مقالات

اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث به چه شکل است؟

اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

از ویژگی تلویزیون‌های هوشمند اتصال آن‌ها به گوشی است که کاربرد زیادی دارد. به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها، فیلم‌ها و تصاویر مورد نظر خود را از گوشی به تلویزیون انتقال دهید و با کیفیت بهتری مشاهده کنید. اتصال گوشی به تلویزیون کار پیچیده ای نیست به این شرط که هر دو دستگاه    دارای بلوتوث باشند. اتصال از کابل در دسترس‌ترین و راحت‌ترین راه است. اما امکان حرکت را برای کاربر محدود می‌کند حتی برای بعضی از کاربران آزار‌دهنده است. بنابراین اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث ، در اینجور مواقع گزینه بهتری است.

اتصال-گوشی-به-تلویزیون-با-بلوتوث-به-چه-شکل-است؟

آموزش وصل کردن گوشی به انواع تلویزیون با بلوتوث

در تنظیمات دستگاه خود به قسمت بلوتوث بروید و آن را روشن کنید. برای وصل کردن گوشی اندروید به تلویزیون با بلوتوث، در دفترچه راهنمای تلویزیون خود با توجه به برند آن، به دستورالعمل آن مراجعه کنید. روش پایین تقریباً در انواع تلویزیون‌ها برای برقراری اتصال کاربرد دارد.

ابتدا بلوتوث گوشی و تلویزیون خود را روشن کنید. بعد از آن دکمه HOME را فشار دهید.

آموزش وصل کردن گوشی به انواع تلویزیون با بلوتوث

سپس از تنظیمات یا Setting وارد قسمت بلوتوث Bluetooth شوید.

آموزش وصل کردن گوشی به انواع تلویزیون با بلوتوث

گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید تا تلویزیون در حالت جستجو دستگاه‌های دیگر قرار گیرد تا نام دستگاه در فهرست بلوتوث گوشی ظاهر شود.

لیستی از دستگاه‌های بلوتوث موجود نشان داده می‌شوند.

دستگاه مورد نظر را از لیست بلوتوث انتخاب کنید و بعد دستورالعمل‌های روی صفحه را انجام دهید تا اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث انجام گیرد.

اگر از شما وارد کردن رمز عبور خواسته شد، به دستورالعمل راهنمای دستگاه مراجعه کنید. بعد از وصل شدن و پایان این مرحله، دستگاه به تلویزیون وصل می‌شود و اتصال انجام می‌گیرد.

آموزش وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث

قبل از فعال کردن بلوتوث تلویزیون سامسونگ، باید بررسی کنیم که تلویزیون از بلوتوث پشتیبانی می‌کند یا خیر. در ادامه نیز به آموزش وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث می‌پردازیم. در ابتدا این سؤال پیش می‌آید که از کجا بفهمیم تلویزیون بلوتوث دارد؟ به همین منظور مراحل زیر را انجام دهید.

کلید منو را در کنترل فشار داده و وارد قسمت تنظیمات شوید.

در این قسمت Sound و Sound Out put را انتخاب کنید.

sound-out

اگر گزینه Bluetooth Speaker List در تلویزیون شما دیده شد به این معنا است که دستگاه سامسونگ شما بلوتوث را پشتیبانی می‌کند. برای وصل شدن گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث در ابتدا وارد تنظیمات تلویزیون شوید، بعد از روشن کردن بلوتوث تلویزیون، آن را در حالت کشف یا Discover قرار دهید. بعد ازینکه بلوتوث گوشی را روشن کردید، برای اتصال به تلویزیون باید سایر دستگاه‌های روشن را جستجو کرده و به آن متصل شوید. بعد از اتصال شما می‌توانید فایل‌های خود را انتقال دهید. تلویزیون هم مانند گوشی برای انتقال از شما کد ورودی می‌خواهد و شما باید کد را از طریق کنترل وارد کنید و انتقال را فایل انجام دهید.

وصل کردن گوشی به تلویزیون ال‌جی با بلوتوث چگونه انجام می‌شود؟

ساده ترین روشی که کاربران برای اتصال گوشی به تلویزیون به کار می‌برند، استفاده از کابل است. وصل کردن گوشی به تلویزیون ال‌جی با بلوتوث نیز امکان پذیر است. در ادامه به آموزش وصل شدن گوشی به تلویزیون ال‌جی با بلوتوث می‌پردازیم. تنها کافی است بلوتوث گوشی خود را روشن کنید و آن‌ها را به یکدیگر اتصال دهید. جهت انجام این کار ابتدا بلوتوث گوشی خود را روشن کنید ( در قسمت تنظیمات بروید، گزینه بلوتوث را انتخاب کرده و روشن کنید ). آن را در حالت Discoverable قرار دهید تا تلویزیون بتواند گوشی شما را پیدا کند. به همین راحتی می‌توانید گوشی خود را به تلویزیون ال‌جی وصل کنید.

وصل کردن گوشی به تلویزیون ال‌جی با بلوتوث چگونه انجام می‌شود؟

نحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون سونی با بلوتوث چگونه است؟

روش‌های مختلفی برای وصل شدن گوشی به تلویزیون سونی وجود دارد که یکی از این روش‌ها وصل شدن گوشی به تلویزیون سونی با بلوتوث است. با اتصال موبایل به تلویزیون سونی می‌توانید صفحه موبایل خود را به صورت بزرگتر در دسترس خود داشته باشید. برای این کار ابتدا شما باید بلوتوث موبایل و هم تلویزیون را روشن کنید. سپس در تنظیمات هر دو دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. با پذیرفتن درخواست اتصال دو دستگاه به یکدیگر، مواجه شده و درخواست را قبول کنید به این صورت به تلویزیون سونی متصل می‌شوید.

چگونه گوشی را از طریق بلوتوث به تلویزیون اسنوا وصل کنیم؟

ممکن است بخواهید فیلم‌ها و تصاویر را با وضوح بیشتر و کیفیت بالاتر در تلویزیون مشاهده کنید. جهت استفاده از ویژگی تلویزیون‌های اسنوا، به نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون اسنوا با بلوتوث می‌پردازیم. برای وصل شدن بلوتوث تلویزیون اسنوا به تنظیمات رفته و بلوتوث را روشن کنید. بعد از آن با روشن کردن بلوتوث گوشی و اتصال دو دستگاه به یکد‌یگر، از تماشای برنامه‌ها لذت ببرید.

چگونه گوشی را از طریق بلوتوث به تلویزیون ایکس ویژن وصل کنیم؟

زمانی که می‌خواهید تلفن همراه خود را به تلویزیون ایکس ویژن اتصال دهید، به دنبال نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون ایکس ویژن با بلوتوث هستید. در منوی Home، با انتخاب منوی Setting، بعد از آن با انتخاب منوی اتصال کنترل از راه دور و لوازم جانبی به تلویزیون متصل شوید.

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون جی پلاس با بلوتوث چگونه است؟

کسانی که از تماشای فیلم بر روی صفحه نمایش بزرگ و پخش موسیقی با صدای بلند لذت می‌برند. استفاده از گوشی برای انجام این اقدامات ممکن است برای آن‌ها آزار دهنده باشد. خبر خوب برای کاربران این است که با اتصال گوشی به تلویزیون، می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری را در تلویزیون پخش کنید. متداول‌ترین راه برای اتصال به تلویزیون جی پلاس استفاده از کابل است اما به علت محدودیت جابجایی و احتمال آسیب دیدن آن، کم‌تر از آن استفاده می‌شود. بنابراین بهترین راه برای اتصال به تلویزیون جی پلاس، اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث است. تلویزیون‌های جی پلاس هر کدام به‌طور متفاوتی تنظیمات بلوتوث اتصال به موبایل دارند.

تلفن شما باید دارای قابلیت Mirroring باشد. در این صورت می‌توانید به راحتی تلفن را در منوی تلویزیون از طریق برنامه   Wireless Display به تلویزیون وصل کنید. برای اتصال سری اول این تلویزیون‌ها ابتدا کلید Home را انتخاب کنید، سپس وارد قسمت منو‌ی برنامه‌ها شوید و صفحه نمایش بی‌سیم را باز کنید. برای اتصال موبایل به تلویزیون‌های سری جدید جی پلاس ابتدا کلید Home را روی کنسول تلویزیون انتخاب کنید، بعد به قسمت Air Screen بروید و Screen Mirror را انتخاب کنید.

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون دوو با بلوتوث به چه صورت است؟

بلوتوث روش رایج و پرکاربرد برای انتقال بی‌سیم داده‌ها بین دو دستگاه است. برای اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث ، باید نحوه کار را بدانید. به منوی تنظیمات تلویزیون بروید و بلوتوث را روشن کنید. راه دیگر اینکه می‌توانید به منوی مخفی تلویزیون دوو بروید. بعد در قسمت تنظیمات، گزینه بلوتوث را فعال کرده و تلویزیون را مجدداً راه‌اندازی کنید تا گزینه‌های اتصال دستگاه‌های بلوتوث در قسمت تنظیمات در تلویزیون دوو نمایش داده شوند.

حرف آخر

با اتصال به تلویزیون موسیقی، تصاویر و فیلم‌های مورد علاقه کاربر در صفحه نمایش بزرگ‌تر و با کیفیت بهتری پخش شده و از تماشای آن‌ها لذت می‌برند. برای اینکه کاربران بدون محدوده حرکتی، با خیال راحت، هم‌زمان به کارهای خود رسیدگی ‌کنند و برنامه‌های مورد علاقه شان را از داخل گوشی بر روی صفحه نمایش تلوزیزیون تماشا کنند. با یکی از روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون، یعنی اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث و نحوه اتصال آن با انواع تلویزیون‌ها پرداختیم. در صورت داشتن تجربه در خصوص این مطلب، خوشحال می‌شویم که تجربیاتتان را در بخش نظرات با فروشگاه خانه سپید به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *