مقالات

چگونه تلویزیون را در حالت اسمارت ویو قرار دهیم؟

چگونه-تلویزیون-سامسونگ-ودوو-را-در-حالت-اسمارت-ویو-قرار-دهیم؟

در سال‌های گذشته برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه را با استفاده از تلویزیون از طریق همان شبکه‌های داخلی تلویزیون تماشا می‌کردید. امکان جستجو‌ی فیلم، پخش فیلم به‌صورت آنلاین وجود نداشت. اگر فیلم‌ها و تصاویر داخل گوشی بودند و دوست داشتید آن‌ها را در صفحه‌نمایش بزرگ‌تری ببنید. باید فایل‌های مورد نظر را از طریق دستگاهی مانند کامپیوتر بر روی فلش ریخته و فلش را به تلویزیون وصل می‌کردید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در ساخت تلویزیون‌ها و امکانات فراوانی که برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است، ویژگی‌های محصولات هوشمند با توجه به نیاز‌های ما ارتقاء یافته است. یکی از این ویژگی‌ها در تلویزیون‌های هوشمند، قابلیت اسمارت ویو می‌باشد. در ادامه به این می‌پدازیم که چگونه تلویزیون را در حالت اسمارت ویو قرار دهیم؟

چگونه تلویزیون را در حالت اسمارت ویو قرار دهیم

چگونه اسمارت ویو را در تلویزیون فعال کنیم؟

قبل از انجام هر کاری، تلویزیون و گوشی را به اینترنت وصل کنید. هر دو دستگاه، هم تلویزیون و هم گوشی به یک شبکه وای فای متصل شوند بهتر است. اگر نمی‌دانید اتصال به وای فای به چه صورت است، می‌توانید به یادگیری چگونه تلویزیون را به وای فای وصل کنیم، بپردازید. بعد از آن برنامه اسمارت ویو را از طریق اپ استور یا گوگل پلی استور جستجو و دانلود کرده، سپس برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید.

در داخل گوشی برنامه Smart View  را پیدا کرده و انتخاب کنید. بعد از باز شد این برنامه و زدن گزینه Connect to TV، از بین لیستی که نشان می‌دهد، تلویزیون خود را پیدا کنید و به آن متصل شوید.

با این اقدامات دو حالت ممکن است پیش بیاید:

در این حالت درمورد تلویزیون‌های قدیمی‌تر، یک صفحه‌ای در تلویزیون باز می‌شود که در آن صفحه گزینه Allow را انتخاب کنید. بعد از اجازه دادن گوشی به تلویزیون وصل می‌شود.

در حالت دیگر درمورد تلویزیون‌های جدید این اتفاق رخ می‌دهد. به این صورت که یک کد چهار رقمی بر روی صفحه تلویزیون ایجاد می‌شود. شما با وارد کردن کد در گوشی خود به تلویزیون متصل می‌شوید.

با انجام این مراحل در می‌یابیم که چگونه تلویزیون را در حالت اسمارت ویو قرار دهیم و در تماشای فیلم‌ها و تصاویر مورد علاقه مان با خانواده و عزیزان همراه شویم. در تلویزیون‌های جی پلاس با استفاده از برنامه‌ی Wireless Display می‌توانید گوشی را به تلویزیون وصل کنید. در صورتی که تلویزیون شما مدل قدیمی است و امکان اتصال به گوشی را ندارید، دانگل ایزی کست (Eazy cast) وجود دارد تا شما بتوانید به موبایل خود متصل شوید.

برای مشاهده تلویزیون های جی پلاس هوشمند که قابلیت اسمارت ویو دارند به صفحه خرید تلویزیون جی پلاس مراجعه کنید.

چگونه تلویزیون سامسونگ را در حالت اسمارت ویو قرار دهیم؟

شرکت سامسونگ جزو اولین شرکت‌هایی است که قابلیت اسمارت ویو را در تلویزیون‌های خود ایجاد کرد و این قابلیت از سال 2011 در تلویزیون‌های سامسونگ به وجود آمد. شرکت سامسونگ ابتدا این ویژگی را جهت به اشتراک گذاشتن فایل‌های بین تلویزیون و گوشی بوجود آورد. به مرور برای رفع نیاز‌های مصرف کنندگان، امکانات جدیدی در تلویزیون‌ها ایجاد شدند. برای پخش محتوا‌ی داخل لپ‌تاپ یا تلفن همراه در تلویزیون، می‌توانید برنامه Smart View را بر روی دستگاه خود نصب کنید و از طریق آن هرچه که داخل لپ‌تاپ یا موبایل شما وجود دارد را بر روی تلویزیون مشاهده کنید.

این امکان وجود دارد که فایل‌ها (عکس‌ و فیلم‌) مد نطرتان را علامت گذاری کرده و از آنها یک لیست پخش درست کنید و با مراجعه به لیست پخشی که خودتان درست کردید، فایلی که دوست دارید را پخش کنید. برای بعضی‌ها اینکه به کار‌های دیگر خود نیز رسیدگی کنند اهمیت دارد. با وصل کردن گوشی به تلویزیون می‌توانید از راه دور هم به پخش برنامه‌ها بپردازید و نیازی نیست حتما خودتان در مقابل تلویزیون قرار بگیرید. اگر شما در اتاق دیگری هم باشید امکان استفاده از تلویزیون از طریق گوشی را دارید.

برای اتصال به تلویزیون سامسونگ با اسمارت ویو اقدام به انجام مراحل زیر نمایید:

تلویزیون و گوشی، هر دو دستگاه را به اینترنت متصل کنید. از فروشگاه برنامه Samsung smart view را جستجو کرده و دانلود کنید. پس از دانلود روی گوشی خود نصب کنید.

بعد از اینکه برنامه را نصب کردید در موبایل خود باز کنید و گزینه connect to TV را بزنید.

با برقراری هر دو دستگاه به اینترنت، به بخش Select a TV to connect مراجعه کنید. در این بخش نام تلویزیون نشان داده می‌شود. پس نام تلویزیون را انتخاب کنید.

در آخر موبایل به تلویزیون اتصال پیدا کرده و امکان این را دارید تا موارد مورد نظرتان را بر روی تلویزیون به نمایش بگذارید.

چگونه-تلویزیون-را-در-حالت-اسمارت-ویو-قرار-دهیم

چگونه تلویزیون دوو را در حالت اسمارت ویو قرار دهیم؟

در بعضی از تلویزیون‌های هوشمند، قابلیت اسمارت ویو نام‌های دیگری نیز دارد. در برخی از تلویزیون‌ها از نام‌های Chromecast یا Miracast به جای smart View استفاده می‌شوند. تلویزیون ایکس ویژن نیز از طریق میراکست به گوشی متصل می‌شود. برای انجام اتصال از طریق میراکست هیچ احتیاجی به اینترنت نیست.

چگونه-تلویزیون-سامسونگ-را-در-حالت-اسمارت-ویو-قرار-دهیم

برای مشاهده تلویزیون های ایکس ویژن هوشمند که قابلیت اسمارت ویو دارند به صفحه خرید تلویزیون ایکس ویژن مراجعه کنید.

معمولا بیشتر تلویزیون‌های هوشمند مانند تلویزیون‌های دوو دارای قابلیت میراکست هستند. برای اتصال گوشی به تلویزیون از طریق استاندارد میراکست لازم است تا خود گوشی نیز قابلیت میراکست را دارا باشد. برای انجام این کار به مراحل زیر توجه کنید :

تلویزیون و گوشی، هر دو دستگاه لازم نیست به اینترنت متصل باشند. همینطور فیلتر شکن گوشی خاموش باشد. اگر صفحه‌‌ی بازی‌های آنلاین شما باز است آن را ببندید تا اجرا نشوند. همچنین باید گوشی قابلیت اتصال به تلویزیون را داشته باشد.

دانگل میراکست مانند فرمت USB، فایل‌ها را بدون سیم بر روی صفحه نمایش می‌دهد. همچنین شما این امکان را دارید که دانگل میراکست را به تلویزیون‌هایی که پورت HDMI دارند، وصل کنید. برای استفاده از قابلیت میراکست باید نسخه سیستم عامل با Wireless Miracast Dongle سازگار باشد.

برای مشاهده تلویزیون های دووی هوشمند که قابلیت اسمارت ویو دارند به صفحه خرید تلویزیون دوو مراجعه کنید.

حرف آخر

در سال‌های گذشته، زمانی که تمایل داشتیم فیلم‌ها، تصاویر و فایل‌های مورد علاقه داخل گوشی را به دیگران هم نشان دهیم، مخصوصا در جمع‌های گروهی و مراسم‌ها، با دست به دست هم چرخیدن گوشی‌ زمان از دست می‌رفت یا خسته می‌شدیم. اما حالا تلویزیون‌های هوشمند دارای قابلیت اسمارت ویوهستند. امکان اتصال به گوشی را برای کاربران فراهم کرده اند. در تلویزیون‌های مختلف از نام‌های دیگر اسمارت ویو نیز استفاده می‌شود. نام‌های دیگرSmart View، Miracast  و Chromecast می‌باشند. در این مقاله آموختیم که چگونه تلویزیون خود را در حالت اسمارت ویو قرار دهیم. با این قابلیت شما امکان این را دارید، سریال، فیلم، عکس و فایلی که دلخواهتان است را در صفحه نمایش بزرگتر نمایش داده و به همراه هر کسی که دوست دارید آنها را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *