مقالات

چگونگی نصب برنامه بر روی تلویزیون ال جی

نصب-برنامه-بر-روی-تلویزیون-ال-جی

یکی از قابلیت‌های تلویزیون ال جی نصب انواع برنامه و بازی بر روی آن می‌باشد. شما با دسترسی به اینترنت می‌توانید از انواع برنامه‌ها مانند: یوتیوب، نتفلیکس، فیسبوک و توییتر استفاده کنید. البته به این نکته توجه  کنید که بعضی از تلویزیون‌های ال جی به‌طور پیش‌فرض دارای فهرستی از برنامه‌ها هستند اما  برخی از مدل‌ها نرم‌افزار پیش‌فرض ندارند و هر آنچه که می‌خواهید باید در آن‌ها نصب کنید.  نصب برنامه روی تلویزیون ال جی تفاوت زیادی با سایر برند‌ها ندارد. زمانی که این فعالیت  را یاد بگیرید، می‌توانید با کمی تغییر در گزینه‌ها، برنامه‌های مورد نظرتان را بر روی برند‌های دیگر نیز نصب کنید. در ادامه به آموزش نصب برنامه روی تلویزیون ال جی بیشتر می‌پردازیم.

چگونه بفهمیم تلویزیون ال جی ما امکان نصب برنامه دارد یا خیر؟

در کل تمام تلویزیون‌های هوشمند امکان اتصال به اینترنت و نصب نرم افزار را دارند. برای اینکه بفهمید تلویزیون ال جی شما امکان نصب برنامه را دارد، داخل گوگل سرچ کنید و سایت فروشگاه‌ها را باز کنید و بگردید. به قسمت ویژگی‌های تلویزیون در سایت مثلاً فروشگاه خانه سپید سر بزنید. با مراجعه به آن بخش، در صورت داشتن قابلیت نصب برنامه‌ها متوجه می‌شوید که تلویزیون مورد نظرتان این قابلیت را دارد یا خیر. تلویزیون‌هایی هم که مجهز به مرورگر نیستند، امکان دانلود برنامه‌ها را ندارند. ممکن است بسیاری از کاربرانی که از تلویزیون استفاده می‌کنند، به دنبال تعویض تلویزیون خود باشند یا به دنبال راهی برای اضافه شدن قابلیت تلویزیون‌های اسمارت به دستگاه خود باشند. در چنین مواقعی استفاده از اندروید باکس را پیشنهاد می‌دهیم. با خرید و اتصال اندروید باکس به تلویزیون‌های معمولی می‌توانید وب گردی کنید و از برنامه‌ها و بازی‌های اندروید به آسانی بهره مند شوید. با تهیه اندروید باکس، قابلیت‌های تلویزیون را در دسترس دارید و نسبت به خرید تلویزیون اسمارت بسیار کمتر هزینه می‌کنید.

امکان نصب برنامه بر روی تمام تلویزیون‌های ال جی وجود دارد؟ چگونه؟

نصب برنامه روی تلویزیون ال جی قدیمی امکان پذیر نمی‌باشد. در صورتی که شما تلویزیون قدیمی دارید، می‌توانید از روی مرورگر تلویزیون، سایتی که می‌خواهید را باز نمایید و فیلم را بر روی وب سایت به‌صورت آنلاین مشاهده کنید. اگر تلویزیون شما، فیلم‌ آنلاین بر روی سایت‌ها را نیز نمایش نمی‌دهد، راهکار این است که تلویزیون خود را بروزرسانی کنید. باید اشاره نمود که امکان دارد، نسخه جدیدی برای تلویزیون شما ارائه نشده باشد یا بعد از به‌روزرسانی تلویزیون هم مشکل شما حل نشود، در این مواقع استفاده از اندروید باکس گزینه‌ی خوبی می‌باشد. در بعضی از مدل‌های تلویزیون ال جی سری مدل‌های (LW، LN، LA، LM)، شما امکان این را دارید از برنامه در محیط LG Smart  World  که در منوی پایین صفحه Home  وجود دارد، استفاده کنید. توجه داشته باشید مدت زمان محدودی برای دسترسی به برنامه‌ها در نظر گرفته شده است، مهلت ارائه‌ی برنامه‌ها برای این مدل تلویزیون‌ها از تاریخ 2017/01/05 به اتمام رسیده و دیگر خدماتی ارائه نمی‌شود. برای این مدل دستگاه‌ها هم استفاده از اندروید باکس توصیه می‌شود.

مراحل و نحوه نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

بهتر است بدانید که در روند نصب برنامه اندروید روی تلویزیون ال جی، بعضی از برنامه‌ها رایگان نیستند.

قبل از انجام مراحل نصب اپلیکیشن روی تلویزیون ال جی، ابتدا باید اتصال تلویزیون به اینترنت را برقرار کنید. پس از اینکه مطمئن شدید تلویزیون به اینترنت اتصال پیدا کرده است، دکمه Smart را در کنترل بزنید.

آموزش-نصب-برنامه-روی-تلویزیون-ال-جی

وقتی وارد صفحه اصلی شدید، باید در گوشه‌ی بالا سمت راست، گزینه مربوط به پروفایل را انتخاب کنید. بعد از آن اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود را وارد کرده و ورود Sign In کنید.

نصب-برنامه-اندروید-روی-تلویزیون-ال-جی

در قسمت بالا‌ی تلویزیون، دسته بندی‌های مختلفی وجود دارد، آن‌ها را بررسی کرده و سپس دسته‌ی مد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از پیدا کردن برنامه‌ی مورد نظر خود، آن را انتخاب کنید.

نصب-برنامه-بر-روی-تلویزیون-ال-جی-2

صفحه‌ی جدیدی که باز شد، در آن صفحه ای که باز شد بر روی گزینه نصب INSTALL بزنید تا نصب اپلیکیشن روی تلویزیون ال جی شما انجام شود بعد از کلیک ردن بر روی گزینه نصب، صبر کنید تا برنامه در تلویزیون نصب شود. در آخر برنامه را اجرا کرده و از آن استفاده کنید.

چگونه-روی-تلویزیون-ال-جی-برنامه-نصب-کنیم

چگونگی استفاده از برنامه‌های نصب شده بر روی تلویزیون ال جی

بعد از اینکه برنامه‌های مورد نظر خود را نصب کردید، جهت استفاده از برنامه‌ها به پوشه More (بیشتر) بروید تا همه‌ی برنامه‌های نصب شده را در آنجا مشاهده کنید. توجه داشته باشید که برای نصب اپلیکیشن اندروید روی تلویزیون ال جی اتصال به اینترنت لازم است در حالی که پس از نصب برنامه نیازی به اتصال به اینترنت نیست مگر در بعضی مواقع، در هنگام استفاده از یک برنامه ممکن است به اینترنت نیاز داشته باشید.

چگونه یک برنامه را از تلویزیون ال جی حذف کنیم؟

در صورتی که شما از نصب اپلیکیشن بر روی تلویزیون ال جی منصرف شدید یا نمی‌خواهید روی دستگاهتان باشد، این امکان را دارید که برنامه را از روی تلویزیون به راحتی حذف کنید. برای حذف برنامه از روی تلویزیون، کافی است گزینه‌ی برنامه‌های من My apps را انتخاب کنید، صفحه ای باز می‌شود که همه‌ی برنامه‌های نصب شده در داخل آن است. سپس اپلیکیشنی که قصد حذف آن را دارید انتخاب کنید. بعد از آن باید روی گزینه سطل آشغال که در سمت راست صفحه قرار دارد بزنید. همچنین برای اینکه نرم افزار‌ها عملکرد بهتری را دارا باشند. این امکان را دارید حافظه Cache تلویزیون ال جی را پاک کنید. برای پاک کردن حافظه Cache لازم است به قسمت مرورگر تلویزیون بروید، گزینه پاک کردن داده‌ها را از بخش تنظیمات انتخاب کنید. در بعضی مواقع ممکن است با انجام این کار حافظه نهان تلویزیون پاک نشود. در چنین شرایطی که حافظه نهان تلویزیون پاک نشد، می‌توانید تلویزیون را ریست کنید. برای ریست کردن تلویزیون به منوی تلویزیون بروید و گزینه بازنشانی تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید.

حرف آخر

تلویزیون‌های ال جی که در بازار وجود دارند از انواع مختلفی برخوردار هستند. هر کدام از مدل‌های گوناگون تلویزیون ال جی ویژگی‌های بسیار و منحصر به فرد خود را دارند. یکی از امکانات جذاب و پرکاربرد تلویزیون‌های ال جی، قابلیت نصب برنامه روی تلویزیون ال جی می‌باشد که برای کاربران این امکان را فراهم کرده است تا با دانلود برنامه‌های خود از تماشا‌ی آن‌ها نهایت لذت را ببرند. در بعضی مواقع ممکن است ندانیم که چگونه نصب برنامه بر روی تلویزیون ال جی را انجام دهیم. در این مقاله، فروشگاه خانه سپید با آموزش نصب برنامه روی تلویزیون ال جی به شما کمک خواهد کرد که انجام این کار را بسیار ساده و بدون هیچ مانعی یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *