مقالات

چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم؟

چگونه-آب-ماشین-لباسشویی-را-تخلیه-کنیم

یکی از متداول‌ترین مشکلات به وجود آمده در لباسشویی‌ها عدم تخلیه آب می‌باشد. اگر به دنبال پاسخ این سؤال هستید که چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم؟ می‌توانید در این مقاله نکات و مراحل تخلیه آب لباسشویی را به‌طور دقیق مطالعه کنید.

ایجاد محیط ایمن برای تخلیه آب لباسشویی

مواردی مانند مطالعه‌ی دفترچه راهنما، جلوگیری از آبریزی، مشخص کردن محل ریختن آب و دمای آب برای رعایت نکات ایمنی و ایجاد محیط امن‌تر هنگام تخلیه آب در نظر بگیرید.

خواندن دفترچه راهنما

امروزه برندهای مختلف ماشین لباسشویی از جمله دوو، اسنوا، جی پلاس و پاکشوما که جزو بهترین ماشین لباسشویی ایرانی محسوب می شوند نیز دارای دفترچه راهنما هستند تا کاربر با کیفیت بهتری از محصول خود استفاده و نگهداری کند. روش‌های موجد در دفترچه راهنما استاندارد بوده و تقریباً با اکثر دستگاه‌ها جواب می‌دهند. در صورت نگه داشتن دفترچه لباسشویی خود بخش مربوط به تخلیه آب دستگاه را بخوانید. موضوعاتی مانند جدا و وصل کردن شلنگ‌های تخلیه و فیلترها، مشکلات تخلیه و عیب‌یابی در میان مطالب دفترچه پیدا کنید.

رعایت نکات ایمنی

رعایت یک سری نکات ایمنی از خطر برق گرفتگی جلوگیری می‌کند، در صورت وصل بودن لباسشویی به پریز، آن را از برق بکشید. اگر پریز و سیم دستگاه در دسترستان نیست، در جعبه فیوز مدار شکن مربوطه را خاموش کنید. همین اقدامات را با هر وسیله ی الکتریکی که در نزدیکی لباسشویی است انجام دهید. در فرایند تخلیه آب، نکات ایمنی تقریباً در تمامی برندها مانند ماشین لباسشویی پاکشوما، دوو و اسنوا و… یکسان است.

جلوگیری از آبریزی در زمان تخلیه

برای جلوگیری از ریختن آب می‌توانید از چند حوله یا پارچه استفاده کنید. دستگاه‌های درب از جلو بیشتر از مدل‌های دو قلو امکان آبریزی دارند. اگر دستگاه شما از نوع درب از جلو می‌باشد انتظار نشتی بیشتر آب را داشته باشید.

چگونه-آب-داخل-ماشین-لباسشویی-را-تخلیه-کنیم

مشخص کردن محل خالی کردن آب قبل از تخلیه

مشخص کردن این موضوع که چگونه آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم و کجا بریزیم کار را آسان تر می‌کند. اگر اتاقی که لباسشویی در آنجا قرار دارد چاه فاضلاب در کف دارد از همان استفاده کنید. اگر دستگاه در رختکن قرار دارد و دارای شلنگ تخلیه است از چاه آنجا استفاده کنید. در غیر این صورت یک سطل آماده کرده و به سینک یا چاه موجود در خانه انتقال دهید. البته بهتر است بدانید آب در حال تخلیه معمولاً به رنگ خاکستری می‌باشد. برای جلوگیری از ریختن آب کثیف بر روی سطوح، مسیر بین لباسشویی و فاضلاب را نیز در نظر بگیرید.

مقاله پیشنهادی: علت خروج کف از ماشین لباسشویی

توجه به دمای آب

برای تخلیه دمای آب باید سرد باشد در صورتی که آخرین بار لباس‌ها را با دمای پایین شستید از سرد شدن آب صرف نظر کنید اما اگر از برنامه‌هایی با دمای بالا استفاده کردید صبر کنید تا آب ماشین لباسشویی خنک شود. رعایت این امر در لباسشویی‌های درب از جلو مهم است زیرا در این مدل از لباسشویی‌ها با شروع روند تخلیه آب دستتان خیس می‌شود و قبل از تخلیه نمی‌توانید دمای آب را آزمایش کنید. برای جلوگیری از سوختن دستتان و احتیاط بیشتر می‌توانید از دستکش استفاده کنید.

تخلیه آب لباسشویی دو قلو

در صورتی که نوع لباسشویی شما درب از بالا یا دو قلو می‌باشد و برایتان سؤال است که چگونه آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم؟ باید شلنگ تخلیه را از پشت باز کرده و برای خالی کردن آب از یک سطل استفاده کنید.

خارج کردن دستگاه از جای خود

با کمک کسی سمت جلو و عقب دستگاه را بلند کرده و پارچه را در زیر لباسشویی قرار دهید. در صورت سنگین بودن بیش از حد دستگاه درب آن را باز کنید. می‌توانید از یک سطل برای برداشتن آب استفاده کنید. با استفاده از سطل می‌توانید آب را کلاً تخلیه کنید یا تا مقداری که دستگاه سبک‌تر شود این کار را انجام دهید.

تخلیه آب در سطل

قبل از این که آب بر زمین بریزد می‌توانید شلنگ را داخل سطل قرار دهید تا مانع ریختن آب شوید. زمانی که شلنگ را پایین می‌آورید آب خود به خود پمپاژ می‌کرده و مراقب سطح آب ریخته شده درون سطل باشید. در صورت پر شدن سطل شلنگ را تا بالای دستگاه بالا ببرید تا جریان متوقف شود. سطل را تا اندازه ای پر کنید که بتوانید ان را راحت جابجا نمایید. در اخر سطل را که خالی کردید این مراحل را دوباره تکرار کنید تا آبی برای خارج شدن وجود نداشته باشد.

تخلیه-آب-ماشین-لباسشویی-در-سطل

تخلیه آب را تا آخرین میزان ادامه دهید

برای تخلیه شدن کامل آب دستگاه باید شلنگ را پایین‌ترین سطح زمین داخل سطل قرار دهید. اگر لبه سطل یا سینک برای انجام این کار بلند بود، از یک بطری برای تخلیه استفاده کنید. برای این کار بطری را به شکل افقی قرار داده و شلنگ را داخل دهانه بطری بگذارید. در صورت پر شدن بطری آن را تخلیه کرده و این کار را تکرار کنید تا فرایند تخلیه آب دستگاه تمام شود.

تخلیه آب در لباسشویی درب از جلو

اگر لباسشویی شما از نوع درب از جلو می‌باشد و برایتان سؤال پیش آمده که چگونه آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم، باید خدمت شما گفت که از فیلتری که در قسمت جلوی دستگاه قرار دارد آب تخلیه می‌شود.

تنظیم محل دستگاه

فیلتر فاضلاب لباسشویی در قسمت پایین دستگاه قرار دارد برای خارج کردن آب از یک ظرف استفاده کنید. همچنین برای آسان تر شدن روند تخلیه آب می‌توانید لباسشویی را کمی از دیوار جدا کنید تا کمی به سمت عقب برگردد. قسمت جلوی دستگاه را به فاصله‌ی چند سانتی‌متر از سطح زمین بلند کنید. آجر یا تخته چوب در زیر گوشه‌های جلویی دستگاه قرار دهید تا بتوانید از ظرف بزرگ‌تری برای تخلیه استفاده کنید.

بررسی نوع تخلیه آب از محل فیلتر

قبل از انجام هر اقدامی یک حوله بر روی زمین قرار دهید، پس از قاب سراغ خود فیلتر تخلیه بروید و آن را باز کنید. برای انجام این کار می‌توانید از قیف یا لوله برای هدایت آب استفاده کرده و ظرف را در زیر آن قرار دهید. در صورتی که خروجی برای هدایت آب در پشت قاب وجود ندارد، یک ظرف یا کاسه را در زیر فیلتر قرار دهید.

باز کردن فیلتر

با قرار دادن حوله و ظرف در جای مناسب به آرامی اقدام به باز کردن پیچ فیلتر کرده و تا زمانی که آب کامل تخلیه شود این کار را تکرار کنید. باز کردن پیچ را هنگامی که آب در جریان قابل کنترل شروع به ریختن کرد متوقف کنید. پس از این که ظرف شما به اندازه‌ی کافی پر شد فیلتر را ببندید. آبی که از دستگاه خارج کردید را دور بریزید و دوباره همین روند را طی کنید تا کامل همه‌ی آب داخل دستگاه تخلیه شود. به این نکته دقت کنید که برای باز شدن پیچ فیلتر، فیلتر را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت باید بچرخانید.

باز-کردن-فبلتر-برای-تخلیه-ماشین-لباسشویی

بستن فیلتر

قبل از بستن فیلتر، آجرهای قرار داده جلوی دستگاه را بردارید و دستگاه را بر روی زمین قرار دهید. پس از اتمام روند تخلیه احتمال دارد هنوز مقداری آب داخل دستگاه وجود داشته باشد، پس از بسته شدن فیلتر اطمینان حاصل کنید. برای هدایت آب داخل دستگاه به سمت عقب، لباسشویی را به سمت عقب برانید و در قسمت جلوی آن اجر قرار دهید.

دکمه تخلیه آب در انواع برندها

امروزه برای لباسشویی‌ها گزینه‌ای با عنوان تخلیه آب طراحی شده است که در قسمت پایین در برندهای مختلف مانند ماشین لباسشویی دوو، اسنوا و پاکشوما نحوه استفاده از آن را توضیح می دهیم.

چگونه آب داخل ماشین لباسشویی اسنوا را تخلیه کنیم؟

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی اسنوا عدم تخلیه آب است. در این برند از لباسشویی گزینه‌ی Spin + Drain برای خشک کردن و تخلیه آب به کار می‌رود. اگر آب از دستگاهتان خارج نمی‌شود ابتدا خروجی های آب را چک کنید تا دچار شکستگی یا گرفتگی نشده باشند. در صورت سالم بودن خروجی های آب شاید فیلتر دستگاه شکسته شده یا نیاز به شستشو داشته باشد. ممکن است ایراد از پمپ دستگاه نیز باشد در صورت بروز مشکل در هریک از این قطعات نسبت به تعمیر و تعویض آن ها اقدام کنید.

دکمه تخلیه ماشین لباسشویی دوو

لباسشویی‌های دوو فرایند تخلیه آب را به صورت خودکار انجام می‌دهند، البته در صورت تخلیه نکردن آب توسط دستگاه برای اطمینان می‌توانید از گزینه Rinse / Spin برای آبکشی و تخلیه استفاده کنید.

چگونه آب ماشین لباسشویی پاکشوما را تخلیه کنیم؟

برند پاکشوما جزو بهترین ماشین لباسشویی ایرانی محسوب می‌شود. در صورت بروز مشکل تخلیه توسط ماشین لباسشویی پاکشوما می‌توانید از گزینه‌ی Rinse / Spin در زمان پایان کار لباسشویی جهت آبکشی و تخلیه آب درون دستگاه استفاده کنید. خبر خوب این است که می‌توانید با مطالعه معنی کلمات روی ماشین لباسشویی پاکشوما از دستگاه خود بهتر استفاده کنید.

حرف آخر

تخلیه آب لباسشویی به دو صورت دستی و به صورت اتومات توسط خود دستگاه انجام می‌شود. این مقاله با هدف پاسخ به سؤال چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم، کمک به بالا رفتن سطح آگاهی مصرف کنندگان عزیز نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *