً خشک شود، همچنین می توانید از یک پارچه ی نرم برای خشک کردن استفاده کنید.

استفاده از آب برای تمیز کردن صفحه تلویزیون ال ای دی

آب جایگزین مناسبی برای محلول پاک کننده نیست، تنها گرد و غبار را از روی صفحه پاک می کند. در برخی مواقع شما می توانید آب مقطر را بر روی پارچه میکرو فایبر اسپری کنید.

استفاده-از-آب-برای-تمیز-کردن-صفحه-نمایش-تلویزیون

استفاده از سرکه و آب

آخرین راه حل برای تمیزی شیشه ی تلویزیون استفاده از محلول سرکه و آب است. برای درست کردن این محلول به اندازه ی یک پیمانه سرکه و یک پیمانه آب را با یکدیگر مخلوط کنید.  در مواقعی که تلویزیون خیلی کثیف است می توانید از این محلول ترکیب شده استفاده کنید.

تمیز کردن کنترل تلویزیون

حتماً این را نیز در نظر بگیرید که کنترل تلویزیون محل تجمع میکروب ها می باشد. قبل از تمیز کردن آن باتری ها را در بیاورید، سپس در پوش را دوباره بر روی محفظه باتری قرار دهید. با وارونه کردن می توانید خرده ها و باقی مانده ها را از بین دکمه های کنترل بیرون بیاورید. می توانید یک گوله ی پنبه را به محلول پاک کننده آغشته کرده و آن را در بین دکمه ها بکشید، البته از گوش پاک کن هم می توانید استفاده کنید.

تمیز-کردن-کنترل-تلویزیون

تمیز کردن اسپیکرها

احتمالاً بروری بلندگوهای خارجی تلویزیون گرد و غبار می‌نشیند همین امر باعث ضعیف شدن صدای اسپیکرها می شود. در صورت جدا شدن روکش های پارچه ای برای بلندگو، می توانید آن ها را برداشته و هر دو طرف را با جاروبرقی تمیز کنید. اگر روکش اسپیکر شما از مواد سفت ساخته شده است از پارچه های میکرو فایبر کمک بگیرید.

نکات گفته شده در بالا درباره‌ی تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون، در تمامی برندهای تلویزیون یکسان است. به طور مثال تفاوتی ندارد که شما تلویزیون جی پلاس در خانه داشته باشید یا تلویزیون اسنوا یک روش استاندارد برای همه‌ی برندها به کار می رود.

حرف آخر

این مقاله برای کسانی که به دنبال تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون هستند بسیار مفید می باشد. یادتان باشد برای تمیز کردن تلویزیون دستگاه را خاموش کرده و از پارچه ی میکروفایبر استفاده کنید تا به تلویزیون آسیبی وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *