راهنمای خرید, مقالات

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به همراه نکات خرید

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

افزایش مشغله در طول زمان همواره نیاز به افزایش سرعت در انجام کارها به خصوص امور مربوط به منزل را در انسان‌ها تقویت کرده است. همین مسئله موجب علاقه‌مندی بیش‌تر به لوازم الکترونیکی شد تا کارهایی که به صورت دستی توسط افراد انجام می‌شد و معمولا وقت گیر بودند به سمت ماشینی شدن پیش بروند. پیشرفت روز افزون تکنولوژی زمینه این موضوع را در انجام کارهای منزل فراهم کرد. یکی از اختراعات محبوب بشر را می‌توان ماشین ظرفشویی در نظر گرفت. امروزه این ماشین محبوب به یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه‌ هر خانواده‌ تبدیل شده است. وجود برندهای متنوع در بازار می‌تواند انتخاب را برای خرید ماشین ظرفشویی مناسب با مشکل مواجه کند. ما در این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی سعی می‌کنیم نکات مهم را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید از بین برندهای مختلف، متناسب با نیاز و بودجه‌ خود، انتخاب مناسبی داشته باشید. 

معرفی انواع ماشین ظرفشویی

طراحی و فضای آشپزخانه‌ی شما یکی از موارد مهم در انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی است. متناسب با دکوراسیون و طراحی داخلی آشپزخانه می‌توانید یکی از نواع ماشین‌های ظرفشویی زیر را برای خرید انتخاب کنید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی ایستاده

این نوع از ماشین‌های ظرفشویی از محبوبیت زیادی بین خریداران برخوردار است. ماشین های ظرفشویی ایستاده در ظرفیت‌های 9 تا 16 نفره طراحی شده‌اند که نوع 12 تا 16 نفره آن‌ها نسبت به سایر مدل ها فروش بیش‌تری دارند. بنابراین اگر جزو خانواده‌های پرجمعیت هستید یا معمولا تعداد مهمانان شما زیاد است، این نوع از ماشین‌های ظرفشویی به دلیل مخزن بزرگ و گنجایش زیاد در قفسه‌ها می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. هم‌چنین این ویژگی امکان استفاده از ماشین ظرفشویی را برای شستن ظروف بزرگ‌تری نسبت به سایر انواع که معمولا دارای ابعاد 60*60 سانتی‌متر و دو طبقه هستند به شما می‌دهد.

به دلیل ظرفیت و گنجایش زیاد، مصرف آب و انرژی بیش‌تری نسبت به سایر انواع دارند که یکی دیگر از ویژگی‌های خوب دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد، امکان استفاده از ظرفیت نیمه‌ی آن است، به این صورت که با استفاده از تنظیمات آن در برنامه شست و شو، می‌توان از نصف ظرفیت ماشین ظرفشویی استفاده کرد که با پر شدن یکی از طبقات ماشین، می‌توان شست‌وشو را فعال کرد. بر اساس دلایلی که ذکر شده، مثل گنجایش بیشتر و امکانات کامل‌تر، ماشین‌های ظرفشویی ایستاده نسبت به انواع دیگر، در بازار قیمت بیش‌تری را به خود اختصاص داده‌اند.

  • یکی از بهترین انواع ماشین‌های ظرفشویی ایستاده، ماشین ظرفشویی جی پلاس است که در ظرفیت‌های 13تا 15 نفره و در رنگ‌های سفید، نقره ای، تیتانیوم، استیل و مشکی الماسی تولید و وارد بازار شده‌اند. استفاده از موتورهای BLDC در این نوع از ماشین‌های ظرفشویی، باعث کاهش مصرف در انرژی شده‌اند.
  • یکی دیگر از برندهای معروف در بازار ماشین ظرفشویی دوو است که در رنگ‌های سفید استیل و نقره‌ای وجود دارد. این نوع از ماشین‌های ظرفشویی برنامه‌های شست وشوی متنوعی دارند که یکی از آن‌ها شست‌وشوی ظروف حساس و شیشه‌ای است. 
راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی انتخاب خوبی برای خانواده‌های کم جمعیت به شمار می‌آید. در مورد ماشین‌های ظرفشویی رومیزی، نکته حائز اهمیت امکان جابه‌جایی و قرارگیری آن‌ها کنار سینک ظرفشویی، روی کابینت و سایر سطوح است. به دلیل گنجایش کم و ابعاد کوچک نسبت به سایر انواع، مصرف آب و انرژی کم‌تری دارد. هم‌چنین به دلیل سرعت بالا در شست‌وشو انتخاب مناسبی برای افراد پر مشغله که با کمبود وقت مواجه هستند، به شمار می‌رود. اما امکان شست‌وشو ظروف بزرگ در آن‌ها محدود است. این نوع از ماشین‌های ظرفشویی ظرفیت های 6 تا 8 نفره دارند و برای شست‌وشو نیازی نیست که منتظر بمانید تا دستگاه پر شود. ماشین‌های ظرفشویی رومیزی قیمتی ارزان‌تر به نسبت ماشین‌های ظرفشویی ایستاده دارند. بنابراین اگر نمی‌خواهید برای خرید ماشین ظرفشویی هزینه بالایی بپردازید این نوع از ماشین‌ها گزینه خوبی برای انتخاب شما هستند.

برای مثال ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل DTP-80960 یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های ظرفشویی رومیزی به شمار می‌رود که ظرفیت آن 8 نفره است و قابلیت تاخیر در زمان شست‌وشو دارد. این نوع ماشین ظرفشویی در رنگ های سفید و نقره‌ای در بازار وجود دارد.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی توکار

ماشین ظرفشویی توکار، جزو جدیدترین انوع از ماشین‌های ظرفشویی به شمار می‌رود که به صورت کاملا مدرن می‌تواند در فضای بین کابینت‌ها در آشپزخانه قرار بگیرد. نسبت به انواع ایستاده فضای کم‌تری را اشغال می‌کند و انتخاب جذابی برای افراد علاقمند به طراحی‌های داخلی مدرن و جدید است. طراحی آن به گونه‌ای است که می‌تواند در فضای‌های بسته قرار گیرد و به آشپزخانه شما ظاهری شیک ببخشد. در این نوع از ماشین‌های ظرفشویی امکان جابه‌جایی بدنه وجود ندارد و به طو کامل داخل کابینت قرار می‌گیرند. خریداران می‌توانند طرح و رنگ درب دستگاه را نیز متناسب با کابینت‌ها و فضای داخلی آشپزخانه‌ی خود انتخاب کنند. ماشین ظرفشویی‌های توکار به دلیل جایگاه قرارگیری و ثابت بودن داخل کابینت سروصدای کم‌تری هنگام شست‌وشو نسبت به سایر انواع تولید می‌کنند.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی توکار

نکاتی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید توجه کرد

قبل از خرید ماشین ظرفشویی تمام نکات مهم را در مورد آن‌ها مطالعه کنید و با توجه به نیازها و مواردی که در زیر به آن می‌پردازیم سعی در انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای خود داشته باشید.

هزینه در نظر گرفته شده برای ماشین ظرفشویی

یکی از اصلی‌ترین و تعیین کننده ترین مورد در خرید لوازم خانگی از جمله خرید ماشین ظرفشویی، هزینه و بودجه‌ای است که برای آن در نظر گرفته‌اید.

انواع ایستاده و توکار به دلیل گنجایش و حجم بیش‌تر و هم‌چنین داشتن برنامه‌های شست‌وشوی متنوع‌تر، نسبت به انواع رومیزی قیمت بیش‌تری دارند. اما هزینه مصرف آب و برق در نوع رومیزی به نسبت ظرفشویی ایستاده و توکار پایین‌تر است و این امر ناشی از حجم و گنجایش کم آن است.

در انواع توکار و ایستاده نیز هزینه ها بسته به تعداد آپشن‌ها و برنامه‌ها، تفاوت دارند. اما هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید نیازهای خود را کاملا بشناسید و متوجه این موضوع باشید که آیا همه‌ی برنامه‌ها یک ماشین ظرفشویی به کار شما می‌آید؟ آیا واقعا لازم است هزینه هنگفتی را صرفا بابت وجود برنامه‌هایی بپردازید که شاید هیچ‌وقت از آن‌ها استفاده نکنید؟ 

زمانی که ماشین ظرفشویی خود را تهیه کردید حتما نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را یاد بگیرید.

ظرفیت ماشین ظرفشویی

در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بهتر است تعداد افراد خانواده را در نظر بگیرید و متناسب با آن، ماشین ظرفشویی مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلا برای خانواده‌های کم جمعیت لازم به خرید ظرفیت‌های بالا نیست. 

  • ماشین‌های ظرفشویی مخصوص خانواده‌های کم جمعیت در ظرفیت‌های 6 تا 8 نفره وجود دارند. ابعاد آن‌ها معمولا کوچک بوده و به طور معمول 72 تا 108 پارچه ظرف را می‌توانند در خود جای دهند.
  • ماشین ظرفشویی های 12 نفره که معمولا در انواع ایستاده و توکار وجود دارند دارای ارتفاع 60 سانتی‌متر هستند و معمولا دو طبقه دارند.
  • ماشین ظرفشویی‌های 14 تا 16 نفره برای خانواده‌های پر جمعیت و خانواده‌هایی که معمولا میزبان تعداد زیادی مهمان هستند، مناسب است.
  • انواع 12 تا 14 نفره بالاترین میزان فروش را در بین انواع ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت‌های متفاوت به خود اختصاص داده‌اند.
نکاتی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید توجه کرد

تعداد برنامه های شست وشو

برنامه‌های متنوع شست‌وشو این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بسته به نیاز خود و زمانی که در اختیار دارید ظرف‌های خود را بشویید. می‌خواهیم در این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به چند مورد از آن‌ها اشاره داشته باشیم:

برخی از ماشین‌های ظرفشویی توانایی شست‌وشوی سبزی و میوه را به شما می‌دهند. یکی دیگر از برنامه‌های شست‌وشو در برخی از ماشین‌های ظرفشویی ویژگی نیم‌شور است که امکان فعالیت ماشین در صورت وجود تعداد ظرف‌های کم را به شما می‌دهد، که این مسئله مصرف آب و مواد شوینده را نیز کاهش می‌دهد.

به طور کلی ماشین های ظرفشویی دارای تعداد برنامه‌های متعددی برای شست‌وشوی سریع ، مقدماتی ، نرمال ، زیاد و … هستند که بسته به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

سبدهای قابل تنظیم

اگر ماشین ظرفشویی دارای سبدهای قابل تنظیم باشد، این امکان را به شما می‌دهد تا امکان شستن ظروف بزرگ‌تر و بلندتر را نیز داشته باشید.

برند و خدمات پس از فروش

قبل از خرید لوازم خانگی برند آن را در نظر داشته باشید. ارزانی یا خارجی بودن در این مسئله مطرح نیست بلکه چیزی که شما باید در نظر داشته باشید این است که از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار باشند.

سخن پایانی

در این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی سعی کردیم تمام نکات مهم وکلیدی را پوشش دهیم تا بتوانید با مطالعه آن در انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی مورد نیاز خود، به بهترین نحو عمل کنید. می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

ماشین لباسشویی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

خیلی از افراد این تفکر را دارند که ماشین لباسشویی ایرانی خوب نیست و زود خراب میشود ولی در صورتی که این تفکر اشتباه است و ماشین لباسشویی های ایرانی رقابت تنگاتنگی با برندهای خارجی دارند. همچنین این ماشین لباسشویی ها از گارانتی های معتبری بهره میبرند که جای هیچ نگرانی ای را برای شما باقی نمیگذارد.

ماشین لباسشویی چند کیلویی بخرم؟

خانواده های 2-3 نفر: ماشین لباسشویی 5 تا 6 کیلوگرم
خانواده های 3-4 نفر: ماشین لباسشویی 7 کیلوگرم
خانواده های 4-5 نفر: ماشین لباسشویی 8 کیلوگرم
5نفر به بالا: ماشین لباسشویی 9 کیلوگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *