مقالات

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ چه مارکی خوبه؟

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی

در زندگی مدرن امروزی نیاز به وجود تلویزیون در هر خانه‌ای به صورت ضروری حس می‌شود. در واقع تلویزیون جزء جدایی ناپذیر هر خانه‌ای به حساب می‌آید. برای این‌ که بتوانید تلویزیون مناسب خود را انتخاب کنید باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. هنگامی که شما به خرید می‌روید، با انواع اسامی و برندهای مختلف مواجه می‌شوید که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. انواع برندهای خارجی و ایرانی موجود در بازار می‌تواند شما را در انتخاب تلویزیون مناسب مورد نظرتان دچار سردرگمی کند و انتخاب را برای شما سخت کند. در این هنگام این سوال ممکن است برای شما پیش بیاید که تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ در ادامه با بررسی فاکتورهای مختلف و معرفی انواع برندهای ایرانی و خارجی این محصول، سعی در ارائه یک راهنمای خرید تلویزیون مناسب برای خرید ساده‌تر برای شما خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

اولین سوالی که ممکن است برای هر خریداری مطرح شود می‌تواند این باشد که تلویزیون چه مارکی خوبه؟ تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام بهتر است؟ شما باید این‌ را در نظر داشته باشید که تلویزیون‌های خارجی به علت مواد و متریال استفاده شده، استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های به‌روزتر و بهتر و ارائه‌ی آپشن‌های مختلف، شما را برای خرید ییش‌تر وسوسه کند. اما نباید از این مسئله غافل شد که به دلیل تحریم‌ها، تعداد تلویزیون‌های خارجی در بازار محدود است. علاوه بر این قضیه، به دلیل همین تحریم‎‌ها معمولا نمایندگی، ضمانت و خدمات پس از فروش مناسبی را در اختیار خریداران خود قرار نمی‌دهند.

اما تلویزیون‌های ایرانی به دلیل ساخت داخلی و گارانتی‌های مناسب و خدمات پس از فروش عالی و در دسترس می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. از سوی دیگر بودجه و هزینه‌ای که برای خرید تلویزیون در نظر گرفته‌اید می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب شما داشته باشد. قاعدتا محصولات خارجی به دلایلی که گفته شد از نظر قیمت، نسبت به تلویزیون‌های ساخت داخل در سطح بالاتری قرار دارند. به علاوه دلایل مختلف دیگری می‌توانند شما را در انتخاب یک تلویزیون مناسب راهنمایی کنند.

مواردی که در انتخاب تلویزیون ایرانی یا خارجی بخریم مهم است

  • کیفیت تصویر(رزولوشن یا وضوح تصویر)
  • سایزبندی تلویزیون (متناسب با ابعاد خانه)
  • طراحی آن (زیبایی ظاهری)
  •  امکانات و برنامه‎‌های مختلف که در اختیار خریدار قرار می‌دهد 
  • نوع پنل نمایشگر تلویزیون
  • تنوع و تعداد درگاه‌های ارتباطی روی تلویزیون
  • طول عمر مفید تلویزیون و کیفیت ساخت
  • هوشمند و غیرهوشمند بودن تلویزیون (بازی، دستیار صوتی، استفاده از اینترنت، وب‌گردی و…)
  • و… 
مواردی که در انتخاب تلویزیون ایرانی یا خارجی بخریم مهم است

معرفی برند تلویزیون‌های خارجی

برندهای معروف در تولید لوازم خانگی مثل تلویزیون را می‌توان سه برند معروف سامسونگ، ال ‌جی و سونی در رده‌ اول در نظر گرفت. این سه برند از سال‌های دور تا الان برای همه ما شناخته شده هستند و کم‎‌تر کسی را می‌توان یافت که نام یکی از این سه برند تا کنون به گوشش نخورده باشد. در ادامه با معرفی این سه برند معروف و البته بسیار محبوب با شما همراه خواهیم بود:

سامسونگ

سامسونگ، محصول نام آشنای کشور کره جنوبی است که عنوان بزرگ‌ترین فروشنده تلویزیون در جهان را با حدود 46 درصد از سهم فروش بازار در جهان به خود اختصاص داده است. این برند تنها تولید کننده تلویزیون‌هایی با پنل‌های LED کوانتومی یا همان QLED محسوب می‌شود. تلاش این شرکت برای ارتقای بیش‌تر کیفیت تصاویر در محصولات خود با استفاده از فناوری Ultra Views Angle و پشتیبانی از برنامه‌های هیبریدی QD OLED جایگاه خود را در بازار بیش از پیش محکم کرده است.

دستیار صوتی Bixby که به صورت اختصاصی در تلویزیون‌های سامسونگ تعبیه شده است که به صورت صوتی و تنها با بیان دستور لازم به تلویزیون، دستگاه شما عملیات مورد نظر را انجام می‌دهد. سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون‌های سامسونگ از نوع تایزن است که آن هم یک سیستم عامل توسعه یافته اختصاصی سامسونگ است که از ویژگی‌های آن می‌توان به سرعت بالای دسترسی به محتوا و همچنین سادگی اشتراک‌گذاری آن‌ها با سایر دستگا‌ه‌های هوشمند اشاره کرد.

ال ‌جی

ال‌ جی یکی دیگر از برندهای معروف ساخت کره‌ جنوبی به شمار می‌رود که در رقابت تنگاتنگی با برند سامسونگ به سر می‌برد. این برند در تولید محصولات خانگی مثل تلویزیون‌ در بازار جهانی حرف برای گفتن دارد. برند ال ‌جی برترین تولید کننده نمایشگرهای دارای پنل OLED به حساب می‌آید. البته این تکنولوژی متعلق به خود این برند بوده و برای سایر رقبا نیز آن‌ را تولید می‌کند و در این زمینه پیشتاز است. وجود سیستم عامل webOS ال‌‌ جی امکان دسترسی به LG Store و دانلود برنامه‌های تلویزیونی و بازی‎‌های مورد نظرتان را از این مرکز دانلود فراهم آورده است. سرعت بالا در جابه‌جایی بین برنامه‌ها، ریموت کنترل مشابه موس کامپیوتر، امکان وب‌گردی و… از دیگر امکانات تلویزیون‌های برند ال جی به شمار می‌آیند.

سونی

برند سونی که توسط کشور ژاپن به جهان معرفی شد دیگر برند معروف در تولید لوازم خانگی در دنیا است. محصولات سونی که از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند، نسبت به سایر برندها نیز معمولا قیمت بیش‌تری دارند. پردازش تصویر در آن‌ها بسیار سریع است و تاخیر در آن‌ها مشاهده نمی‌شود، همین موضوع تلویزیون‌های سونی را به محصولی مناسب برای گیم و بازی تبدیل کرده است. تلویزیون‌های سونی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند که این موضوع امکان استفاده از اپ‌ستور گوگل پلی و برنامه‌های آن‌ را برای کاربران خود راحت کرده است. در نسخه‌های جدید از محصولات این برند سیستم عامل گوگل تی‌وی به کار رفته است. این سیستم‌عامل از اندروید کامل‌تر است و امکانات بیش‌تری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

معرفی برند تلویزیون‌های ایرانی

با وجود تحریم‌ها در سال‌های اخیر، تولید کنندگان داخلی سعی در عرضه محصولاتی به بازار داشته‌اند که توانایی رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد. اگرچه هنوز راه زیادی را برای طی کردن دارند اما برندهای داخلی توانسته‌اند در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته باشند و محصولات قابل قبولی را در اختیار خریداران قرار دهند. در ادامه با بعضی از این برندها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم:

جی پلاس

برند جی‌ پلاس بر خلاف تصور عموم یک برند داخلی و ایرانی است. شرکت گلدیران که پیش‌تر سابقه وارد کردن محصولات کره‌ای را در کارنامه خود داشت بعد از تحریم با ساخت برند جی پلاس سعی در تولید محصولات داخلی با کیفیت داشت. یکی از محصولات این برند تلویزیون جی پلاس است که قطعات داخلی آن از کشوره کره وارد و داخل ایران مونتاژ شده است. کیفیت ساخت خوب و قیمت مناسب توانسته در سال‌های حضور این برند در بازار علاقه‌مندان و مشتریان زیادی را به خود جذب کند. تلویزیون‌های جی پلاس با کیفیت عالی، طراحی زیبا، امکان اتصال به اینترنت در انواع هوشمند آن و همچنین گارانتی گلدیران و خدمات پس از فروش مناسب توانسته‌است گزینه‌ی بسیار مناسبی برای انتخاب خریداران باشد.

اسنوا

برند اسنوا یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای حال حاضر ایران است که از سال 1384 در تولید لوازم خانگی فعالیت دارند. یکی از محصولات محبوب این برند تلویزیون‌های اسنوا است که در انواع 4k ،Full HD ،HD به بازار عرضه می‌شوند. تلویزیون‌های اسنوا در اندازه‌های 32 تا 55 اینچ تولید می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس فضای خانه خود و طراحی آن مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. تلویزیون‌های اسنوا توانسته‌اند با کیفیت عالی صدا و تصویر رضایت مشتریان خود را کسب کنند. طراحی زیبای این تلویزیون‌ها با صفحه فلت(تخت) می‌توانند نظر خریداران خوش سلیقه را به خوبی به خود جلب کنند.

نمایشگرهای این برند مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و خیال شما را بابت یک محصول با کیفیت ساخت و متریال بالا راحت می‌کند، این مسئله برای خانواده‌هایی که دارای کودک خردسال هستند بسیار حائز اهمیت است و با وجود صفحه نمایشگر با مقاومت بالا کمتر نگران خرابی تلویزیون‌های خود خواهند شد. استفاده از تکنولوژی های برتر دنیا و همچنین قیمت مناسب با توجه به ویژگی های عالی آن در مقایسه با انواع خارجی، گزینه مناسب‌تری برای خرید به شمار می‌آیند. تلویزیون‌های هوشمند اسنوا که که در آن‌ها از سیستم عامل اندروید بهره گرفته شده است، امکان دسترسی به اینترنت، بازی، وب‌گردی را برای شما فراهم می‌کند. از معایب تلویزیون‌های اسنوا می‎‌توان به سرعت پایین آن در عملکرد دستگاه اشاره کرد و این مسئله باعث افزایش زمان روشن شدن تلویزیون تا شروع به کار کردن آن می‌شود.

ایکس ویژن

شرکت مادیران با معرفی تلویزیون برند ایکس ویژن (X.VISION) در سال 1385 سعی در ارائه محصول با کیفیت در کنار قیمت مناسب و مقرون به صرفه برای خریداران و متقاضیان این محصول خانگی داشت. به گفته برخی از سایت‌هاتلویزیون‌های ایکس ویژن توانسته‌اند عنوان پرفروش‌ترین سازنده داخلی تلویزیون را به خود اختصاص دهند که این امر تاییدی بر رضایت مشتریان و خریداران این محصول به شمار می‌آید و توانسته‌اند محبوبیت زیادی را در بازار داخلی برای خود کسب کنند. تلویزیون‌های ایکس ویژن با رزولوشون‌های مختلف و همچنین نمایشگرهای LED،QLED،OLED دست خریداران را برای انتخاب تلویزیون مناسب خود کاملا باز می‌گذارد. تلویزیون‌های هوشمند آن نیز با بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید استفاده از امکانات مختلف دسترسی به اینترنت توسط تلویزیون را برای شما راحت کرده است.

تلویزیون ایرانی چی بخرم؟

در این بخش می‌خواهیم به معرفی چند مدل از انواع تلویزیون‌های ایرانی با بررسی مشخصات آن‌ها بپردازیم تا در صورت خرید بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید:

  • تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل 49XCU585 سایز 49 اینچ:

دارای سیستم عامل اندروید، کیفیت تصویر عالی با رزولوشن K4 – Ultra HD با وضوح بالا، نوع صفحه نمایشگر LED و تخت،دارای پردازنده‌ی 4 هسته‌ای، توان هر بلندگو 10 وات، استفاده از پورت LAN برای اتصال به اینترنت و دارای 3 عدد درگاه HDMI.

دارای نمایشگر LED، وضوح تصویر K4، نمایشگر LED، سیستم عامل اندروید، خروجی صدای 30 وات، پنل VA، پشتیبانی از پورت‌های MHL ،HDMI ،2USB، امکان اتصال به اینترنت، ارسال بیسیم محتوا از گوشی‌های آیفون و اندروید، ضبط برنامه‌ها و قیمت مناسب و اقتصادی

طراحی زیبا و بدون حاشیه نمایشگر، خروجی صدا ۲۰ وات، دارای سیستم عامل اندروید ۹ و اتصال به اینترنت، نمایشگر LED با وضوح 4K، مصرف بهینه انرژی، قابلیت ضبط برنامه‌ها در حافظه خارجی و ماشین زمان

البته برندهای دیگری نیز در داخل فعالیت دارند. برند بست و دوو که هم خانواده برند اسنوا و تحت نظر گروه صنعتی انتخاب تولید و به بازار ارائه می‌شوند، توانسته‌اند در سال‌های اخیر جای خود را در بازار و بین مشتریان و خریداران تلویزیون پیدا کنند و جزو برندهای محبوب به شمار می‌آیند.

که در ادامه به بررسی برخی از مدل‌های این دو می‌پردازیم:

کیفیت HD، پنل ال ای دی IPS، دارای یک درگاه‌ USB، ورودی HDMI، دالبی دیجیتال، قابلیت خاموش شدن خودکار، ماشین زمان، ضبط برنامه‌ها، دارای یک عد رابط کامپوزیت و یک عدد کامپوننت و قیمت کاملا به صرفه و اقتصادی 

طراحی به صورت OLED با عمق تصویر فوق‌العاده 4K(کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها، چهار برابر بیش‌تر از تلویزیون‌های فول اچ دی (Full HD) است)، پشتیبانی از استاندارد Dolby Digital Plus، فناوری WRGB(تجربه‌ی تماشای تصاویری با رنگ‌های طبیعی)، پشتیبانی از استاندارد HDR10

قیمت تلویزیون‌های ایرانی نسبت به خارجی

موضوع اصلی که در خرید تلویزیون ما تاثیر میگذارد که تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی قیمت تلویزیون است. اکشور ما سال‌هاست که تحت فشار تحریم‌های مختلف قرار دارد. همین مسئله باعث کمبود موجودی تلویزیون‌های برند خارجی و در نتیجه قیمت بالای آن به همین دلیل و البته افزایش سرسام آور قیمت دلار شده است. اما تلویزیون‌های برندهای داخلی نسبت به انواع خارجی قیمت مناسب‌تری دارند. البته برخی از تولید کنندگان داخلی با سوء‌استفاده ا خروج برندهای خارجی از سبد خرید خانواده‌های ایرانی با افزایش قیمت برندهای داخلی توانسته‌اند سودهای کلان به جیب بزنند اما در هر صورت نسبت به انواع خارجی قیمت‌های قابل قبول تری دارند.

قیمت تلویزیون‌های ایرانی نسبت به خارجی

امکانات تلویزیون‌های خارجی نسبت به ایرانی

موضوعی که مارا بر سر دوراهی خرید تلویزیون میگذارد که تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی امکانات تلویزیون است. تلویزیون‎‌های برند خارجی از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز و پیشرفته‌ دنیا استفاده می‌کنند و در نتیجه امکانات و ویژگی‌های بهتری نسبت به انواع داخلی دارند. متریال و مواد استفاده شده بهتر، کیفیت تصویر مناسب و استفاده از پنل‌های پیشرفته‌تر، امکانات بیشتر در استفاده از اینترنت، اپ‌استورهای به کار گرفته در تلویزیون،کیفیت صدای بهتر، عمر مفید طولانی‌تر، امکان خرابی، نیاز به تعمیر کمتر و…. از برتری‌های امکانات تلویزیون‌های خارج نسبت به انواع ایرانی به شمار می‌آیند.

اما این را در نظر داشته باشید که به دلیل وارد شدن تلویزیون‌های برند خارجی به صورت قاچاق، این برندها نمایندگی و خدمات مشتریان پس از فروش مناسبی در داخل ندارند و از این نظر تولید کنندگان داخلی خدمات خیلی بهتری ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

یکی از مهم ترین عوامل انتخاب تلویزیون که ما به آن خیلی اهمیت میدهیم و تاثیر بسزایی در این دارد که تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی قیمت تلویزیون است. به دلیل گران بودن برندهای خارجی اکثر مردم ایران به خرید برندهای ایرانی روی آورده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *