مقالات

نحوه اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون به چه شکل است؟

اتصال-هارد-به-تلویزیون

بیشتر افراد علاقه مند هستند که فیلم‌ها، برنامه‎های آموزشی و اطلاعات خود را آرشیو شده جایی ذخیره داشته باشند. به همین منظور برای چنین افرادی هارد اکسترنال توصیه می‌شود. برای مشاهده فیلم‌ها و کلیپ های داخل هارد اکسترنال آن را باید به تلویزیون متصل کرد که در ادامه چگونگی اتصال هارد به تلویزیون را به شما آموزش می‌دهیم.

اتصال-هارد-اکسترنال-به-تلویزیون

نکاتی که در هنگام اتصال هارد به تلویزیون باید رعایت شود

در برخی از هارد‌ها قابلیت رمزگذاری بر روی خود هارد و اطلاعات فعال است. در این صورت شما فقط از طریق کامپیوتر می‌توانید از هارد اکسترنال استفاده کنید. برخی از هاردهای وسترن دیجیتال و سیلیکون پاور از قابلیت رمزگذاری برخوردار هستند. نتیجه می‌گیریم که قبل از اتصال هارد به تلویزیون آن را به کامپیوتر وصل کنید و اگر هارد رمزگذاری شده است آن را غیر فعال کنید. 

هنگامی که قصد ضبط برنامه‌ها را بر روی هارد دارید در صورتی که ویژگی YouView در تلویزیون فعال است، قابلیت های HDD REC و Satellite در دسترس شما نخواهند بود. از بابت سالم بودن کابل رابط هارد دیسک اطمینان حاصل کنید. می‌توانید با دستگاه‌های دیگر آن را تست کنید و از صحت کابل مطمئن شوید. اگر شما هارد را در پورت مناسب تلویزیون متصل نکرده باشید، با عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون مواجه می‌شوید. ممکن است هارد شما بیشتر از یک پورت USB داشته باشد. نکته قابل توجه این است که شما هارد دیسک را به پورتی که برچسب HDD REC دارد متصل کنید. می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای تلویزیون متوجه شوید که تلویزیون از هارد دیسک اکسترنال پشتیبانی می‌کند یا خیر. در ادامه به چگونگی اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون‌ می‌پردازیم.

نحوه اتصال هارد به تلویزیون 

پیش از وصل کردن هارد به تلویزیون از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر کابل هارد آسیب دیده از داخل دچار قطعی شده باشد، تلویزیون آن را شناسایی نمی‌کند. باید از پورت مناسب برای اتصال هارد به تلویزیون استفاده کنید. در قسمت پشتی تلویزیون‌ چندین پورت USB وجود دارد. شما با مراجعه به دفترچه راهنما می‌توانید شکل پورت USB را مشاهده کنید و با بررسی پشت تلویزیون از وجود پورت USB بر روی تلویزیون خود مطمئن شوید. توجه داشته باشید که برای وصل کردن هارد به تلویزیون باید از پورت مناسب استفاده کنید.

اگر هارد اکسترنال را به پورت اشتباه وصل کنید، تلویزیون آن را شناسایی نمی‌کند. در صورتی که هارد اکسترنال برای امنیت اطلاعات رمزگذاری شده باشد، تلویزیون نمی‌تواند هارد را شناسایی کند. برای غیر فعال کردن رمز، هارد را به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید و از طریق کامپیوتر رمز را بردارید. در نهایت تلویزیون شما با غیر فعال شدن رمز، هارد را شناسایی می‌کند.

برای وصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون موضوعی که بسیار تأثیر گذار است نوع فرمت هارد می‌باشد. تلویزیون در صورتی قادر به شناسایی هارد نیست که نوع فرمت آن NTFS باشد. شما می‌توانید از طریق کامپیوتر هار را به صورت FAT32 فرمت کنید. در نظر داشته باشید هارد اکسترنال‌هایی که ظرفیت ۲ ترابایت دارند به صورت GPT فرمت می‌شوند. در تلویزیون‌های هوشمند این هاردها از فرمت MBR پشتیبانی می‌کنند. اگر ظرفیت هارد دیسک شما بالاتر از ۲ترابایت است آن را جابجا کنید.

بعد از این که نکات مربوط به وصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون را خواندید. به مرحله‌ای رسیده اید که هارد را به تلویزیون وصل کنید. با استفاده از کابل هارد اکسترنال که به این هارد وصل است، می‌توانید هارد را متصل کنید. به همین منظور سر کابل هارد اکسترنال که به شکل USB است را به پورت USB موجود در پشت تلویزیون وصل کنید و سر دیگر کابل را به هارد متصل کنید.

در بعضی مواقع ممکن است شما با عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون مواجه شوید که در مقاله ای دیگر آموزش رفع این مشکل را در اختیار شما قرار داده ایم.

چگونگی-اتصال-هارد-اکسترنال-به-تلویزیون

نحوه رجیستر کردن هارد در تلویزیون

در برخی مواقع نیاز است تا هارد دیسک را در تلویزیون رجیستر کنید. زمانی که فرایند رجیستر را بر روی هارد دیسک انجام دهید، نمی‌توانید از آن در کامپیوتر استفاده کنید. اگر مجدداً می‌خواهید از هارد استفاده کنید باید هارد دیسک را فرمت کنید. نحوه رجیستر کردن برای تلویزیون اندروید به این صورت انجام می‌شود. از طریق Home به بخش Settings بروید. سپس Recording HDD Set-Up را انتخاب کنید. پس از آن گزینهHDD Registration را بزنید. 

مسیر رجیستر کردن دیگر تلویزیون‌ها نیز مراحل خود را دارد و مراحل به این صورت می‌باشد. در ابتدا از طریق Home به قسمت Settings، گزینه‌ی سیستم System را برگزینید، سپس Recording-Set Up را انتخاب کرده، بعد از آن HDD Registration را بزنید. زمانی که می‌خواهید هارد دیسک را رجیستر کنید دستورالعمل‌هایی به شما نشان داده می‌شود که طبق آن‌ها عمل کنید. توجه داشته باشید که شما این امکان را دارید ۸ درایو هارد دیسک را رجیستر کنید. اگر قصد  لغو رجیستر درایو هارد دیسک را دارید از طریق Home  به Setting رفته، Recording Set-up را انتخاب کرده و HDD Deregistration را بزنید. پس از آن دستگاه مورد نظر را که انتخاب کردید لغو کنید. بعد از اینکه شما رجیستر را لغو کردید، اطلاعاتی که شما ضبط کرده بودید رؤیت نخواهند شد. 

حرف آخر

در مراحل بالا به نکاتی که قبل از اتصال هارد به تلویزیون باید در نظر گرفته شود پرداختیم. نحوه‌ی وصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون را برای شما توضیح دادیم. همچنین در مواقعی که نیاز به رجیستر کردن هارد در تلویزیون است مراحل انجام آن در انواع تلویزیون نیز گفته شد. اگر مایل هستید سؤالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *